Gravatar

#21 MOVIE1000 16 år siden

#19 hmmm så lige på din profil hvordan bliver man filmoperatør
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#22 Michael Andersen 16 år siden

#20 8-)

#21 Man skal være lidt heldig, fordi der er ikke stor udskiftning i faget, for man får jo penge for at se film ;)

Så det bedste er nok at sende ansøgninger uopfordret til nogle biografer, men det er mit indtryk at de gerne vil have lidt ældre personer til jobbet, når det jo drejer sig om dyrt maskineri og den slags. Men man kan selvfølgelig også starte som medhjælper og så der igennem måske på et tidspunkt overtage jobbet fra en anden.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#23 MOVIE1000 16 år siden

#22 det lyder som et job for mig har ledet efter et arbejde hvor man skal se film
Gravatar

#24 Bony 16 år siden

#23 - Du kunne også bare søge job i Blockbuster. Jeg mindes ikke at have været inde i en, uden at ekspedienten sad på sin flade røv og så film. Karrierevej i BB er måske så meget sagt, men lad nu være med at kassere din uddannelse. Det er for dumt. Start med en videregående.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#25 MOVIE1000 16 år siden

#24 nej nej nej nej nej nej nej

du forstår mig ikke kun film arbjede med ideer til film ud fra andre film ¨

er der slet ikke noget inde for filmbranchen hvor man ikke behøver den helt store uddannelse
Gravatar

#26 inflector 16 år siden

Tror desværre ikke at du skal regne med, at du kan komme ind fra gaden og få stukket en bunke sedler i hånden til at lave film for. Selvom mange af de film der udkommer efterlader det indtryk :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#27 El Capitan 16 år siden

Jeg har vidst siden omkring 8 klasse, at jeg ville være i Post-Production på film og tv (Alt hvad der kommer efter optage fasen interesserer mig)
Jeg har været igennem mange ting i 7 år fordi jeg ikke mente jeg havde brug for en uddannelse. Først for 2 år siden gik jeg igang med at blive Film og TV Produktions tekniker.
Jeg er 30 år når jeg er færdig...

Mit bedste svar er NEJ! Der findes ikke lige en smutvej ind i branchen.
Sådan er det bare. Lev med det!
For at komme ind på uddannelsen som Film og TV Produktions Tekniker SKAL man have en læreplads, og de hænger ikke på træerne.

Der er simpelthen så mange mennesker der vil arbejde med det her, så det er kun de bedste eller de mest udholdende der lever af det!

Et godt råd kunne være at finde ud af hvad du vil arbejde med. Er det lys, lyd, klip, eller noget helt fjerde. Førhen var det sådan at man kunne starte på grundforløbet som Film og TV Tekniker uden læreplads. Det kan man ikke længere, på grund af alle de unge der lige er blevet færdige med folkeskolen og bare gerne vil lave "noget med film/tv".
Der kunne være 30 elever på grundforløbet hvor af 2 fik en læreplads og kunne forsætte med Hovedforløbet.

Jeg har været igang i 9 år nu, og får elev-løn som en Tømrer eller Murer elev ville have gjort. (ca 10.000kr før skat)

Så:
Find ud af hvad det er du vil lave med film!
Find ud af hvordan det kan lade sig gøre!
Bered dig selv på 10-15 år med lorteløn og sene arbejds tider!

Vil du stadig lave (noget med) film?
Gravatar

#28 Antlion 16 år siden

@ MOVIE1000:

Hvis du kan skaffe en kvart million kroner, og få etableret et par kontaktlinier, så kan du sagtens starte et uafhængigt filmprojekt uden, at du har nogen form uddannelse.

Så ja, du må hellere til at sende en ansøgning ind til Blockbuster (filmkunstens mareridt), hvis du fravælger al form for uddannelse.
Gravatar

#29 gi-jones 16 år siden

Hey, jeg vil godt lige indskyde at der er masser af folk, som arbejder med film uden at være uddannet indenfor feltet. Jeg selv er en af dem der arbejder imod det, selvom det på ingen måde har gjort mig rig indtil videre. Jeg har bare besluttet at Filmskolen ikke var noget for mig, og at jeg ikke har lyst til at forlade Århus, så derfor "uddanner" jeg mig selv. Det kræver masser af benhårdt arbejde, men det er også en vej. Det ændrer dog ikke på at jeg har sørget for at få mig en almen gymnasial uddannelse og et fornuftigt arbejde man kan leve af, ved siden af.

#27: Bare af nysgerrighed. Hvad slags post-arbejde er du god til?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#30 El Capitan 16 år siden

#29 Redigering og Colourgrading!

Der er også masser mennesker omkring mig der ikke har en uddannelse. De fleste af dem har "bare" arbejdet sig op i systemet. Det kan så til gengæld tage lige så lang tid som en uddannelse ville. Så kartofler/kartofler! ;-)

Jeg siger heller ikke at man SKAL have en uddannelse! Jeg har da blandt andet arbejdet på de 2 første sæsoner af Paradise Hotel som B-Klipper. Det job fik jeg fordi jeg havde en masse erfaring!

Det gik bare pludselig op for mig at hvis jeg vil lave noget der virkelig betyder noget for mig, (IKKE PARADISE HOTEL) må jeg bide i det sure æble og få noget af den viden bag!
Jeg vil jo virkelig gerne starte mit eget firma en dag, så jeg kan lave mine egne projekter OG tjene penge på det!

Det skal være 100%. Ikke bare min hobby!

Skriv ny kommentar: