Gravatar

#111 runehansen76 21 år siden

for at svare på et par spørgsmål:
T4/star wars: der mener jeg at scenariet med en AI-maskine der overtager verden er hugget fra T4 (no4 pga. det kunne være T4's historie..)
Starwars mener jeg at de har hugget fra, mht. robothærene samt højderne (altså filmsettet generelt)
Jeg tror I gir mig ret?!
ang. at jeg ikke synes grundhistorien holder: jamen for dælen da!

*SPOILER ALERT for I, ROBOT*

ham professoren som opfandt det, skulle ha begået selvmord for at fortælle at noget var galt... noget der var så vigtigt at han ikke kunne skrive et brev og smide det ud af vinduet istedet?! come on :D
han kunne da bare ha fortalt robotten hvad den skulle fortælle videre! Desuden er det da rimelig risikabelt kun at lave det der 'trail of breadcrums'- der er temmelig mange ukendte faktorer!
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#112 filmz-pplys 21 år siden

#111 Det er da ikke værre end i PayCheck?
In my bedroom.... No one can hear U scream!!
Gravatar

#113 filmz-Le Samouraï 21 år siden

#90 - Pointen var, at han/hun/den/det slet ikke argumenterede. Den slags er så inderligt ligegyldigt at læse. Men du har naturligvis ret i, at grunden til, at flere reagerede på lige den post i stedet for de andre, må være, at Pulp Fiction generelt er accepteret som (og af filmkritikken behandles som) et hovedværk i 90'ernes amerikanske genrefilm, hvor de andres status er noget mere tvivlsom.

Der er ikke noget, der hedder en "retstavningsordbog". Det hedder, som nævnt, en retskrivningsordbog. Retstavning er noget, man lærer i folkeskolen. Jeg er dog enig i, at folks stavefejl ikke rigtigt har noget med noget at gøre - så længe det ikke ligefrem er meningsforstyrrende.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#114 filmz-mr.filmfreak 21 år siden

Jeg må give ret i at house of the dead er rimlig dårlig, jeg er selv stor fan af Resident Evil filmen, som en af de få i Danmark. Og da jeg så traileren til den, tænkte jeg den er fed ud, men fik så set den på dvd. De har taget spillet og lavet den til en film, der er tit en lille animation når man dør i et computerspil, det er der også i filmen. Der massere af våben, men ingen handling.
Gravatar

#115 filmz-herskegut 21 år siden

Synes kun folk de holder sig inden for visse genre..
nogen af jer der har set "Before Sunset" ??
Jeg var inde og se den med en pige, og jeg må tilstå at den var kedelig - der skete bare ingen ting deri, andet en ævl og snak..
tror det er den dårligste biograftur jeg har haft i år.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#116 filmz-martinfl 21 år siden

Den sidste dårlige film jeg så var den japanske film Audition. IMDB har givet den 7.3, men der er jeg for en gang skyld meget uenig med den rating. 1½ time dræbende kedeligt og ligegyldigt hverdagsdrama, og så en halv time psykopat torturvold der satte gang i opkastningsrefleksen. Det kan godt være filmen giver mening hvis man er japaner, men jeg forstod ikke lige hvad den prøvede at sige. Se endelige ikke filmen, de 2 timer kunne man nemt have brugt på noget meget morsommere, så som en rodbehandling uden bedøvelse :)
Gravatar

#117 filmz-yoshimura 21 år siden

#116: Der er jeg så uenig - jeg synes, Audition har flere nævneværdige kvaliteter, men det er måske ikke lige en film, der falder i alles smag. Sådan er det generelt med Takashi Miikes film, men jeg synes ikke, det skal afskrække andre fra at give hans film en chance.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#118 evermind 21 år siden

#91: Undskyld mit forsinkede svar, men hver gang, jeg har forsøgt at sætte mig til computeren og skrive det, har det været som om omgivelserne havde sat sig for at samarbejde om at spolere mit forehavende. Jeg vil nu prøve at se, om jeg kan formulere et svar, der giver nogenlunde mening. :)

Jeg synes, det er helt i orden, at du på baggrund af din uenighed med jonkey spørger om grunden til, at han (jeg antager af en eller anden grund - lad os sige sexisme - at 'vedkommende' er af hankøn) ikke kan lide filmen. Det kunne jeg for så vidt også selv finde på, hvis folk kritiserede en af mine yndlingsfilm.

Derimod synes jeg, at kommentarer som "jeg tror der er mange, der er uenige med dig i din holdning" eller "Jeg tror nu ikke du finder mange, der er enige med dig" er med til at give diskussionen en klang af, at han jo lige må forstå, når han fremsætter sådan en holdning, at han er oppe imod et 'flertal'. Den kommentar, han knytter til filmen, "og det er hvad jeg har at sige om det!" lugter da for mig også lidt af, at han udmærket vidste, at der ville komme en modreaktion. Hans kommentar om, at "jeg syndes at i lige så godt kan opgive, for lige meget hvad i siger/skriver, så er min holdning slået fast!" vidner for mig også om, at han i en udstrækning oplever responsen på sit indlæg som en form for 'smagsdemokrati', der forsøger at nedstemme ham. Og når kommentarerne for nogle personers vedkommende bliver personlige, som f.eks. "Du bliver garanteret drillet af de andre børn for at have sagt sådan noget fy...." eller "Gyldendals retskrivnings ordbog kan erhverves temmelig billigt nu om dage, jonkey", bare fordi manden har en anden filmsmag end hvad, der sikkert må være det fleste her på forummet, får jeg en spøjs smag i munden, og det er ikke pizza. ;)

Jeg tror slet ikke, at du ikke mener noget sådant med dit indlæg - personligt synes jeg da også, vi to har haft et par udmærkede meningsvekslinger om filmsmag. Men jeg forstår egentlig godt, hvis jonkey ikke gad diskutere sine bevæggrunde efter den stribe indlæg, han efterfølgende fik smidt i hovedet. Og hvis erfaringen er/bliver, at folk (igen ikke dig!!) yderligere bruger hans eventuelle problemer med at formulere sig/stave til at argumentere hans fremsatte holdninger (eller på anden måde bliver personlige), er hans manglende engagement i at uddybe holdningen måske forståelig...
-
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#119 evermind 21 år siden

#113: Damn, så! :) Jeg bøjer mig for retskrivningsordbogen. Hm, er vist ved at falde af på den, hehe...

Men bortset fra dét, så er vi vist ret enige. En af mine nærmeste venner er - sin ordblindhed til trods - eksempelvis god til at argumentere for sine holdninger samt en virkelig dygtig rimsmed og ordjonglør, men det er (næsten) en helt anden historie!
-
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#120 evermind 21 år siden

#109: Utallige er gangene, hvor jeg har udgydt min mening om "House of the Dead" og dens instruktør Uwe Boll......... lad mig bare nøjes med at sige, at jeg er ret enig. :P

Skriv ny kommentar: