Gravatar

#361 SebReuber 13 år siden

frahm-2 (359) skrev:
Det er heller ikke pointen. Pointen er, at BAFTA gik væk fra deres normale måde at tildele prisen på, hvilket må betyde at de var så vilde med denne film at de ville give den alt hvad de kunne og det må under alle omstændigheder stille den bedre.
Den var trods alt oppe mod Mike Leigh og Danny Boyle.

Det stiller den ikke bedre i Oscar-løbet da? Ja, den bliver hædret mere og de kan skrive 7 BAFTA-priser istedet for 6, men det er næppe "Vinder af Bedste Britiske Film" der bliver blikfang på deres FYC-plakater, når den ved samme prisuddeling vandt den noget mere prestigefulde pris for Bedste Film.

Forklar mig venligst hvordan det stiller den bedre i Oscar-sammenhæng. Jeg tvivler på at AMPAS-medlemmerne vil skimme ned over listen af BAFTA-vindere og sige "Jamen hov, den vandt da for Bedste Britiske Film - det er jo helt uhørt! Så blegner Bedste Film-prisen jo set i forhold" :)
Gravatar

#362 frahm-2 13 år siden

jeg synes efterhånden at det er lykkedes dig at voldtage min ellers rimelig simple pointe til et punkt, hvor jeg bliver nødt til at indkalde krisepsykologer til min stakkels pointe...den kan bare ikke klare mere.
Jeg tror ikke at det at King's Speech har vundet begge priser giver den flere stemmer til Oscar. Det viser derimod hvor meget medvind filmen har. Jeg tror egentlig ikke at en film får flere stemmer bare fordi den har vundet andre priser. Grunden til at andre priser, som BAFTA, SAG, WGA osv. er interessante er fordi de fortæller noget om hvordan de forskellige grupper som akademiet består af har stemt ved disse tidligere prisuddelinger. The King's Speech massive opbakning viser at den i hvert fald må formodes at have alle akademiets britiske medlemmer i ryggen (ikke at det er den store overraskelse).
Der er selvfølgelig altid den ukendte faktor ved AMPAS som hedder latinoerne. Latinoer står altid stærkere ved Oscar end ved de andre prisuddelinger. Derfor vil jeg heller ikke afskrive Biutiful helt endnu, på trods af, at den heller ikke formåede at vinde en BAFTA.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#363 SebReuber 13 år siden

frahm-2 (362) skrev:
jeg synes efterhånden at det er lykkedes dig at voldtage min ellers rimelig simple pointe til et punkt, hvor jeg bliver nødt til at indkalde krisepsykologer til min stakkels pointe...den kan bare ikke klare mere.
Jeg tror ikke at det at King's Speech har vundet begge priser giver den flere stemmer til Oscar. Det viser derimod hvor meget medvind filmen har. Jeg tror egentlig ikke at en film får flere stemmer bare fordi den har vundet andre priser. Grunden til at andre priser, som BAFTA, SAG, WGA osv. er interessante er fordi de fortæller noget om hvordan de forskellige grupper som akademiet består af har stemt ved disse tidligere prisuddelinger. The King's Speech massive opbakning viser at den i hvert fald må formodes at have alle akademiets britiske medlemmer i ryggen (ikke at det er den store overraskelse).
Der er selvfølgelig altid den ukendte faktor ved AMPAS som hedder latinoerne. Latinoer står altid stærkere ved Oscar end ved de andre prisuddelinger. Derfor vil jeg heller ikke afskrive Biutiful helt endnu, på trods af, at den heller ikke formåede at vinde en BAFTA.

Fair.. Du skrev bare at dens sejr i Bedste Britiske Film stillede den ekstra stærkt i kapløbet.. Hvilket jeg tillod mig at tvivle stærkt på, da den kategori ikke rigtigt kan bruges til særlig meget, når vi skal forudsige Oscar-vindere. Havde den tabt i kategorien, vidste vi vel stadigvæk at den ville have alle briterne i ryggen :)
Beklager, hvis du føler at jeg voldtog din pointe, men jeg var nødt til at overdrive det lidt for at få min egen pointe igennem, som blev overset ved første lejlighed.
Gravatar

#364 frahm-2 13 år siden

cool. Så er vi jo basalt set enige....det er jo meget godt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#365 Skeloboy 13 år siden

Så har jeg set 8 ud af de 10 film. Får ikke set King's Speech eller Toy Story 3.

1) Winter's Bone, 9/10, top100
2) Black Swan, 9/10, top250
3) 127 Hours, 8/10
4) The Fighter, 8/10
5) True Grit, 7/10
6) Inception, 7/10
7) The Social Network, 7/10
8) The Kids Are All Right, 7/10
Gravatar

#366 IK 13 år siden

Er det ikke lidt for tidligt at føje disse film på din top 100/250? Jeg går selvfølgelig ud fra at du kun har set filmene en enkel gang, men hvis du har set dem flere gange og gennemtestet dem, kan jeg sagtens følge dig. :)
Gravatar

#367 Skeloboy 13 år siden

#366 - det er det jo nok, og det ændrer sig helt sikkert også, når jeg ser den igen. Jeg ændrer løbende i listen...

Min metode er, at jeg kigger på filmene på listen og tænker: "hvilken film på listen, er den her ikke bedre end?" og finder en placering sådan...
Gravatar

#368 IK 13 år siden

Fair nok :)
Gravatar

#369 BN 13 år siden

Skeloboy (365) skrev:
Får ikke set .... Toy Story 3.

Så kan du jo tage den på dvd/blu-ray. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#370 wimmie 13 år siden

Jeg har lånt 'Winter's Bone' og 'The Social Network' af en kollega og skal se True Grit i næste weekend, så jeg regner med at de eneste jeg ikke når at se er 'The King's Speech' og 'The Fighter'
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: