Gravatar

#921 davenport 15 år siden

Jeg var hos vores tyrkiske grønthandler på Rådhuspladsen i dag og lige kigge lidt. Der er sku ikke nogen som tyrkerne, der kan finde ud af at sætte en grønthandler op, og have et vildt udbud af forskelligt mad.
Jeg endte med at købe en liter sesamolie til 35 kr. Man skal være varsom med det, da smagen kan virke gennemtrængende, men jeg fik brugt det til aftenens mad.
Jeg marinerede 8 kotteletter i soya, paprika, hvidløg, chilli og groft peber, med et squiz af olien og lavede selv kartoffelbåde i ovnen med nogenlunde det samme på. En god idé når man gør det, er at stille kartoflerne op på den brede side (bunden), så får alle nemlig det samme. I forhold til at bare smide det i et fad.
Dertil en sovs af Karl Johan Svampe. Det var ganske udemærket! Og gæsterne nød det.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#922 jessup 15 år siden

I aften : bøf, aspargeskartofler, sauteret selleri og gulerødder med hvidløg, frisk timian og chili - nemt og dejligt.

Var til påskefrikost i går:

forret : kylling tarteletter - rigtig gode det skulle dog have været de tynde skaller.

Hoveret var let saltet lammekølle langtidsstegt i ovn. En masse tilbehør alt hjemmelavet, Aïoli, kold bearnaise, mandler og chili og en masse andet.

Dessert: italiensk kage med en skøn blanding af friske og tørrede frugter i og dertil hindbørcreme.

En meget fed frokost men rigtig dejlig og sluttede af ud på natten med massere cocktails.
This is just until June
Gravatar

#923 davenport 15 år siden

Jeg lavede en lasagne til middag fordi jeg så madprogrammer på BBC Lifestyle, og lige fik lyst. Det var så meningen at det også konstituerede aftensmaden, men dén var Obersten ikke med på. Hun ville mæske sig i rejer og krebsehaler, så det endte med en forret der blev en hovedret.
Flûtes med olie, ost, oregano, hvidløg, salt og chilli og en tallerkenfuld salat, rejer, krebs og lidt forskelligt sundt. (Bare rolig, jeg drikker vin for at kompensere for vægttabet lige nu!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#924 chronaden 15 år siden

lavede min bedste chili yet!

500g oksefars
500g oksetern
1 dåse flåede tomater
1 dåse blandede bønner
2 store gulerødder (rivejern)
1 rød peberfrugt (rivejern)
3 store løg
5 fed hvidløg
4-6 friske chilier
1 flaske black lager (fra boston i mit tilfælde)
majsstivelse (opløst i vand)

krydderier:
chilipulver
salt
peberkorn
spidskommen
lauerbærblade
oregano
cayennepebber
hvidløgspebber

kødet steges for sig

løg/hvidløg/gulerødder/peberfrugt/chilier steges for sig

steg farsen med krydderierne
tilsæt derefter de 2 dåser og så resten af ingredientserne

låg på, laveste blus 3 timer, servér kun med noget godt brød, evt. en klat creme fraiche hvis man er til dette
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#925 DarkLight 15 år siden

Er lige kommet hjem med en pose müsli og indser at jeg nok aldrig kommer til at fatte den der madkode. Der er 400 kalorier pr 100 gram i denne. Altså næsten det samme som en pose chips?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#926 lagoni 15 år siden

Hvidløg, skalotteløg, ærter, røget skinke, cherrytomater og frisk basilikum stegt på panden. Mums. Jeg lavede noget lignede i forgårs bare med fløde og bacon, men det her smagte meget bedre og man følte sig ikke så proppet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#927 HelmerJ 15 år siden

Så kom jeg igennem min opvask, skal i gang med at stege en stor stak deller

2,2kg hakket svin
3 store løg
4 æg
½ glas syltede rød peber
1 guldøl
hvidløgspulver
urtesalt m. selleri timian og gulerødder
Masser af frisk kværnet peber
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#928 HelmerJ 15 år siden

The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#929 Skeloboy 15 år siden

#926 - jeg er sikker på, at fløde er bedre i det der :)

Men man skal ofte bruge meget mindre end man lige tror.

#927 - nice.

Har fået jordskokkesuppe med bacondrys i dag...det er godt.
Gravatar

#930 lagoni 15 år siden

#929 - jeg kan bedst li' det uden fløde, men smag og behag er jo forskellig :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: