Gravatar

#21 cansi 13 år siden

# 18
Jep. Inception blev nomineret her ved PGA (producers guild awards) og WGA (Writers Guilds Awards) den blev så tilgengæld ikke nomineret for Bedste Ensemble ved SAG (Screen actor guild) hvilken gjorde lidt ondt !

Dave Krager fra Entertainment Weekly er en stor oscar journalist, han fremlagde her for et par dage siden, hans bud på de tre film der vil få flest nomineringer:

The Social Network: 11 nominations (picture, director, adapted screenplay, actor, supporting actor, art direction, cinematography, editing, score, sound mixing, sound editing)

The King’s Speech: 11 nominations (picture, director, original screenplay, actor, supporting actor, supporting actress, art direction, cinematography, costume design, editing, score)

Inception: 10 nominations (picture, director, original screenplay, art direction, cinematography, editing, score, sound mixing, sound editing, visual effects)

Jeg tror ikke at Inception får nogle skuespiller nomineringer, så derfor ser det ud til at Inception får de der 10 nomineringer, hvilket er meget! Og det hjælper altid en film der har en masse nomineringer...

# 19
The Social Network
The King's Speech
True Grit
The Fighter
Inception
Black Swan
Toy Story 3
The Town
127 Hours
The Kids Are All Right
Winter's Bone
Shutter Island
Another Year
Hereafter
Get Low
Rabbit Hole
Blue Valentine
How to Train Your Dragon

Denne liste er taget fra Awardsdaily.com Der disse film der er hype omkring :)
Gravatar

#22 Babo Rises 13 år siden

Jeg tror ikke, at Social Network får for art-direction og heller ikke begge felter for lyd. Jeg tror heller ikke Inception får for skuespil, men måske for makeup?
Gravatar

#23 cansi 13 år siden

Lyd kategorierne er meget mulige. Academy medlemmerne har tendens til at nominerere de store "oscar" film i disse kategorier. 3 eksempler kan være, No Country For Old Men, There Will Be Blood og Slumdog Millionaire blev alle nominerede i begge kategorier. Slumdog vandt endda Sound Mix :)
Gravatar

#24 MMB 13 år siden

Nu vil jeg poste mine bud de nominerede. Hvem jeg tror, der vinder, vil jeg ikke røbe, da jeg satser stærkt på Oscar-quizzen i år. :P Jeg gider ikke gennemgå de tekniske kategorier, da langt de fleste er ret ligeglad med dem. :)

Best Picture:
The Fighter
The King's Speech
The Kids are All Right
The Social Network
Black Swan
127 Hours
Toy Story
Inception
True Grit
Winter's Bone
BOBLERE: The Town, Another Year

Best Director:
David O. Russell (The Fighter)
David Fincher (The Social Network)
Darren Aronofsky (Black Swan)
Christopher Nolan (Inception)
Tom Hooper (The King's Speech)
BOBLERE:
Danny Boyle (127 Hours), Joel & Ethan Coen (True Grit)

Best Actor:
Robert Duvall (Get Low)
James Bridges (True Grit)
James Franco (127 Hours)
Jesse Eisenberg (The Social Network)
Colin Firth (The King's Speech)
BOBLERE: Javier Bardem (Biutiful), Ryan Gosling (Blue Valentine), Mark Wahlberg (The Fighter)

Best Actress:
Nicole Kidman (Rabbit Hole)
Natalie Portman (Black Swan)
Jennifer Lawrence (Winter's Bone)
Annette Bening (The Kids are All Right)
Lesley Manville (Another Year)
BOBLERE: Michelle Williams (Blue Valentine), Julianne Moore (The Kids are All Right)

Best Supporting Actor:
Geoffrey Rush (The King's Speech)
Jeremy Renner (The Town)
Christian Bale (The Fighter)
Andrew Garfield (The Social Network)
Mark Ruffalo (The Kids are All Right)
BOBLERE: John Hawkes (Winter's Bone)

