King's Speech vinder både bedste film og bedste britiske film ved BAFTA. Det er meget sjældent at en film vinder begge disse kategorier. Normalt bliver de delt. Det bekræfter vel kun King's Speech som favorit.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Arh, var vel meget forudsigeligt at The King's Speech ville løbe med begge imo.. Det er jo en britisk pris, og som britisk film og Oscar-frontløber, skulle der da gå meget galt før det blev The Social Network.
#354 ikke når du kigger på historikken. Se på Film som The Queen, Slumdog Millionaire, Atonement og The Full Monty. De var alle hotte Oscarfilm og vandt BAFTA for bedste film, men ikke for bedste britiske film. Jeg tror faktisk aldrig at det er sket før, at en film har vundet begge kategorier, så det at man vælger at give King's Speech to priser, frem for at hædre en mindre britisk film i 'bristisk film' kategorien (som man plejer), må da siges at stille den ekstra stærkt i kapløbet.
#354 ikke når du kigger på historikken. Se på Film som The Queen, Slumdog Millionaire, Atonement og The Full Monty. De var alle hotte Oscarfilm og vandt BAFTA for bedste film, men ikke for bedste britiske film. Jeg tror faktisk aldrig at det er sket før, at en film har vundet begge kategorier, så det at man vælger at give King's Speech to priser, frem for at hædre en mindre britisk film i 'bristisk film' kategorien (som man plejer), må da siges at stille den ekstra stærkt i kapløbet.
Synes det var så sikkert som amen i kirken at den ville støvsuge det hele nærmest.. Men hvis man hænger sig meget i statistik og historik, så var det da sikkert en overraskelse :) Det bør man bare ikke imo.. Det at den vinder en pris for Bedste Britiske Film synes jeg da ikke nødvendigvis stiller den ekstra stærkt rent Oscar-mæssigt. Der var ikke nogen store Oscar-konkurrenter i den kategori alligevel. Havde den ikke vundet prisen, var den jo stadig frontløber grundet alle de andre vigtigere priser den vandt.
Se på Film som The Queen, Slumdog Millionaire, Atonement og The Full Monty. De var alle hotte Oscarfilm og vandt BAFTA for bedste film, men ikke for bedste britiske film.
Hvilket jeg altid har syntes var dybt mærkeligt. Hvordan kan en Britisk film vinde bedste film overall og så ikke automatisk vinde bedste Britiske film? Det vil altså sige, at den er den bedste film overhovedet, af alle film det år, men bare ikke lige bedste Britiske film? makes no sense what so ever.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Hvilket jeg altid har syntes var dybt mærkeligt. Hvordan kan en Britisk film vinde bedste film overall og så ikke automatisk vinde bedste Britiske film? Det vil altså sige, at den er den bedste film overhovedet, af alle film det år, men bare ikke lige bedste Britiske film? makes no sense what so ever.
Det kommer jo an på, om Oscar pr. definition skal vurderes som mere korrekt i sine vurderinger af film end andre priser. Det vil jeg godt gå i rette med :) Oscar er ikke nogen facitliste, det er blot en af et par dusin filmpriser og tilfældigvis den største. Og derfor kan BAFTA i sit valg af bedste film og bedste britiske film være lige så "rigtig" på den.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Der var ikke nogen store Oscar-konkurrenter i den kategori alligevel.
Det er heller ikke pointen. Pointen er, at BAFTA gik væk fra deres normale måde at tildele prisen på, hvilket må betyde at de var så vilde med denne film at de ville give den alt hvad de kunne og det må under alle omstændigheder stille den bedre. Den var trods alt oppe mod Mike Leigh og Danny Boyle.
Det kommer jo an på, om Oscar pr. definition skal vurderes som mere korrekt i sine vurderinger af film end andre priser. Det vil jeg godt gå i rette med :) Oscar er ikke nogen facitliste, det er blot en af et par dusin filmpriser og tilfældigvis den største. Og derfor kan BAFTA i sit valg af bedste film og bedste britiske film være lige så "rigtig" på den.
Jeg ved ikke om vi snakker forbi hinanden her, men det er da mærkeligt at f.eks. "The Full monty" til BAFTA, vinder for bedste film, men en anden Britisk film snupper bedste Britiske film? Altså hvis en anden Britisk film er en bedre Britisk film end "The Full monty", hvorfor er den så ikke nomineret i bedste film og vinder over "The Full monty" der?
Jeg blander ikke Oscar ind her.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#351 frahm-2 13 år siden
så havde jeg næsten ret.
#352 Steffan Rasmussen 13 år siden
LoL ... Oscarvinderen Purple Rain.
#353 frahm-2 13 år siden
#354 SebReuber 13 år siden
#355 frahm-2 13 år siden
ikke når du kigger på historikken. Se på Film som The Queen, Slumdog Millionaire, Atonement og The Full Monty. De var alle hotte Oscarfilm og vandt BAFTA for bedste film, men ikke for bedste britiske film. Jeg tror faktisk aldrig at det er sket før, at en film har vundet begge kategorier, så det at man vælger at give King's Speech to priser, frem for at hædre en mindre britisk film i 'bristisk film' kategorien (som man plejer), må da siges at stille den ekstra stærkt i kapløbet.
#356 SebReuber 13 år siden
Synes det var så sikkert som amen i kirken at den ville støvsuge det hele nærmest.. Men hvis man hænger sig meget i statistik og historik, så var det da sikkert en overraskelse :) Det bør man bare ikke imo..
Det at den vinder en pris for Bedste Britiske Film synes jeg da ikke nødvendigvis stiller den ekstra stærkt rent Oscar-mæssigt. Der var ikke nogen store Oscar-konkurrenter i den kategori alligevel. Havde den ikke vundet prisen, var den jo stadig frontløber grundet alle de andre vigtigere priser den vandt.
#357 Åkepool 13 år siden
Hvilket jeg altid har syntes var dybt mærkeligt. Hvordan kan en Britisk film vinde bedste film overall og så ikke automatisk vinde bedste Britiske film?
Det vil altså sige, at den er den bedste film overhovedet, af alle film det år, men bare ikke lige bedste Britiske film? makes no sense what so ever.
#358 Bruce 13 år siden
#359 frahm-2 13 år siden
Det er heller ikke pointen. Pointen er, at BAFTA gik væk fra deres normale måde at tildele prisen på, hvilket må betyde at de var så vilde med denne film at de ville give den alt hvad de kunne og det må under alle omstændigheder stille den bedre.
Den var trods alt oppe mod Mike Leigh og Danny Boyle.
#360 Åkepool 13 år siden
Jeg ved ikke om vi snakker forbi hinanden her, men det er da mærkeligt at f.eks. "The Full monty" til BAFTA, vinder for bedste film, men en anden Britisk film snupper bedste Britiske film? Altså hvis en anden Britisk film er en bedre Britisk film end "The Full monty", hvorfor er den så ikke nomineret i bedste film og vinder over "The Full monty" der?
Jeg blander ikke Oscar ind her.