Hmm....det er godt nok surt. :( Jeg føler med dig, Herrguth. Jeg undrer mig dog over, at du i post #54 skriver, at DVDImport har sendt pakken med FED EX, hvor der i post #85 står, at de klandrer dig for ikke at benytte FED EX? Der er noget som ikke stemmer.
Jeg har selv bestilt en film ved dem, som er sendt den 18. Det er heldigvis ikke så mange penge, så skaden vil for mig ikke være så stor, hvis jeg skulle komme ud for noget lignende. Kan du ikke anullere handlen, og få dine penge tilbage?
Lige en ting til. Har du sendt en mail til dem, hvor dit kortnummer står på? (jvf. post #53) Jeg har ikke fået en sådan mail, hvor de spørger efter en kopi af en regning. Og hvis jeg får en mail, vil jeg nok ikke turde oplyse mit kortnummer til dem. Iøvrigt spørger de vel kun om navn og adresse?
Det var da noget svineri fra deres side. Når du handler hos dem er det deres ansvar at pakken når frem uanset hvilken type fragt der bruges. Hvis de vil ty til denher slags metoder, burde de istedet have FEDEX som tvungen leverandør ved værdifulde sendinger. Som chandler skriver koster det dem ikke meget at vise dig ordentlig service, mod at have en trofast kunde. Der vil jeg undlade at handle i fremtiden.
Hvis det var mig ville jeg undlade at genbestille og så ville jeg gå i banken og få den oprindelige betaling annulleret. Der er et punkt på sådan en tro og love erklæring, hvor man kan skrive at man ikke har modtaget den vare man har betalt for, til situationer som denne.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Hvor skuffende. Meget skuffende at se stor en hjemmeside ikke kan byde deres kunder en bedre service end sådan. Hvad du vil gøre er naturligvis op til dig selv at beslutte, men jeg kan godt forstå du helst ikke vil miste pengene. På anden side, så burde det heller ikke være nødvendigt at skulle betale ekstra. Gad vide om DVDImport er klar over, at ingen af deres konkurrenter behandler deres kunder på denne måde, og service er ligeså vigtigt som priser og udbud.
#94 - Jeg har skrevet til dem, angående deres penge tilbage politik ved afbestilling af ordre (Enten kan du få storecredit, ellers kan du få beløbet minus 10% tilbage på dit visa), og forklaret dem, at nogle af deres største europæiske konkurrenter er meget flinkere og fleksiblere.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg har lige et spørgsmål vedrørende DVDPacific. Når man opretter sig som bruger, skal man indtaste alle sine kreditkortdata. Er det kun mig, der ser en risiko ved at have ens kredikortdata liggende i en forhandlers database?
Der findes en del forhandlere med det system. Bare vær sikker på, at det er pålidelige forhandlere du efterlader dit kreditkort nummer hos, du kan ret hurtigt se hvordan de beskytter det. Play fjerner fx en del numre fra det gemte, så der kun er ca. 6 tal synlige, men det er naturligvis en risiko hvis din konto på den givne hjemmeside bliver hacket eller lignende, men deraf ligger risikoen kun for at de bestiller fra selve hjemmesiden, da du, hos play i hvert fald, ikke engang selv kan se det indtastede kreditkortnummer.
#97 En del forhandlere gør det på den måde. Amazon har det som en del af deres one-click policy bl.a.
Meget surt at høre din erfaring med DVDImport. Jeg har handlet der meget og endnu ikke mistet nogen pakker, men har da haft een film i pipeline i 3 måneder (den er ikke shippet, for den er ikke kommet hjem endnu). Jeg plejer at skrive til dem via et ret godt kontaktsystem på deres website, hvis jeg har spørgsmål til en sending og som regel svarer de indenfor senest 24 timer.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#91 Popeye 20 år siden
Jeg undrer mig dog over, at du i post #54 skriver, at DVDImport har sendt pakken med FED EX, hvor der i post #85 står, at de klandrer dig for ikke at benytte FED EX? Der er noget som ikke stemmer.
Jeg har selv bestilt en film ved dem, som er sendt den 18. Det er heldigvis ikke så mange penge, så skaden vil for mig ikke være så stor, hvis jeg skulle komme ud for noget lignende.
Kan du ikke anullere handlen, og få dine penge tilbage?
Lige en ting til. Har du sendt en mail til dem, hvor dit kortnummer står på? (jvf. post #53)
Jeg har ikke fået en sådan mail, hvor de spørger efter en kopi af en regning. Og hvis jeg får en mail, vil jeg nok ikke turde oplyse mit kortnummer til dem. Iøvrigt spørger de vel kun om navn og adresse?
#92 Hive 20 år siden
Men tak for det, så ved jeg da at jeg ikke skal handle med dem...
#93 El vez 20 år siden
Hvis det var mig ville jeg undlade at genbestille og så ville jeg gå i banken og få den oprindelige betaling annulleret. Der er et punkt på sådan en tro og love erklæring, hvor man kan skrive at man ikke har modtaget den vare man har betalt for, til situationer som denne.
#94 ks 20 år siden
#95 myggen 20 år siden
#96 dyg 20 år siden
#97 Popeye 20 år siden
#98 ks 20 år siden
#99 Popeye 20 år siden
Men for at du kan se, hvordan de beskytter dit kortnummer, bliver du vel nødt til at indtaste det - og så er skaden sket?
Det kan jo selvfølgelig også bare være, at min ellers sunde kritiske fornuft angående pengesager, er ved at udvikle sig til paranoia. :)
#100 filmz-Bruce 20 år siden
Meget surt at høre din erfaring med DVDImport. Jeg har handlet der meget og endnu ikke mistet nogen pakker, men har da haft een film i pipeline i 3 måneder (den er ikke shippet, for den er ikke kommet hjem endnu). Jeg plejer at skrive til dem via et ret godt kontaktsystem på deres website, hvis jeg har spørgsmål til en sending og som regel svarer de indenfor senest 24 timer.