Joker du, eller ved du ikke hvad episk rent faktisk betyder? :D Batsy, din... :D
Jeg laver fis, Episk= Fortællende, og man kan ikke tage Die hard som en episk film, da det er den ikke men den har da et awesome soundtrack, lyd og billede! (Har dog ikke prøvet BD'en, men DVD'en var da ret fed engang) :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Epik (eller episk digtning) betegner skønlitteratur, der er "fortællende", dvs. skildrer et handlingsforløb, modsat fx lyrikken, der primært skildrer stemninger og følelser, og dramatikken, der ikke er litterær, men begivenhedsmættet og teatralsk.
Tog det her fra Wiki, altså nu skrev jeg bare hurtigt fortællende uden at gå ned i detaljer, da jeg skal i seng, og ved at Die hard fokusere meget mere på action delen, end handlingen, i forhold til andre stor slåede film som LOTR, Kingdom of heaven, Batman filmene, Inception, og så videre. Er det ikke at Episk betyder Fortællende, og Handlingen er meget vigtig i en episk roman, film og digt?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Oh very well, altså jeg er enig med at Die hard ikke tager så meget på karekterne, kun Mclane, Holly og Gruber er dem man fokusere mest på, men vi er enige! Og jeg lavede bare fis og ballade! tænkte bare på det film tekniske, angående storslået og epicness!
#21 Snaden 11 år siden
Den film er så episk på så mange måder...I was blown away. (Eller som Tobias Fünke ville sige; I just 'blue' myself)
#22 Pécuchet 11 år siden
Barndomstrilogien af Nils Malmros
BRD-trilogien af Rainer Werner Fassbinder
Dr. Mabuse-trilogien af Fritz Lang
Dødstrilogien af Gus van Sants
Ensomhedstrilogien af Federico Fellini
Fængselstrilogien af Robert Bresson
Gangster-trilogien af Martin Scorsese
Idelogi-trilogien af František Vláčil
Kavaleri-trilogien af John Ford
Koker-trilogien af Abbas Kiarostami
Krigstrilogien af Roberto Rossellini
Le Tre madri-trilogien af Dario Argento
Livstrilogien af Pier Paolo Pasolini
Marseille-trilogien af Marcel Pagnol
Modernitetstrilogien af Michelangelo Antonioni
Ningen no joken-trilogien af Masaki Kobayashi
Noriko-trilogien af Yasujirō Ozu
Orfeus-trilogien af Jean Cocteau
Paris-trilogien af Jacques Rivette
Pittsburgh-trilogien af Stan Brakhage
Qatsi-trilogien af Godfrey Reggio
Sublimis-trilogien af Jean-Luc Godard
Tulse Luper Suitcases-trilogien af Peter Greenaway
Ungdomstrilogien af Nagisa Ôshima
#23 Ispep 11 år siden
Joker du, eller ved du ikke hvad episk rent faktisk betyder? :D Batsy, din... :D
#24 Batsy 11 år siden
Jeg laver fis, Episk= Fortællende, og man kan ikke tage Die hard som en episk film, da det er den ikke men den har da et awesome soundtrack, lyd og billede! (Har dog ikke prøvet BD'en, men DVD'en var da ret fed engang) :P
#25 Ispep 11 år siden
Fortællende?
#26 Batsy 11 år siden
Tog det her fra Wiki, altså nu skrev jeg bare hurtigt fortællende uden at gå ned i detaljer, da jeg skal i seng, og ved at Die hard fokusere meget mere på action delen, end handlingen, i forhold til andre stor slåede film som LOTR, Kingdom of heaven, Batman filmene, Inception, og så videre. Er det ikke at Episk betyder Fortællende, og Handlingen er meget vigtig i en episk roman, film og digt?
#27 Slettet Bruger [2894437156] 11 år siden
http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_poetry
"Episk" på dansk har ikke samme betydning som "epic" på engelsk, selvom folk ofte bruger det sådan. :)
#28 Ispep 11 år siden
Det har ikke rigtigt noget med det at gøre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_film
#29 Snaden 11 år siden
#30 Batsy 11 år siden
Oh very well, altså jeg er enig med at Die hard ikke tager så meget på karekterne, kun Mclane, Holly og Gruber er dem man fokusere mest på, men vi er enige! Og jeg lavede bare fis og ballade! tænkte bare på det film tekniske, angående storslået og epicness!
Jep, brugte det også som i citat i 26# Uno momento to late hermano!