Best Supporting Actress:
Jacki Weaver (Animal Kingdom)
Melissa Leo (The Fighter)
Helena Bonham Carter (The King's Speech)
Amy Adams (The Fighter)
Hailee Steinfeld (True Grit)
BOBLERE: Mila Kunis (Black Swan)

Best Animated Feature:
Tangled
Toy Story 3
How to Train Your Dragon
BOBLERE: The Illusionist

Best Original Screenplay:
Black Swan (Mark Heyman, Andres Heinz and John J. McLaughlin)
The King's Speech (David Seidler)
Another Year (Mike Leigh)
The Kids are All Right (Stuart Blumberg and Lisa Cholodenko)
Inception (Christopher Nolan)
BOBLERE: The Fighter (Paul Attanasio, Lewis Colich, Eric Johnson, Scott Silverand Paul Tamasy), Blue Valentine (Derek Cianfrance, Joey Curtis and Cami Delavigne)

Best Adapted Screenplay:
Toy Story 3 (Michael Arndt, story by John Lasseter, Andrew Stanton and Lee Unkrich)
The Social Network (Aaron Sorkin)
127 Hours (Simon Beaufoy and Danny Boyle)
The Town (Ben Affleck, Peter Craig and Sheldon Turner)
Winter's Bone (Debra Granik and Anne Rosellini)
BOBLERE: True Grit (Joel Coen & Ethan Coen), Rabbit Hole (David Lindsay-Abaire)

Best Original Score:
TRON: Legacy (Daft Punk)
The King's Speech (Alexandre Desplat)
Inception (Hans Zimmer)
The Social Network (Trent Reznor and Atticus Ross)
How to Train Your Dragon (John Powell)
BOBLERE: The Ghost Writer (Alexandre Desplat), Alice in Wonderland (Danny Elfman)
Gravatar

#25 Babo Rises 13 år siden

cansi (23) skrev:
Lyd kategorierne er meget mulige. Academy medlemmerne har tendens til at nominerere de store "oscar" film i disse kategorier. 3 eksempler kan være, No Country For Old Men, There Will Be Blood og Slumdog Millionaire blev alle nominerede i begge kategorier. Slumdog vandt endda Sound Mix :)

Jo, men både There Will, Slumdog og No Country er større film end Social Network, altså mere episke, og bedre på lydsiden, så disse valg forstår jeg.
Gravatar

#26 MMB 13 år siden

The Social Network skal nok få en nominering i kategorien Best Sound Mixing, men næppe i Best Sound Editing. Jeg tror heller ikke den får en nominering i Art Direction.

I kategorien make up tror jeg, der er mange, som glemmer The Wolfman. For godt nok blev filmen ikke en anmeldersucces, men god make up har den.
Gravatar

#27 Babo Rises 13 år siden

Som jeg også sagde, så får Social Network nok ikke begge lyd-nomineringer. Heller ikke Art-Direction, det tror jeg da ikke på.

Enig omkring Wolfman, det var squ godt arbejde. Men Inception har altså også en chance her. Ken Wantabe ser da helt god ud, som gammel mand :-)
Gravatar

#28 Åkepool 13 år siden

Babo Rises (27) skrev:
Men Inception har altså også en chance her. Ken Wantabe ser da helt god ud, som gammel mand

Gud, det syntes jeg var pisse dårligt lavet.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#29 MMB 13 år siden

Jeg tror Inceptions chancer er minimale i den kategori. Jeg tror på The Wolfman, Alice in Wonderland og Black Swan med Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I og Shutter Island som boblere.
Gravatar

#30 Babo Rises 13 år siden

Åkepool (28) skrev:
Gud, det syntes jeg var pisse dårligt lavet.

Det forstår jeg så intet af..

Muligt. De andre har jeg ikke set, pånær Shutter Island. Og den synes jeg ikke fortjener det.

Skriv ny kommentar: