Gravatar

#121 IK 13 år siden

Antlion (120) skrev:
Men gør der det? Jeg kan i hvert fald nævnte et dusin styk rigtig gode film fra 1980, hvorimod det kniber lidt mere med 2010

Kan du nævne nogle film, udover dem jeg har nævnt i indlæg #3, der er lige så kendte og succesfulde. Filmene må ikke have under 1000 stemmer på IMDB. ;) Sorry man, I had to. :)
Gravatar

#122 Antlion 13 år siden

"Airplane!"
"All That Jazz"
"Atlantic City"
"Aus dem Leben der Marionetten"
"Bad Timing"
"Being There"
"Berlin Alexanderplatz"
"Heerak Rajar Deshe"
"In the Shadow of the Sun"
"Kagemusha"
"Le Dernier Métro"
"Loulou"
"Model"
"Mon oncle d'Amérique"
"Moskva slezam ne verit"
"Ordinary People"
"Poseban tretman"
"Sauve qui peut (la vie)"
"The Big Red One"
"The Falls"
Gravatar

#123 IK 13 år siden

Jeg har kun set Kagemusha og Ordinary People fra den liste, så jeg kan ikke helt udtale mig om dens ’troværdighed’. Men ingen af disse film har den brede anerkendelse som Ondskabens hotel, Elefantmanden, Imperiet slår igen eller Raging Bull. De er lidt ligesom Winters Bone. En rost film ved siden af de andre store film som Inception, Kings Speech, Toy Story 3, The Social Network og Black Swan, der med garanti vil blive anset som klassikere i fremtiden. :)
Gravatar

#124 Antlion 13 år siden

Men vi snakker gode film, ikke populære film? "The Falls" er eksempelvis en af de vigtigste film fra det sene århundrede, hvis du spørger mig.

De fleste af de andre film har så sandelig også "klassiker"-status. Hvad jeg prøver at konkludere er, at der ikke laves bedre film i dag. Nødvendigvis heller ikke dårligere dog.
Gravatar

#125 IK 13 år siden

Antlion (124) skrev:
"The Falls" er eksempelvis en af de vigtigste film fra det sene århundrede, hvis du spørger mig.

Så skal den absolut ses.
Gravatar

#126 Bruce 13 år siden

IK (123) skrev:
... andre store film som Inception, Kings Speech, Toy Story 3, The Social Network og Black Swan, der med garanti vil blive anset som klassikere i fremtiden. :)

Der vil jeg godt nedlægge en protestant :)

Tiden læger alle sår og tidens tand skal nok få klarlagt, hvilke film kritikerne vil indskrive i film Mekka'ets Pantheon ... det var sgu da vist lige en religions krydsning der vil noget :)

Af de 30-70 film af en årgang som tiltrækker sig positiv kritik, det være sig rådne tomater, IMDB ratings, anmeldelser eller det brede publikums opmærksomhed, så vil masser af disse erodere væk fra toplisterne over tid, fordi de simpelthen ikke besidder tidsløs kvalitet. Det har historien vist hidtil og historien har det med at gentage sig :)

Jeg synes formentlig også at Kings Speech og The Social Network var de bedste af de nominerede i år, men jeg tvivler meget på, at det er en årgang og film som vil blive husket, som f.eks. All The Presidents Men og Buch Cassidy and the Sundance Kid, ej heller en film som Hurt Locker sidste år. Inception skal nok blive taget frem af gemmerne, som jeg hygger mig med den originale Tron :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#127 IK 13 år siden

Bruce (126) skrev:
så vil masser af disse erodere væk fra toplisterne over tid, fordi de simpelthen ikke besidder tidsløs kvalitet.

Det ved vi jo først om mange år. Grunden til jeg netop nævner disse fem film, er fordi det er dem, der nærmest har nået til både det brede publikum og kritikerne.

Bruce (126) skrev:
men jeg tvivler meget på, at det er en årgang og film som vil blive husket, som f.eks. All The Presidents Men og Buch Cassidy and the Sundance Kid, ej heller en film som Hurt Locker sidste år.

Uheldigvis ruinerede James Franco det som vært. :) Sidste år havde vi verdens mest omsættende film i puljen(som ikke vandt), så derfor tror jeg heller ikke dette år, vil blive husket i lige så høj grad. Men ren kritikmæssigt er de nominerede fra i år med længder bedre end sidste års nominerede.
Gravatar

#128 Bruce 13 år siden

IK (127) skrev:
Det ved vi jo først om mange år. Grunden til jeg netop nævner disse fem film, er fordi det er dem, der nærmest har nået til både det brede publikum og kritikerne.

Der er masser med oscar nominerede og vindere, som både kritikere og publikum for sin tid omfavnede og som i dag er langt fra klassikere. Det er først, når tiden går, at man ved, om en film er tidsløs.

Uheldigvis ruinerede James Franco det som vært. :) Sidste år havde vi verdens mest omsættende film i puljen(som ikke vandt), så derfor tror jeg heller ikke dette år, vil blive husket i lige så høj grad. Men ren kritikmæssigt er de nominerede fra i år med længder bedre end sidste års nominerede.

Jeg er helt enig i, at årets 10 var et stærkere felt end sidste års 10. Og 2007's 5, var et langt stærkere år end dette års 10 :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#129 Babo Rises 13 år siden

Bruce (126) skrev:
Inception skal nok blive taget frem af gemmerne, som jeg hygger mig med den originale Tron :)

Here we go again. Store Bruce har regnet og spået alt ud, og selvfølgelig giver han 10 år til både Avatar og Inception, og så er de glemte. Det er 10 år du plejer at bruge som tommelfingerregel? Men det er nok også forkortet, som filmbedømmelserne jo flere gange man ser/siger det samme :)

ihhh ja, hvor er Tron dog original...

Jeg tror at Social Network bliver en kommende klassiker, og Inception ligeså, i sin genre.. Social Network indeholder netop nogle tidsløse konflikter, som er forbandet godt skruet sammen. Inception, filmen der bryder de kedelige og ordinære hollywood skabeloner, og føjer fornyelse og mod, er nok blockbusteren over dem alle, som ikke er set bedre siden The Matrix. Jeg spår en lovende fremtid. Jeg tror sågar også, at Black Swan vil befinde sig her, selvom jeg ikke er vild med den..
Gravatar

#130 Collateral 13 år siden

#129: "Black Swan" var i mine øjne mere mindeværdig end både "Inception" og "Social Network", som jeg ellers begge også kunne lide. Jeg tror bestemt at "Black Swan" har kvaliteteten til at stå distancen på længere sigt. Om de to andre har det, kan kun tiden vise.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: