Gravatar

#11 Collateral 14 år siden

Tager man hele spektret med er der også mange elendige undergrunds/ukendte gyserfilm o.l. fra '80erne og '90erne. Beklager at jeg henviser til den samme side igen, men f.eks. denne anmeldelse af "DOLEMITE" er virkelig guld værd: http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/teamt/...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12 Riqon 14 år siden

Det lader til at de fleste af jer går med muligheden, at vi bare har glemt de dårlige film, men at der var cirka den samme procentdel dårlige film tidligere (men at antallet er steget).

Babo Rises (5) skrev:
Jeg ved ikke om jeg forstår dig helt, men hvad mener du med det her? Dvs. de oscar film du hører om i år, har du intet interesse for?

Hvornår har jeg nævnt oscarfilm? Jeg mener bare det jeg skriver, mate: Jeg har en oplevelse af, at en større del af filmene i 2011 er dårlige end var tilfældet for 5, 10, 15 år siden. Jeg ville så bare lige se, om andre har det på samme måde.

Thomsen (8) skrev:
Det er måske passende at hive Sturgeons lov frem fra bøtten: 90% af alt er lort!

Præcis en sådan bekræftelse, jeg håbede på... :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13 Bruce 14 år siden

Jeg har det som dig Riqon, men tror ikke der laves "gennemsnitligt" dårligere film end tidligere, det er blot blevet mere op til én selv, at finde dem udenfor biografdistributionsmonopolerne, som principielt foretrækker lorteblockbusters, fordi det er et spørgsmål om at sælge billetter.

Kigger jeg ned i biografoversigterne nu, så tager jeg fejl, men det gør jeg altid om vinteren i de sidste to måneder op til Oscar, hvor vi får al den kvalitet, vi er blevet snydt for resten af året. Når marts kommer, så skal man efterhånden skide i bukserne og holde varmen frem til november, førend man får ligeså herlig et udbud, som vi har nu.

Det er endnu værre i TV. Man er vel efterhånden oppe på 5-8 genudsendelser på få år, af 4 Bryllupper og en Begravelse, Pretty Woman, Coming To America etc. Ikke at det er dårlige film. Men vi spises af med det absolut mest gennemtærskede af mainstream på hovedkanalerne. Så kan man jo finde det bedre udbud på Kanal K, Zulu etc, men jeg klarer mig fint uden TV. Det er dog en noget dyrere variant, når man køber en del på Amazon.fr, Yesasia etc. for at kunne se de film, som sjældent udkommer i biografer og ihvertfald ikke i TV.

Selvfølgelig er det nødvendigt at pointere, at det hele er et "smagsafgørende" emne. Elsker man Hollywood dusinvarerne så må det at gå i biografen i dag nærmest give kronisk hard-on. Vil man gerne se internationale film, så er det kun et fåtal af disse, som har et biografudstillingsvindue i Danmark. Jeg har efterhånden en del kollegaer, som spørger efter flere sydkoreanske film. De havde aldrig hørt om nogen førend jeg introducerede dem for nogle, men de er alle hooked på mere. Oldboy fik premiere i Danmark 4-5 år efter den udkom på DVD.

Hvert årti har sine store år. 2007 var et fantastisk Hollywood filmår. Sidste år stank, men havde suveræne internationale titler, som de fleste blot er uvidende om og i år ser væsentlig bedre ud for Hollywood. 80'erne og 90'erne havde også mange gode titler, men jeg synes de hører til de svagere årtier. Skal man snakke om trend eller typer, så synes jeg 00'erne indvarslede flere chancer og mere originalitet, som man så det med film i 70'erne.

Selvfølgelig er der altid 1939, men det vil være tarveligt at bringe film guldalderens klimaks med ind i ligningen.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#14 Collateral 14 år siden

Never mind.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15 Thomsen 14 år siden

Hvis jeg tænker tilbage, så synes jeg da klart, at der var flere gode film, dengang jeg var ung. Men jeg er også ret sikker på, at det skyldes, dels at min egen smag har udviklet sig drastisk, dels at jeg er blevet langt mere kritisk overfor det, jeg ser, fordi jeg har set adskillige tusinde film siden.

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16 Djibyman 14 år siden

Riqon (12) skrev:
at en større del af filmene i 2011 er dårlige end var tilfældet for 5, 10, 15 år siden

Nu er året jo først lige gået igang, og vi har mange film i vente med masser af potential, såsom: Sanctum, Rango, Battle Los Angeles, Paul, Sucker Punch, The Beaver, Rio, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Hangover 2, Kung Fu Panda 2, Sherlock Holmes II, Super 8, for blot at nævne et par få.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#17 mr gaijin 14 år siden

Djibyman (16) skrev:
Sanctum, Rango, Battle Los Angeles, Paul, Sucker Punch, The Beaver, Rio, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Hangover 2, Kung Fu Panda 2, Sherlock Holmes II, Super 8, for blot at nævne et par få.

Der er så nul procent af de titler, der vækker min interesse.

Til gengæld er der en del andre film, jeg ser frem.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#18 Bruce 14 år siden

#17 En lottokupon med 27 tal og ingen rigtige :) Det skal man dog slet ikke kimse ad :)
Gravatar

#19 Djibyman 14 år siden

mr gaijin (17) skrev:
Der er så nul procent af de titler, der vækker min interesse.

På et så bredt udvalg, så må det være dig der er noget galt med;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#20 Bruce 14 år siden

Mine forventninger indtil videre for 2011:

The Tree of Life (Mallick), This Must Be The Place (Sorrentino), A Quiet Life (Cupellini), Twixt Now and Sunrise (F.F.Coppola), Summer Hours 2 (Assayas), The Descendants (Alexander Payne), Crazy Stupid Love (Ficarra), Elite Squad 2, War Horse (Spielberg), A Dangerous Method (Cronenberg), Haywire (Soderbergh), Shame (McQueen - Hunger), The Son of No One (Dito Montiel, med Pacino, Binoche og Liotta), Hanna (Joe Wright), One Day (Scherfig), The Yellow Sea (Hong-jin Na - Chaser), Last Stand (Kim Ji-Woon - Liam Neeson), Immortals (Tarsem)

En masse instruktører har først noget på tapetet i 2012. Snow Piercer af Chan Wook Park og Bong-Joon Ho ser jeg meget frem til.

Skriv ny kommentar: