Gravatar

#21 Bruce 14 år siden

Og mere inspiration:

Ides of March (Clooney), The Future (Miranda July), On the Road (Walter Salles) The Deep Blue Sea (Terrence Davies - Rachel Weisz), Rampart (Owen Moverman), Psychotherapy of a Plains Indian (Arnaud Desplechin - A Christmas Tale), Wuthering Heights (Andrea Arnold - Fish Tank)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#22 mr gaijin 14 år siden

Djibyman (19) skrev:
På et så bredt udvalg, så må det være dig der er noget galt med;-)

Måske. Det undrer mig også, at du har formået lige præcis de titler, der siger mig mindst i dette år. Jeg føler mig lidt som Jackson og Travolta i "Pulp Fiction", efter de bliver beskudt på klos hold, og ingen kugler rammer.

På Bruces liste er det stort set alt, jeg er nysgerrig efter. Faktisk ser det ud fra den liste ud til at blive et fantastisk år.

Husk også Wong Kar-Wais første kinesiske film i syv år, "The Grandmasters".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#23 Bruce 14 år siden

#22 Ja jeg er også meget overrasket over, hvor godt 2011 egentlig ser ud, nu jeg har kigget efter. Der er godt nok meget potentiale tilstede. Mange store succes førstegangs instruktører (med McQueen i spidsen), som nu skal til at indfrie forventninger. Det overvælder mig lige, at jeg ser Terrence Davies med en film som "The Deep Blue Sea" med Rachel Weisz. Den ser jeg godt nok frem til.

Og tak for at nævne The Grandmasters. Efter In the Mood For Love, har Wong Kar-Wai godt nok fået mere betydning i min bog.
Gravatar

#24 Riqon 14 år siden

Djibyman (16) skrev:
Nu er året jo først lige gået igang, og vi har mange film i vente med masser af potential, såsom: Sanctum, Rango, Battle Los Angeles, Paul, Sucker Punch, The Beaver, Rio, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Hangover 2, Kung Fu Panda 2, Sherlock Holmes II, Super 8, for blot at nævne et par få.

Nu sagde jeg blot 2011 for at gøre det nutidigt - kunne vel lige så godt have sagt 2010. Når det er sagt, så finder jeg det ganske afslørende, at de titler dér heller ikke fanger min interesse. Det er en stribe 2'ere til film, der ikke har sagt mig ret meget. Pirates of the Caribbean-franchisen er blevet aldeles fantasiløs og overfladisk, Hangover var en film om druk og slapstick og Kung Fu Panda var bare endnu en triviel talende dyr-animationsfilm.. Der er intet ved det, jeg finder decideret interessant. Selvfølgelig skal jeg nok se et par af dem på din liste (regner med at "Super 8" bliver underholdende, da J.J. Abrams formår at underholde), men jeg tør næsten ikke håbe på kvalitet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#25 Patriarch 14 år siden

Det jeg fornemmer er at flere dårlige film produceres- og markedsføres for langt flere penge. Altså flere meget dyre lortefilm. Billige lortefilm har der altid været mange af.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 Bruce 14 år siden

#25 Ja der er utrolig meget +$100 mill sprøjt, hvor man undrer sig over, hvorfor man ikke sætter pengene i Amager Banken istedet, som en bedre investering. Men så må man jo også undre sig over, hvorledes sådan noget skidt ofte spiller sig hjem. Og er der noget, som har ændret sig, så vil jeg påstå, at det er filmpræferencer og en endnu større koncentration omkring mainstream udbud, fordi det er sådan de fleste "oplæres" via TV udbuddet. Fra få kanaler og et public service udbud, med stor spændvidde i filmgenrer, som man ikke kuinne sige nej til, uden at slukke for TV'et, er de fleste nu vant til at kunne zappe væk fra "det ubehagelige" og få serveret det "ønskelige".
Gravatar

#27 Babo Rises 14 år siden

mr gaijin (22) skrev:
efter de bliver beskudt på klos hold, og ingen kugler rammer.

haha! God Came down from Heaven and Stopped These Motherfuckin' Bullets :)

Var vist kun to på listen jeg så frem til, Super 8 og Battle-filmen. De kan bliver ganske underholdende.

Gravatar

#28 Åkepool 14 år siden

En genre hvor jeg helt tydeligt finder en stor forskel i kvalitet, fra gamle dage til nu, er gysergenren. Det er så meget individuelt hvilke film man betegner som gysere, men i 70'erne og 80'erne blev der lavet mange fede gysere, hvoraf jeg lige kan nævne de mest oplagte, som "The Exorcist", "The Shining", "The Omen", "The Entity" (iøvrigt en fornøjelse at se Barbara Hershey i en rigtig god rolle igen, i "Black swan"), "Rosemary's Baby" (helt tilbage fra 60'erne) og "Don't Look Now". Og man kan da også putte film som "Alien" og "Jaws" ind under den kategori.

Gysere af idag synes jeg slet ikke kommer ind under huden på en, som de gjorde dengang, de kører mere på en hurtig chok-effekt (f.eks. "The Ring" og "The Grudge"), som da kan være meget "sjovt" lige når det sker, men det gør på ingen måde helhedsoplevelsen større eller bedre.

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#29 Babo Rises 14 år siden

Jeg ser frem til:

True Grit
The Fighter
Dangerous Method
The Adjustment Bureau
The Way Back
Hanna
X-men First Class
The Girl with the Dragon Tattoo
MI-4 (den kommer vel i år?)

Der er en del andre titler, både af sommerfilm og mindre film..
Gravatar

#30 Åkepool 14 år siden

Babo Rises (29) skrev:
The Adjustment Bureau

Den glæder jeg mig godt nok også til :)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: