Gravatar

#81 Babo Rises 13 år siden

Lord Beef Jerky (79) skrev:
jeg plejer ellers at blive kaldt en original


hmm jeg snakker ikke om bestikkelse. Du har garanteret betalt dig til den "titel" :-)
Gravatar

#82 Babo Rises 13 år siden

Lord Beef Jerky (80) skrev:
Det er bevist, at stort set alt hvad han siger, er sandt.


Ja, han er lidt af en præst :-) eller nok mere en politiker. Det lyder meget sandt, meeen :-)
Gravatar

#83 Babo Rises 13 år siden

Så fik Inception også en DGA nominering, Nolans tredje i karrieren. Flot!
Gravatar

#84 IK 13 år siden

Lord Beef Jerky (68) skrev:
Inception er ganske god (men ja, noget overvurderet allerede)... men selve indholdet især i Inception, er jo blot gode ideer behandlet en anelse overfladisk.


Smag og behag. Jeg kunne ikke undgå at tjekke dine vurderinger, og der fik jeg øje på at du gav Evil Dead 1-2 6/6. Disse film har jo så meget substans, karakterudvikling, fantastisk skuespil og er virkelig dybdegående. Det er jo selvfølgelig din mening at filmene er mesterværker, og det er fair nok. Men at kritisere Inception for at være overfladisk, når du selv giver førnævnte film topkarakterer kan jeg slet ikke forstå.
Gravatar

#85 Babo Rises 13 år siden

IK (84) skrev:
Evil Dead 1-2 6/6


Det fås jo ikke dybere, vidste du ikke det? :-) Husk også, at Lord Beef giver Black Hawk Down 1 stjerne :-)
Gravatar

#86 IK 13 år siden

Babo Rises (85) skrev:
Husk også, at Lord Beef giver Black Hawk Down 1 stjerne :-)


Visse personers bedømmelser er så ubrugelige. Personligt synes jeg Black Hawk Dawn er en af de bedste krigs-fim nogensinde, så lad os lige lave en overfladisk sammenligning mellem Evil Dead og Black Hawk Down: Skuespil, dialog, lyd, fotografering, musik, historie osv. er langt bedre og mere gennemførte i sidstnævnte, så hvordan den kun kan formå 1/6 er uforståeligt. Det er fint hvis man ikke blev grebet af den og synes den er kedelig, men man må erkende filmisk kvalitet når man ser det.
Eksempelvis så jeg "Days of Heaven" sidste uge, og synes den var gabende kedelig, men derfor får den ikke en bundskraber. Jeg indrømmer nemlig at den har god fotografering, fint skuespil og fornem filmmusik. Men historien, karaktertegningen og dialogen var intetsigende.
Gravatar

#87 mr gaijin 13 år siden

Jeg scorede 2. pladsen i Filmz-konkurrencen sidste år.

Ikke at det har noget med noget at gøre.

Jeg vil bare lige blære mig :D
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#88 Babo Rises 13 år siden

#86

Hele den tekniske side af BHD er jo en drøm, lige fra klip, fotografering til koreografi af action, er som vor mor lavede det :-) Jeg ku aldrig drømme om at give den 1 stjerne. Nåh, også lige meget. Fed krigsfilm, og ubehagelig skildring af et slag, der gik ad pommeren til. Der er ingen reelle hovedroller i filmen, og ikke meget udvikling, som jeg tror er årsagen til nogle finder den tynd. Men Scott's intention med filmen er helt anden, end den typiske "følg en bestemt eller flere soldater" tilgang.

Days Of Heaven har jeg ikke set, men den ser lidt kedelig ud, og så er jeg ikke såå vild med instruktøren, men regner da med at se hans nye (så længe den ikke bliver 3-4 timer lang :-))
Gravatar

#89 Skeloboy 13 år siden

Black Hawk Down er satme ikke en god film...men skal vi ikke til at snakke om OScar i stedet for? :)

#87 - hehe, nice
Gravatar

#90 NightHawk 13 år siden

# 84, 85 & 86 -

Jeg håber da, at i er i stand til at se forskel på genrene, for sådan som i stiller det op ser det unægtelig ikke sådan ud.

Selvfølgelig kan man da give en forskellig karakter til hhv. "Evil Dead " filmene 6/6, (en gyser), og f.eks. "Black Hawk Down" 1/6, (en krigsfilm), eller "Inception", 3/6 (en Action/thriller), da der er tale om vidt forskellige kriterier, som de hver især bliver bedømt ud fra. De enkelte karakterer bliver jo desuden givet ud fra sammenligninger med andre film inden for samme genre, og skal naturligvis ikke sammenlignes med film fra helt andre genrer. Det kan enhver da sige sig selv.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: