Gravatar

#1 Buzz 17 år siden

Dragonlance:er der nogle fans her? Jeg kan godt lige at læse dem Og så Forgotten Realms de er conon har set Dragonlance filmen den var da ok men det ikke det det beste
Gravatar

#2 natterjack 17 år siden

Hev mig igennem 15-20 af bøgerne en sommer, så de står som én stor, rodet masse i mit indre. Husker noget med
Raistlin der forsøger at blive Gud, et sort tårn, og en magiker med en hånd brændt ind i brystkassen.
Gravatar

#3 Buzz 17 år siden

ha du set Dragonlance filmen?
Gravatar

#4 dolphinfriendly 17 år siden

#2 Raistlin er en fantastisk karakter. :)

Jeg læste de to hovedeserier, krøniker og legender mener de blev kaldt, med stor fornøjelse i mine teenage år - men stoppede ved mange af de andre serier, som blev nogle ret tynde spin-offs efter min mening.

Siden da læste jeg bl.a. Michael Moorcocks "Elric" bøger - som jeg varmt kan anbefale, hvis man er til genren.

Gravatar

#5 Buzz 17 år siden

hvad være det for nogle andre serier du stoppeder med, om jeg må spørge?

Jeg ville nok hade stoppede med at læse dem, hvis ikke det var fordi at jeg sade og spille nogle computer spile om Dragonlance:Champions of Krynn vol.1 osv, som forgår´
efter legender

ham Elric, han mener om en dark elf som er Drizzt Do'urden i Forgotten Realms
Gravatar

#6 Winniepooh 17 år siden

Jeg var vild med dem i gymnasietiden og har Krønikerne, Legenderne og en god bid af forhistorierne derhjemme.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#7 dolphinfriendly 17 år siden

#5 Heltesagn og forhistorierne stod jeg af på - mener også at der var en serie mere.

Hehe fedt du er til de gamle SSI rollespil, jeg spillede dem en hel del da jeg havde Amiga i start 90'erne - oh that were the days. :)

Jeg har aldrig beskæftiget mig så meget med Forgotten Realms, men decideret Dark Elf vil jeg umiddelbart ikke kalde Elric. Det er dog et super dystert og blodigt univers, med nogle udpenslet grumme karakterer og hændelser, læs mere her http://en.wikipedia.org/wiki/Elric .

Der kom vist også en tegneserie baseret på bøgerne, om ikke andet er det et af de mest oversete (traditionelle) rpgs til dato, som iøvrigt Chaosium (dem med bl.a. Call of Cthulhu og Nephilim) stod bag. Da jeg læse dem, følte jeg mig langt bedre underholdt end ved bl.a. Ringenes Herre bøgerne...hehe man får helt lyst til at finde dem frem igen.

Gravatar

#8 filmz-yoshimura 17 år siden

Jeg var helt vild med Dragonlance Chronicles og Legends, da jeg var omkring 15 år. Jeg har flere gange haft lyst til at læse dem igen, men jeg er bange for, at noget af charmen vil gå af dem ved et gensyn her 16-17 år efter.

Det er dog ikke så mange år siden, jeg læste bøgerne om Drizzt Do'urden, og de var da ganske underholdende.

Er man til fantasy, kan jeg dog varmt anbefale Magician og de efterfølgende bøger af Raymond E. Feist - det er absolut noget af det bedste, jeg har læst.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#9 Buzz 17 år siden

Du skulle prøve at spile Baldur's gate 1+2 det er i Forgotten Realms. der er også de Solamnic Knights med i.hvis det er?

Forhistorierne er til krøniker

Heltesagn er fra 300 til 1000 år før krøniker

man hvad så nå i ser Lord of the rings,star wars,osv ryger charmen så ikke af ?
Gravatar

#10 filmz-yoshimura 17 år siden

#9 Du mener, om charmen går af Star Wars og LotR, når man ser dem igen? Lidt, måske, men ikke meget. LotR har man jo set "for nylig", mens Dragonlance var noget jeg læste for mange, mange år siden, da jeg var et helt andet sted i mit liv.

Jeg har til gengæld spillet meget AD&D i Forgotten Realms- og Dragonlance-miljøerne - det holdt jeg først op med for 4-5 år siden, og det var mest af tidsnød. Computerspil har aldrig rigtig sagt mig det helt store - det er meget begrænset, hvad jeg gider spille.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: