Gravatar

#111 Highland Park 14 år siden

Nyt kaffe-laboratorium vil gøre op med caffe latten
Ny kaffebar vil lære københavnerne at drikke sort kaffe.

http://ibyen.dk/restauranter/ECE1189795/nyt-kaffe-laboratorium-vil-goere-op-med-caffe-latten/ skrev:
Nu skal fokus rettes på den sorte kaffes unikke smagsoplevelser.

Det melder Kent Nielsen, indehaver af den 200 kvadratmeter store Kent Kaffe Laboratorium, som åbner lørdag på Nørre Farimagsgade i det indre København.

Han mener, at danskerne trænger til at blive opgraderet på kaffefronten, så vi ikke bare bestiller latte per rygmarvsrefleks, men i stedet prøver at drikke kaffen sort, så vi bedre kan smage bønnesorten.

Daglig leder Anna Holte supplerer: »Vi vil udfordre smagsoplevelsen og vise, at kaffe rummer langt flere dimensioner end latte«.

Halleluja!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#112 Bruce 14 år siden

#111 Enig. Hmmm kaffetråd!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#113 Muldgraver 14 år siden

Dejligt
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#114 MBAD 13 år siden

IK (3) skrev:
En ting er sikkert. Der bliver lavet flere film idag, og derfor er der også flere dårlige film. Men til gengæld bliver der også produceret flere gode film, men de bliver bare overskygget, fordi antallet af dårlige er for højt.

Lad os tage 1980 som eksempel: Ondskabens hotel, Elefantmanden, Imperiet slår igen og Raging Bull. Disse er dem jeg umiddelbart kommer i tanke om, og de er klassikere idag, og findes på mange på mange top lister.

2010: Inception, Kings Speech, Toy Story 3, The Social Network, 127 Hours, Black Swan, True Grit, The Fighter og The Kids are All Right. Antallet af "gode"(Altså høj rating på rottetomatoes) er over dobbelt så meget.

Nu sammenligner du jo også Toy Story 3, The Social Network, mm. med klassikere som Ondskabens Hotel og Elefantmanden. Det er lidt skævt.

For at svare på trådoplægget, ved jeg ikke, om der bliver lavet flere dårlige film - set procentmæssigt - end for 40 år siden, men der bliver udsendt så meget elendigt lort i dag, at det virkelig er ved at tage overhånd. Jeg synes, det er virkelig svært at sammenligne min egen tid med 1960-70'erne, fordi det, som andre også har nævnt, er det de - ofte - gode film, man stadig ser i dag.

Men man kan jo generelt konstatere, at mange folk i dag tilsyneladende ikke er synderligt interesserede i god og seriøs kunst, og at blandt andet filmindustrien er fuldstændig perverteret. For markedsdomineret, for tynd, for uambitiøs, for horisontal og det meste kan - med min subjektive kunstopfattelse, så har jeg garderet mig mod angreb på den front! - vel næppe kaldes kunst. Det er vel en meget tidssvarende tendens, men om det var anderledes dengang, ved jeg igen ikke, men det er vel heller ikke så relevant, hvis vi skal kritisere vores egen tid.
Gravatar

#115 IK 13 år siden

Jeg troede denne tråd var død. ;)

MBAD (114) skrev:
Nu sammenligner du jo også Toy Story 3, The Social Network, mm. med klassikere som Ondskabens Hotel og Elefantmanden. Det er lidt skævt.

Hvorfor er det skævt? The Social Network har vundet flere priser end begge til sammen, og vil uden tvivl få klassikerstatus i fremtiden.
Gravatar

#116 Antlion 13 år siden

Men der er flere gode film fra 1980 end 2010? :)
Gravatar

#117 Riqon 13 år siden

IK (115) skrev:
The Social Network har vundet flere priser end begge til sammen, og vil uden tvivl få klassikerstatus i fremtiden.

Ikke uden min tvivl :p
Jeg husker i øvrigt ikke, hvad jeres samtale handlede om..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#118 MBAD 13 år siden

IK (115) skrev:
Jeg troede denne tråd var død. ;)

Hvorfor er det skævt? The Social Network har vundet flere priser end begge til sammen, og vil uden tvivl få klassikerstatus i fremtiden.

Lad os nu droppe de der prisargumenter - The Social Network er i mine øjne middelmådig, og vil - forhåbentlig - aldrig blive en klassiker. Jeg burde nok også have nævnt Inception, men der er vel ingen grund til at tage endnu en langtrukket diskussion, om hvor vidt den er kunst eller bras. Jeg synes bare, det virker lidt uovervejet, som om du ikke er synderligt kritisk, men bare vælger en masse fra sidste år, du lige synes om. Men igen, jeg synes stadig, det er svært at sætte sig ind i, hvordan det var i 1980.

Gravatar

#119 IK 13 år siden

MBAD (118) skrev:
The Social Network er i mine øjne middelmådig, og vil - forhåbentlig - aldrig blive en klassiker.

Haha. Man skulle næsten tro det var dig, der afgjorde, om en given film vil få klassikerstatus. Jeg kan fx ikke lide ''Manhatten'', men det ødelægger ikke dens status som klassiker vel. Subjektive holdninger kan ikke bruges om en films klassikerstatus, da det nærmest er en ''Objektiv sandhed'', om en given film er en klassiker. Det du siger, er at hvis jeg fx ikke kunne lide ''The Godfather'', ’’Seven Samurai’’ eller ’’Taxi Driver’’, så ville de IKKE være klassikere?? Hvabehar.

MBAD (118) skrev:
Jeg synes bare, det virker lidt uovervejet, som om du ikke er synderligt kritisk, men bare vælger en masse fra sidste år, du lige synes om

I mit indlæg skrev jeg ''Altså høj rating på rottetomatoes,'', og havde dengang ikke set halvdelen af filmene. Jeg ville bare konstatere, at der faktisk bliver lavet en del kritikerroste film i Hollywood, og at der nu til dags bliver produceret flere gode film. Ikke nødvendigvis bedre film, men blot flere gode. :)
Gravatar

#120 Antlion 13 år siden

IK (119) skrev:
... nu til dags bliver produceret flere gode film.

Men gør der det? Jeg kan i hvert fald nævnte et dusin styk rigtig gode film fra 1980, hvorimod det kniber lidt mere med 2010.

Skriv ny kommentar: