Ved ikke, hvor meget rollespil jeg vil kalde Diablo, det er mere i genren Hack'n Slash. Det er en del mere action præget end det man normalt vil kendetegne som rollespil.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Tror, at jeg vil hoppe på bølgen. Dog vil jeg starte med, at købe Diablo 2 + expansions. Har alle i andre nørder også spillet det? Og kan det anbefales til en nybegynder i rollespils verden som mig?
Ja, ja, ja og ja. Det er et fantastisk spil. Det er et godt sted at starte, selvom du egentlig også godt kunne starte med 3'eren, hvis det var. Vær dog opmærksom på, at Diablo 2 er et gammelt spil, og grafikken derfor ikke er særlig fantastisk. Husk i øvrigt at købe expansion-sættet til Diablo 2 med det samme, således du spiller Lord of Destruction fra starten af. I expansion-delen er der 2 nye karakterer samt et ekstra akt udover, hvad der også er i 2'eren.
Derudover har elwood ret i, at det er hack n' slash, men det er jo bare en definitionssag. Under alle omstændigheder er det et af de bedste spil nogensinde.
Jeg pillede lidt ved D2 for et par uger siden men jeg vil sgu mene der ikke er meget pointe i at spille det, nu hvor D3 er ude, især hvis man har et par folk at spille med - det sociale element tilfører en del og det er meget nemt at spille sammen på kryds og tværs af levels og hvilken quest man er nået til.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Stat point allocation has not disappeared, it has transferred. Like several other game systems it has become something that you may buy on the auction house. Crafting systems exist to transfer player customization into a marketable form. Gemcrafting is an excellent example of that. You have the potential (with both tradeskills and items combined) to add thousands to any stat of your choosing. Whether or not the player wants to buy the level up or earn it is also a player choice. It must be noted that there are many more options than there were previously. Players cannot logically argue that they have less customization. The real bitterness may come from the fact that many hardcore players just do not want the choice to exist in its current iteration.
Dertil kommer runes, der naturligvis tilfører et helt nyt element til customisation. På lvl 20 er jeg stadig meget i tvivl om jeg har valgt de mest optimale skills og kan spænde ret vidt fra "glass cannon" til "tough dude", afhængig af hvilke runes og passives jeg vælger.
Nåja og Options -> Gameplay -> Elective mode, for at få fuld kontrol over action baren.
Jeg prøver stadigvæk hel og forstå, hvad det er Elective mode bruges til.
pt. kan jeg højrerklikke på baren, og relativ hurtig vælge en ny skill til en hotkey eller en af de to mouse buttons, men det virker blot til folk siger det er så meget mere, nok blot mig, som ikke har fundet taktikken endnu.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
"Elective mode" er først aktuelt efter nogle levels, da man til at starte med får givet abilities på de mest logiske positioner, men efterhånden som man kommer op i levels og får adgang til flere abilities er det rart at have mere frihed.
Uden elective mode fungerer systemet således: Knap #1 har en gruppe abilities, lad os kalde dem gruppe #1. Når du højreklikker på knap #1 får du kun adgang til de abilities i gruppe #1. Med knap #2 har du kun adgang til gruppe #2 osv.
Elective mode åbner systemet og giver følgende muligheder: 1. Du kan assigne en hvilken som helst ability til en hvilken som helst hotkey (højreklik på #1-knappen og når du så kommer til valgmulighederne kan du trykke på pilene oppe til ventre og højre for at komme til de andre menuer og vælge en ability fra gruppe #2, #3 osv.)
2. Derudover, kan du nu også assigne flere abilities fra den samme gruppe. Så du kan have to "gruppe #1" abilities på hhv. knap 1 og 2, hvis du foretrækker dem, frem for de abilities du har tilgængelige i gruppe #2.
Ja, ja, ja og ja. Det er et fantastisk spil. Det er et godt sted at starte, selvom du egentlig også godt kunne starte med 3'eren, hvis det var. Vær dog opmærksom på, at Diablo 2 er et gammelt spil, og grafikken derfor ikke er særlig fantastisk. Husk i øvrigt at købe expansion-sættet til Diablo 2 med det samme, således du spiller Lord of Destruction fra starten af. I expansion-delen er der 2 nye karakterer samt et ekstra akt udover, hvad der også er i 2'eren.
Derudover har elwood ret i, at det er hack n' slash, men det er jo bare en definitionssag. Under alle omstændigheder er det et af de bedste spil nogensinde.
Gad vide om det her er en joke fra Blizzards side direkte møntet på de mange hardcore fans der i starten anklagede Diablo 3 for at ha for lys en farvepalet, da screenshots'ne kom frem? Jeg husker selv at jeg morede mig med og læse tror det var Art Directoren for spillet der pillede alle deres argumenter fra hinanden.
Men i hvertfald her er erstatningen for 2'erens Cow level.
#91 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#92 MMB 12 år siden
#93 davenport 12 år siden
#94 El vez 12 år siden
#95 El vez 12 år siden
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085
Især:
5. Stat Points – Conclusion
Stat point allocation has not disappeared, it has transferred. Like several other game systems it has become something that you may buy on the auction house. Crafting systems exist to transfer player customization into a marketable form. Gemcrafting is an excellent example of that. You have the potential (with both tradeskills and items combined) to add thousands to any stat of your choosing. Whether or not the player wants to buy the level up or earn it is also a player choice. It must be noted that there are many more options than there were previously. Players cannot logically argue that they have less customization. The real bitterness may come from the fact that many hardcore players just do not want the choice to exist in its current iteration.
Dertil kommer runes, der naturligvis tilfører et helt nyt element til customisation. På lvl 20 er jeg stadig meget i tvivl om jeg har valgt de mest optimale skills og kan spænde ret vidt fra "glass cannon" til "tough dude", afhængig af hvilke runes og passives jeg vælger.
Nåja og Options -> Gameplay -> Elective mode, for at få fuld kontrol over action baren.
#96 elwood 12 år siden
pt. kan jeg højrerklikke på baren, og relativ hurtig vælge en ny skill til en hotkey eller en af de to mouse buttons, men det virker blot til folk siger det er så meget mere, nok blot mig, som ikke har fundet taktikken endnu.
#97 El vez 12 år siden
Uden elective mode fungerer systemet således:
Knap #1 har en gruppe abilities, lad os kalde dem gruppe #1. Når du højreklikker på knap #1 får du kun adgang til de abilities i gruppe #1. Med knap #2 har du kun adgang til gruppe #2 osv.
Elective mode åbner systemet og giver følgende muligheder:
1. Du kan assigne en hvilken som helst ability til en hvilken som helst hotkey (højreklik på #1-knappen og når du så kommer til valgmulighederne kan du trykke på pilene oppe til ventre og højre for at komme til de andre menuer og vælge en ability fra gruppe #2, #3 osv.)
2. Derudover, kan du nu også assigne flere abilities fra den samme gruppe. Så du kan have to "gruppe #1" abilities på hhv. knap 1 og 2, hvis du foretrækker dem, frem for de abilities du har tilgængelige i gruppe #2.
#98 knipsknips 12 år siden
Takker for de fine råd.
#99 elwood 12 år siden
Men i hvertfald her er erstatningen for 2'erens Cow level.
Whimsyshire freaking unicorns and happy clouds jaaaaa 8-)
#100 MMB 12 år siden