Nå vi skal vel have nogle bud på Oscar nomineringerne. Jeg vil poste mine her. Jeg vil dog kun tage de store kategorier, da det vil tage for lang tid at undersøge de andre nærmere lige nu. Så her kommer de:
Bedste Film
The Social Network The King's Speech Black Swan The Fighter Inception Toy Story 3 True Crit 127 Hours The Kids Are All Right The Town
Bedste Instruktør
David Fincher Darren Aronofsky Tom Hooper Chistopher Nolan David O. Russell
Bedste skuespiller
Colin Firth Jesse Eisenberg James Franco Jeff Bridges Robert Duvall
Bedste skuepillerinde
Natalie Portman Annette Bening Jennifer Lawrence Nicole Kidman Michelle Williams
Bedste mandlige birolleskuespiller
Christian Bale Geofrey Rush Andrew Garfield Jeremy Renner Mark Ruffalo
Bedste kvindelige birolleskuespiller
Melissa Leo Amy Adams Hailee Steinfeld Mila Kunis Helena Bonham Carter
Original screenplay
The King's Speech Black Swan The Kids Are All Right The Fighter Inception
Adapted Screenplay
The Social Network Winter's Bone The Town Toy Story 3 127 Hours
Selvom vi ikke er helt enige (se indlæg #27), så er det bestemt nogle rigtig gode bud! :) Jeg ser frem til i morgen. Jeg håber, jeg kan nå at se alle Oscar-filmene.
Best Film True Grit The King's Speech The Social Network The Fighter Black Swan Inception The Kids Are All Right Winter's Bone Toy Story 3 127 Hours
Best Director David Fincher, The Social Network Tom Hooper, The King's Speech Darren Aronofsky, Black Swan David O. Russell, The Fighter Coen brødrene, True Grit
Best Actor Colin Firth, The King's Speech James Franco, 127 Hours Jeff Bridges, True Grit Paul Giamatti, Barney's Version Jesse Eisenberg, The Social Network
Best Actress Natalie Portman, Black Swan Annette Bening, The Kids Are All RIght Jennifer Lawrence, Winter's Bone Nicole Kidman, Rabbit Hole Tilda Swinton, I am Love
Best Support Actor Christian Bale, The Fighter Geoffrey Rush, The King's Speech Mark Ruffalo, The Kids Are All RIght John Hawkes, Winter's Bone Andrew Garfield, The Social Network
Best Support Actress Melissa Leo, The Fighter Amy Adams, The Fighter Helena Bonham Carter, The King's Speech Hailee Steinfeld, True Grit Barbara Hershey, Black Swan
Bedste Effekter Alice in Wonderland Tron: Legacy Inception Iron Man 2 Harry Potter 7
Bedste Animerede Film Toy Story 3 How to Train Your Dragon Tangled
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
#215: Jeg synes, at det er tit, at filmene først har dansk premiere efter Oscar uddelingen, hvilket jo hænger sammen med, at de har amerikansk premiere i slutningen af det forgangne år, samtidig med at vi skal vente en mindre evighed inden filmene kommer til Danmark.
Når det så er sagt, så vil jeg tilføje, at man i år har mulighed for at se væsentlig flere af de film, som bliver Oscar nomineret, end det var tilfældet for nogle år siden. Jeg er godt klar over, at det også hænger sammen med, at antallet af nominerede for bedste film er blevet fordoblet. Men ser man nogle år tilbage, så var det jo sjældent mere end 2 - 3 af de nominerede, som havde haft dansk premiere, når oscar uddelingen fandt sted.
at de har amerikansk premiere i slutningen af det forgangne år
Det er kun delvis sandt. Ofte får de film kun premiere i en uge i få biografer i L.A., for så kan de komme i betragtning til en Oscar. Deres wide release er senere
#207 Yepsi. Et perfekt tidspunkt (for en gangs skyld) for os europæere. Så kan jeg da lige få det at se.
Så bliver det også spændende hvem der er vågne til at give en kommentar på det tidspunkt :)
I øvrigt synes jeg også lige jeg vil komme med 2 alternative bud. Altså bud som der ligge i periferien til at blive nomineret, men hvor det ikke er umuligt.
