#893 apropos Michlin skal jeg på Mr. i morgen og glæder mig meget. Der er en sjælden gang i mellem mulighed for lidt billigere arrangementer på både på Søllerød kro og Kong Hans til henholdsvis 995 med vin og mad og 1195 på Kong Hans. Jeg har ikke selv prøvet det, men det er gerne 3-4 retter med en udvalgt regions vine til og jeg er blevet tilbudt det igennem Løgismose mailingliste.
Det er sgu for dårligt Michelin ikke får besøgt provinsen jeg var på ferie i en lille by på Korsika i sommers med knapt 6000 indbyggere og de havde to - 1 og 2 stjerner.
Det blev til rester fra igår. (Bøf og brun løgsovs) Ville ha lavet lasagne men gad ikke da resten af husstanden sov, så jeg tog den nemme løsning. Men det bliver det så i morgen. Med salat og flutes. (Obersten synes det er ulækkert uden disse ting, hvilket er mærkeligt, da ost og kød burde opfylde kostpyramidens ypperste formål!!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg var på restaurant Mr. i går her er menuen så godt jeg husker den - den er ikke helt lig den på deres hjemmeside - 7 retter med vin menu:
Champagne hertil snack:
Bananchips med kaffe og karry friturestegt fiskeskind agurke roulade med rugbrødskrymmel
Appetiser: 1 æg(skal) i en rede med blomkålskum og små blomkåls buketter og purløg
Østers bagt på bund af salt og med lun sake
ellers i rækkefølge(nogenlunde): Rå rejer med pære, blade af rosenkål dild, fløde skilt med persille eddike.
Kam muslinger med kalvebensmarv, jordskokker, radiser mm.
Løg sauteret i parmesan valle, rødbeder i balsamico mm.
Jomfruhummer i lag af selleri hakkede mandler, tang, lime skum mm.
Guldbars (skulle have være fjæsing men det havde de ikke kunne skaffe den dag.) - tilbehøret har jeg desværre pt. glemt.
Græskarsne med tyndskåret græskar, alm. græskarkerner, kandiseret græskarkerner, græskar eddike.
Ny fortolkning af øllebrød med sprød rugbrød - dejlig blanding af bittert og sødt.
Kaffe med lidt salte chokolade trøfler.
Vine til maden kan jeg kun lande og farve:
hvid tysk, hvid tysk, hvid fransk, sherry (til de sauterede løg), Pinot fransk, port. 1 eller 2 er glemt
Jeg har glemt en masse, men man kan sige udover sfære, skum og andre konsistens eksperimenter som alle er meget spænende drejer sig meget af smagen om forkellige juicer,eddiker og vand af forskellig slags (jordskokkevand, ostevand osv.).
Som det måske anes er det en lidt fersk menu og jeg er da glad for at jeg holdt lidt igen med de meget stærke smage samme dag inden besøget. Kun lidt kaffe og ikke søde, salte osv. madvare.
En virklig dejlig aften og selvom jeg "kun" drikker knapt 1 flaske vin i alt i vinmenuen bliver jeg noget beruset af de mange forskellige vine og jeg blev meget velstilpas mæt af de mange smage.
#901 wimmie 15 år siden
#902 jessup 15 år siden
Det er sgu for dårligt Michelin ikke får besøgt provinsen jeg var på ferie i en lille by på Korsika i sommers med knapt 6000 indbyggere og de havde to - 1 og 2 stjerner.
#903 davenport 15 år siden
#904 davenport 15 år siden
Ville ha lavet lasagne men gad ikke da resten af husstanden sov, så jeg tog den nemme løsning. Men det bliver det så i morgen. Med salat og flutes. (Obersten synes det er ulækkert uden disse ting, hvilket er mærkeligt, da ost og kød burde opfylde kostpyramidens ypperste formål!!)
#905 jessup 15 år siden
Champagne hertil snack:
Bananchips med kaffe og karry
friturestegt fiskeskind
agurke roulade med rugbrødskrymmel
Appetiser:
1 æg(skal) i en rede med blomkålskum og små blomkåls buketter og purløg
Østers bagt på bund af salt og med lun sake
ellers i rækkefølge(nogenlunde):
Rå rejer med pære, blade af rosenkål dild, fløde skilt med persille eddike.
Kam muslinger med kalvebensmarv, jordskokker, radiser mm.
Løg sauteret i parmesan valle, rødbeder i balsamico mm.
Jomfruhummer i lag af selleri hakkede mandler, tang, lime skum mm.
Guldbars (skulle have være fjæsing men det havde de ikke kunne skaffe den dag.) - tilbehøret har jeg desværre pt. glemt.
Græskarsne med tyndskåret græskar, alm. græskarkerner, kandiseret græskarkerner, græskar eddike.
Ny fortolkning af øllebrød med sprød rugbrød - dejlig blanding af bittert og sødt.
Kaffe med lidt salte chokolade trøfler.
Vine til maden kan jeg kun lande og farve:
hvid tysk, hvid tysk, hvid fransk, sherry (til de sauterede løg), Pinot fransk, port. 1 eller 2 er glemt
Jeg har glemt en masse, men man kan sige udover sfære, skum og andre konsistens eksperimenter som alle er meget spænende drejer sig meget af smagen om forkellige juicer,eddiker og vand af forskellig slags (jordskokkevand, ostevand osv.).
Som det måske anes er det en lidt fersk menu og jeg er da glad for at jeg holdt lidt igen med de meget stærke smage samme dag inden besøget. Kun lidt kaffe og ikke søde, salte osv. madvare.
En virklig dejlig aften og selvom jeg "kun" drikker knapt 1 flaske vin i alt i vinmenuen bliver jeg noget beruset af de mange forskellige vine og jeg blev meget velstilpas mæt af de mange smage.
#906 chronaden 15 år siden
#907 jessup 15 år siden
#908 chronaden 15 år siden
#909 filmz-jonasgr 15 år siden
Altså lige på nær Øllebrød. Det vækker dårlige minder fra min barndom.
'Cause I'm evil"
#910 Skeloboy 15 år siden
Stegt havtaske med ærtepuré og trøffelsmør
Indbagt dyrefilet med hjemmelavet rösti og salat
Pocherede pærer m. pæreglace og vaniljeis