#17 Nej... Science fiction skal læses ikke ses, den eneste sci fi film jeg rigtig kan lide er Rumrejsen 2001. Den har jeg til gengæld os set 1000 gange... #18 Enig...
Premiere er et must see program hjemme hos os. Empires anmeldelser er ganske vist de enste vi tillægger nogen større betydning, til gengæld er Mikkel Munch-Fals i vores øjne rigtig morsom (og her mener jeg IKKE ufrivilligt). Han kommer med mange små guldkorn og har ikke helt så mange frankofile forudindtagede meninger som man kunne forvente af en DR 2 filmanmelder.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Jeg kan godt lide Mikkel og det med at man skal være enig med anmelderen, synes jeg er noget vås. Jeg var aldrig enig med Ole Michelsen, men jeg kunne alligevel godt lide Bogart - man lærer efter et stykke tid hvor henne ens egen vurderinger ligger i forhold til den givende anmelder.
Anmeldelser er ikke objektive, men subjektive og vil derfor altid afspejle anmelderens smag. Og det er da fint nok at anmelderen ikke altid vælger at beskrive handlingen ned i detaljer, så har man stadig det til gode i biffen. Det er jo ikke ligesom Politikens anmelder der spoiler handlingsforløb hver 14.dag.
Jeg synes DR2 Premiere er et fint program og jeg kan fint sidde og grin over at han lader trekkier anmelde Star Trek eller at han lod en kvinde anmelde Confessions of a Shopaholic. Eller da han skulle give stjerne til Knowing og kom med en lang svada som ingen mening gav.
Folk der kan lide Star Trek vil kunne lide den, så hvorfor ikke lade en folk trekies fortælle om den? Så ved folk at hvis de ikke kender noget til Star trek, så er det sgu nok ikke værd at gå ind og se på.
er en underlig kommentar.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg kan også meget godt lide at se Premiere.. Det er ikke fordi man får så meget ud af anmeldelserne på et .. Skal vi sige sagligt niveau..? Men alligevel synes jeg det er drønunderholdende.. Men, som er sagt af flere før mig i denne tråd, står og falder hele programmet selvfølgelig med om man kan tage Mikkels - nærmest påtagede, hvis du spørger mig - arrogance..
I øvrigt synes jeg lige nøjagtig at Premiere er tåleligt fordi han bringer det meste ned på et meget.. Jordnært niveau.. Som da han skulle anmelde Gomorra og meget simpelt sammenlignede den med kendte gangster-film - eller, nærmere distancerede den ved at udpege alle forskellene.. Selvom jeg er ualmindeligt glad for Godfather og andre af filmene han nævnte i flæng, så formådede han alligevel at få mig hooked på at se Gomorra.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Folk der kan lide Star Trek vil kunne lide den, så hvorfor ikke lade en folk trekies fortælle om den? Så ved folk at hvis de ikke kender noget til Star trek, så er det sgu nok ikke værd at gå ind og se på.
Hvis folk, der kan lide Star Trek automatisk vil kunne lide filmen, er det da spild af tid, at lade trekkies anmelde den, når deres anmeldelse uanset hvad vil være positiv.
Jeg er ikke vild med Star Trek, men jeg har hørt fra flere sider, at den nye har flere aspekter, som en ikke-involveret vil kunne sætte pris på i forhold til de gamle film. Derfor vil jeg hellere høre fra en ikke-fan, der har set filmen - gerne én, der har lidt forstand på film, så ved kommende kan løfte sløret for, om der er andet ved den end bare special effects og aliens, der allesammen ligner mennesker.
Men jeg giver dig helt ret i, at Science Fiction skal læses. Science delen bliver for ofte udskiftet med meningsløse floskler (især i Star Trek universet), når man skal prøve at give udtryk for, at noget er videnskabeligt og fremtids-agtigt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#27: Nej, det har jeg også skrevet. Min pointe er simpelthen at ovenstående er et postulat af dimensioner når du ikke har set filmen. Du kan da ikke udtale dig om en film, ud fra en anmeldelse (seriøs eller ej).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#21 rubberdub 16 år siden
#18 Enig...
#22 Winniepooh 16 år siden
Empires anmeldelser er ganske vist de enste vi tillægger nogen større betydning, til gengæld er Mikkel Munch-Fals i vores øjne rigtig morsom (og her mener jeg IKKE ufrivilligt). Han kommer med mange små guldkorn og har ikke helt så mange frankofile forudindtagede meninger som man kunne forvente af en DR 2 filmanmelder.
#23 tiany 16 år siden
Jeg var aldrig enig med Ole Michelsen, men jeg kunne alligevel godt lide Bogart - man lærer efter et stykke tid hvor henne ens egen vurderinger ligger i forhold til den givende anmelder.
Anmeldelser er ikke objektive, men subjektive og vil derfor altid afspejle anmelderens smag. Og det er da fint nok at anmelderen ikke altid vælger at beskrive handlingen ned i detaljer, så har man stadig det til gode i biffen. Det er jo ikke ligesom Politikens anmelder der spoiler handlingsforløb hver 14.dag.
Jeg synes DR2 Premiere er et fint program og jeg kan fint sidde og grin over at han lader trekkier anmelde Star Trek eller at han lod en kvinde anmelde Confessions of a Shopaholic.
Eller da han skulle give stjerne til Knowing og kom med en lang svada som ingen mening gav.
#24 elwood 16 år siden
Var en hel del useriøs, bevares det en dårlig film, men ligefrem nul stjerner, om ikke andet så giv den en for Cage's Hår 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#25 gi-jones 16 år siden
er en underlig kommentar.
#26 HonoDelLoce 16 år siden
I øvrigt synes jeg lige nøjagtig at Premiere er tåleligt fordi han bringer det meste ned på et meget.. Jordnært niveau.. Som da han skulle anmelde Gomorra og meget simpelt sammenlignede den med kendte gangster-film - eller, nærmere distancerede den ved at udpege alle forskellene.. Selvom jeg er ualmindeligt glad for Godfather og andre af filmene han nævnte i flæng, så formådede han alligevel at få mig hooked på at se Gomorra.. :)
#27 rubberdub 16 år siden
Du så ikke programmet gjorde du?
#28 Highland Park 16 år siden
#29 Spanner 16 år siden
Hvis folk, der kan lide Star Trek automatisk vil kunne lide filmen, er det da spild af tid, at lade trekkies anmelde den, når deres anmeldelse uanset hvad vil være positiv.
Jeg er ikke vild med Star Trek, men jeg har hørt fra flere sider, at den nye har flere aspekter, som en ikke-involveret vil kunne sætte pris på i forhold til de gamle film. Derfor vil jeg hellere høre fra en ikke-fan, der har set filmen - gerne én, der har lidt forstand på film, så ved kommende kan løfte sløret for, om der er andet ved den end bare special effects og aliens, der allesammen ligner mennesker.
Men jeg giver dig helt ret i, at Science Fiction skal læses. Science delen bliver for ofte udskiftet med meningsløse floskler (især i Star Trek universet), når man skal prøve at give udtryk for, at noget er videnskabeligt og fremtids-agtigt.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#30 gi-jones 16 år siden