#211 frahm-2 13 år siden
#212 Slettet Bruger [3330424288] 13 år siden
Bedste Film
The Social Network
The King's Speech
Black Swan
The Fighter
Inception
Toy Story 3
True Crit
127 Hours
The Kids Are All Right
The Town
Bedste Instruktør
David Fincher
Darren Aronofsky
Tom Hooper
Chistopher Nolan
David O. Russell
Bedste skuespiller
Colin Firth
Jesse Eisenberg
James Franco
Jeff Bridges
Robert Duvall
Bedste skuepillerinde
Natalie Portman
Annette Bening
Jennifer Lawrence
Nicole Kidman
Michelle Williams
Bedste mandlige birolleskuespiller
Christian Bale
Geofrey Rush
Andrew Garfield
Jeremy Renner
Mark Ruffalo
Bedste kvindelige birolleskuespiller
Melissa Leo
Amy Adams
Hailee Steinfeld
Mila Kunis
Helena Bonham Carter
Original screenplay
The King's Speech
Black Swan
The Kids Are All Right
The Fighter
Inception
Adapted Screenplay
The Social Network
Winter's Bone
The Town
Toy Story 3
127 Hours
#213 MMB 13 år siden
Selvom vi ikke er helt enige (se indlæg #27), så er det bestemt nogle rigtig gode bud! :) Jeg ser frem til i morgen. Jeg håber, jeg kan nå at se alle Oscar-filmene.
#214 Steffan Rasmussen 13 år siden
Best Film
True Grit
The King's Speech
The Social Network
The Fighter
Black Swan
Inception
The Kids Are All Right
Winter's Bone
Toy Story 3
127 Hours
Best Director
David Fincher, The Social Network
Tom Hooper, The King's Speech
Darren Aronofsky, Black Swan
David O. Russell, The Fighter
Coen brødrene, True Grit
Best Actor
Colin Firth, The King's Speech
James Franco, 127 Hours
Jeff Bridges, True Grit
Paul Giamatti, Barney's Version
Jesse Eisenberg, The Social Network
Best Actress
Natalie Portman, Black Swan
Annette Bening, The Kids Are All RIght
Jennifer Lawrence, Winter's Bone
Nicole Kidman, Rabbit Hole
Tilda Swinton, I am Love
Best Support Actor
Christian Bale, The Fighter
Geoffrey Rush, The King's Speech
Mark Ruffalo, The Kids Are All RIght
John Hawkes, Winter's Bone
Andrew Garfield, The Social Network
Best Support Actress
Melissa Leo, The Fighter
Amy Adams, The Fighter
Helena Bonham Carter, The King's Speech
Hailee Steinfeld, True Grit
Barbara Hershey, Black Swan
Bedste Effekter
Alice in Wonderland
Tron: Legacy
Inception
Iron Man 2
Harry Potter 7
Bedste Animerede Film
Toy Story 3
How to Train Your Dragon
Tangled
#215 Skeloboy 13 år siden
#216 Verbal 13 år siden
Når det så er sagt, så vil jeg tilføje, at man i år har mulighed for at se væsentlig flere af de film, som bliver Oscar nomineret, end det var tilfældet for nogle år siden. Jeg er godt klar over, at det også hænger sammen med, at antallet af nominerede for bedste film er blevet fordoblet. Men ser man nogle år tilbage, så var det jo sjældent mere end 2 - 3 af de nominerede, som havde haft dansk premiere, når oscar uddelingen fandt sted.
#217 Skeloboy 13 år siden
Det er kun delvis sandt. Ofte får de film kun premiere i en uge i få biografer i L.A., for så kan de komme i betragtning til en Oscar. Deres wide release er senere
#218 Sweetiebellefan 13 år siden
Toy Story 3
Bedste Udenlandske Film
Dogtooth
Bedste Animerede Film
Alpha & Omega
#219 Slettet Bruger [3330424288] 13 år siden
Så bliver det også spændende hvem der er vågne til at give en kommentar på det tidspunkt :)
I øvrigt synes jeg også lige jeg vil komme med 2 alternative bud. Altså bud som der ligge i periferien til at blive nomineret, men hvor det ikke er umuligt.
Barbara Hershey
Javier Bardem
#220 MMB 13 år siden
Det er The King's Speech, kan jeg se.