Jeg har været i biografen alene to gange, tror jeg. Jeg så "The Passion of the Christ" og "The Illusionist", begge gange fordi jeg ikke havde nogen at invitere med, for det havde jeg helt klart foretrukket. For mig handler det dog ikke om, hvad folk tænker om mig (det er i det hele taget en underlig standard at indrette sin adfærd efter), men mere det at jeg gerne vil dele oplevelsen med nogen, som jeg så kan snakke med om filmen bagefter - dog ikke i en sådan grad at jeg vil betale vedkommendes billet (medmindre hun er meget sød). ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
For mig er en biograftur nok primært en social aktivitet - hvis jeg gerne vil se filmen, men ingen gider se den med mig, venter jeg til den kommer på dvd. Men kan sagtens forstå andre går alene i biografen, film kan være mere intense/medrivende når de ses i biografen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Da jeg var studerende, var det cirka 50/50 med at gå i biografen alene eller at tage med nogle venner afsted. Jeg havde faktisk enormt mange filminteresserede i min vennekreds, og endda også nogle som var friske på at se 3-4 film i biografen på en dag. Men nogle gange kunne jeg godt lide at være afsted alene. Man kan jo altid dele sin oplevelse herinde på filmz, hvis der er noget man gerne vil diskutere.
Når jeg ser andre, der i biografen alene, tænker jeg: Her er en, der virkelig går op i film. Det kommer selvfølgelig også an på filmen. Hvis det er fladpandet underholdning, så giver det ikke mening for mig at se det uden venner. "Klovn" var en god biografoplevelse, fordi det var med et par venner, og fordi vi havde smuglet et par guldøl ind i Imperial. Jeg ville heller aldrig tage i biografen alene for at se "The Expendables" eller "A-team". Men "Black Swan", "King's Speech", "The Fighter", "127 Hours" og så videre er film, som jeg sagtens ville kunne nyde alene.
Lige nu ser jeg dog altid film sammen med hustruen. Vi er begge meget nysgerrige og åbne overfor indtryk, så hun har lært mig meget om moderne kunst, og jeg har lært hende meget om film. Hun har aldrig afvist at tage i biografen, fordi en film ikke faldt i hendes smag. Og på samme måde har jeg heller aldrig afvist at tage til en udstilling, fordi jeg ikke brød mig om en kunstgenre eller lignende.
#24 Jeg er frisk nok hvertfald (vores anden ven skal vidst nok ind og se den med kæresten, så de gider jo næppe ha os på slæb tænker jeg) jeg tænkte den nok ku være fed og se i biografen på stort lærred oh and guess what det er ikke en 3D film!
Ja jeg ved det, kommer også som et chock for mig 8-)
btw nu vi er ved det og være alene i biffen jeg husker i folkeskolen der var en ven og jeg i palads den store sal og se Broken Arrow... det kan så godt ha været på grund af filmen at salen var tom 8-)
Men det var sku fedt og ku sidde med benene oppe og bare flade ud i salen så at sige.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18: Skriv endelig og fortæl om oplevelsen når du har prøvet det. :)
MOVIE1000 (26) skrev:
Jeg foretrækker at være selv, da de gange jeg har haft en ven med eller bekendt (udover min mor) har personen altid være halv irreterene, enten at skulle side med mobil eller at snakke under filmen med mig.
Det kender jeg godt. Jeg har et par venner, der altid sidder og gnasker chips i sig, når de er i biografen. Da de ikke bor på disse kanter, er det sjældent, at vi går i biografen sammen, men sidst det skete havde jeg forinden venligt forklaret den ene af dem, at jeg finder chipslarmen forstyrrende, og spurgt, om de ville være så søde at undlade at medbringe den slags denne gang. Han tog det meget pænt og svarede, at det skulle de nok. Desværre havde han tydeligvis glemt alt om det, for da dagen oprindt og filmen begyndte, hev de begge skidtet frem og guffede lystigt løs. Suk...
Den ene af dem har også for vane at fyre et par kommentarer af undervejs, selv om han godt ved, at jeg ikke bryder mig om det. Det er ikke altid nemt at være sammen med gode venner. :/
Jeg går normalt aldrig alene i biografen, men følges altid med min kone. ... Hun har imidlertid lovet at tage vores barnebarn med ind og se Disney-filmen 'Tangled' her i den kommende weekend, og da jeg ikke har lyst til at se den, overvejer jeg at se en anden film imens, altså i samme biograf.
Sidste gang jeg gik alene i biografen, var for syv år siden og samme dag som min daværende kone sagde, at hun ville skilles. ... Og nej, hendes ønske om en skilsmisse skyldtes ikke mit biografbesøg. hehe
#31 dyg 13 år siden
#32 Wangsgaard 13 år siden
Så den igår og den SKAL ses i biffen :)
#33 Riqon 13 år siden
#34 lagoni 13 år siden
#35 mr gaijin 13 år siden
Når jeg ser andre, der i biografen alene, tænker jeg: Her er en, der virkelig går op i film. Det kommer selvfølgelig også an på filmen. Hvis det er fladpandet underholdning, så giver det ikke mening for mig at se det uden venner. "Klovn" var en god biografoplevelse, fordi det var med et par venner, og fordi vi havde smuglet et par guldøl ind i Imperial. Jeg ville heller aldrig tage i biografen alene for at se "The Expendables" eller "A-team". Men "Black Swan", "King's Speech", "The Fighter", "127 Hours" og så videre er film, som jeg sagtens ville kunne nyde alene.
Lige nu ser jeg dog altid film sammen med hustruen. Vi er begge meget nysgerrige og åbne overfor indtryk, så hun har lært mig meget om moderne kunst, og jeg har lært hende meget om film. Hun har aldrig afvist at tage i biografen, fordi en film ikke faldt i hendes smag. Og på samme måde har jeg heller aldrig afvist at tage til en udstilling, fordi jeg ikke brød mig om en kunstgenre eller lignende.
#36 elwood 13 år siden
Ja jeg ved det, kommer også som et chock for mig 8-)
hehe now we're talking!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#37 elwood 13 år siden
Men det var sku fedt og ku sidde med benene oppe og bare flade ud i salen så at sige.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38 Highland Park 13 år siden
Det kender jeg godt. Jeg har et par venner, der altid sidder og gnasker chips i sig, når de er i biografen. Da de ikke bor på disse kanter, er det sjældent, at vi går i biografen sammen, men sidst det skete havde jeg forinden venligt forklaret den ene af dem, at jeg finder chipslarmen forstyrrende, og spurgt, om de ville være så søde at undlade at medbringe den slags denne gang. Han tog det meget pænt og svarede, at det skulle de nok. Desværre havde han tydeligvis glemt alt om det, for da dagen oprindt og filmen begyndte, hev de begge skidtet frem og guffede lystigt løs. Suk...
Den ene af dem har også for vane at fyre et par kommentarer af undervejs, selv om han godt ved, at jeg ikke bryder mig om det. Det er ikke altid nemt at være sammen med gode venner. :/
#39 wimmie 13 år siden
Men hvis vi laver en dag ud af det - får noget god mad og en biotur, så kunne jeg godt overtales til en Århus-tur ;)
#40 BN 13 år siden
Sidste gang jeg gik alene i biografen, var for syv år siden og samme dag som min daværende kone sagde, at hun ville skilles. ... Og nej, hendes ønske om en skilsmisse skyldtes ikke mit biografbesøg. hehe