Gravatar

#21 Slettet Bruger [4218025100] 12 år siden

Matrix er nok også kommet på præcis det rigtige tidspunkt. Mange af dem jeg kender, som skiftede til dvd ret tidligt i forløbet, købte Matrix som den første eller en af de første film i deres samling.

Min kostede 200 kr. i Fona i Ishøj, det er dog ikke den dyreste film i min samling, den pris går til Dead Man, som kostede 340 kr., tror jeg det var.
Gravatar

#22 inflector 12 år siden

Første afspiller var et eller andet noname bras fra Bilka. Første film var ligesom mange andre The Matrix. Tror første vhs var den legendariske Loose Cannons med Dan Akroyd, Gene Hackman og Dom DeLuise i hovedrollen. Fik den for at melde mig ind i en eller anden tvivlsom filmklub.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#23 JannikAnd 12 år siden

Første CD: Me & My
Første VHS: Løvernes KOnge
Første DVD: The Mummy
Første DVD afspiller: Kiss
Gravatar

#24 inflector 12 år siden

Første CD var Hysteria med Def Leppard.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#25 Skeloboy 12 år siden

Min første DVD var en Panasonic - ikke kodefri...den røg først ud for 3 uger siden :)

Første film jeg så i biffen: Bambi

Første koncert jeg kan huske, jeg så: Alice Cooper 1990 på Midtfyns Festival...der var jeg 9 år :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#26 Benway 12 år siden

Den første DVD eller CD kan jeg ikke huske, ej heller hvilken DVD-afspiller jeg anskaffede, men jeg kan tydeligt huske, at den første VHS jeg så var "En verdensomsejling under havet".

Den første plade jeg købte var Duran Durans "Arena", og den første film jeg så i biografen, mener jeg muligvis var "Gummi Tarzan".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#27 Tenebrae 12 år siden

Første afspiller (købt i 1999): Pioneer DV-515 (5000,- i Laserdisken)

Første DVD: Halloween H20 R2DK
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#28 The Insider 12 år siden

Haha, min første dvd var OGSÅ The Matrix - kan tydeligt huske, jeg købte den i oktober 1999 uden at have en afspiller eller et DVD-ROM-drev, som jeg dog fik et par måneder senere... De næste tre var Fight Club, Yellow Submarine og Austin Powers 2. Good times! Først HD-DVD var Bourne Supremacy, men første Blu-ray kan jeg ikke huske på stående fod...
War. War never changes.
Gravatar

#29 Slettet Bruger [4218025100] 12 år siden

Jeg er ikke sikker, men min første BD, eller en af de første i hvert fald, var Kingdom of Heaven, der viste sig at være regionslåst, så jeg ikke kunne bruge den til en hat. Heldigvis gik BD'er for næsten indkøbspris på brugtmarkedet, så jeg tabte vist ikke noget på den.
Gravatar

#30 davenport 12 år siden

Min første CD var The God Machine - Scenes from the Second Storey, som jeg stadig synes er vildt fed. Den købte jeg kort før min første CDafspiller, der sad i et sammenbygget anlæg, jeg købte af en kammerat. Det må have været i ca. ´95, da jeg gik på 1. HF der.

DVDmæssigt købte jeg en afspiller i Bilka, og samme dag Bleeder, Enemy of the State og to mere som jeg bare ikke kan komme på.
Det var så fikst, at mit 34´´ monster tv på 50 kg ikke kunne afspille DVD, så jeg måtte føre signalet gennem min JVC stereovideo. (Som stadig virker, og er en fantastisk maskine. Min søster bruger den til at spille gamle VHS og hjemmevideoer over på computeren.)

Helt tilbage, er den første film jeg erindrer i biografen E.T., men havde set en masse før den i filmklub og med min mor, der ofte tog mig med i bio om søndagen.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: