#20: Yeah... er snak under film ikke strafbart med stening i Saudi Arabien??? Måske var det noget vi sku overveje til lille Danmark, specielt i biffen!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Jeg har delte meninger om snakken under film. Hvis det bare lige er en kort bemærkning genere det mig ikke, men ligefrem at skulle forklare ting, det pisser mig i den grad af. Og hvad værre er: Folk der pauser en film når man ser den, så stopper festen!
Jeg har en kammerat jeg altid er i biffen med da vi har nogenlunde samme mening om de film vi ser. Jeg skal dog blankt indrømme at jeg sagtens kan se en film alene, det har også sin helt egen charme.
#19 Jeg har det på samme måde. Sætter altid engelske undertekster på (med mindre filmen er på andet sprog, self.), idet jeg synes de danske er irreterende. Med engelske tekster kan jeg følge med i filmen, og hvis der er noget jeg overhører kan jeg læse det imens.
Har dog en del udgivelser f.eks. af Anchor Bay eller Artisan hvor de aldrig bruger undertekster. Dette giver mig dog kun problemer hvis der er en stærk accent, som f.eks. det engelsk/skotske i Dog Soldiers eller det australske i Chopper.
Nu er jeg flydende i engelsk, da min far er engelsk, men jeg må sige at jeg gav op halvejs igennem Lock, Stock and two Smoking Barrels. Det er cockney er for fucked op.. Der er mange der taler om at de ikke fatter en pølse af hvad der siges i Snatch, men det er jo heller ikke meningen at man skal forstå det..
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
Sådan er det jo altid med dialekter.. ;) Jeg har oss' mit besvær med at forstå visse af mine jyske kunder, når de lige går i "jeg vil KUN tale ekstremt jysk"-mode.
Ang. undertekster - så A Clockwork Orange for første gang her i går uden undertekster. Jeg må indrømme at jeg godt nok liiige skulle holde tungen lige i munden. Der kunne det være rart med en smule hjælp via tekst. Men danske undertekster på f.eks. en film som Clerks er blasfemi. Det samme med Pulp Fiction. Men andre ord - et godt manus skal nydes på originalsproget. Der vil altid falde noget fra når et eller anden undertekstfirma prøver at imiterer en genial Kevin Smith joke...
Ang. snak under film - det kommer an på hvilken film det er og i hvilket selvskab man befinder sig i. Ligger man og flader ud til tom tømmermandsaction sammen med nogle venner, er det (til en hvis grænse) legalt nok at komme med hjernedøde kommentare. Men sidder man og griner under Gandalfs fald i LOTR:TFOTR, eller gør nar af de tynde mennesker i konsentrationslejer-scenen i Band of Brothersm så kan jeg blive så FORBANDET harm, at det slår knister inde under huden på mig. Eller folk i biffen der har set den givende film før, og lystigt sidder og fortæller sidemanden hvad der sker lige om lidt - en eller anden ræk mig en gun!
Noget der også kan pisse mig totalt af er når folk sidder og leder efter fejl i filmen. Goofs og fejl i dvd´en. Sådan noget pesimisme og småligt lort kan jeg brække mig over.
Og til folk der vil vide hvem morderen er, hvad der sker om lidt, hvorfor dit og hvorfor dat, kan holde sig LANGT væk fra mig! :D Det handler om at læne sig tilbage, lade filmmediet kæle for sanserne og historien tale for sig selv - og rigtigt nok snakke bagefter...
Alt overnævnte slipper man for når man sidder for sig selv og ser film. Men andre gange er det sgu skægt at nyde en komedie sammen med nogle gode venner...
Undskyld min harme - blev vidst lidt fanget i en blodrus der skulle ud :P
.................................
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
skobbo-det med at kommentere reklamer? u kidding? det kan da være usigeligt ligemeget så længe de klapper kaje når filmen begynder. Det kan også bruges til en slags mental opgejling og hvad skade sker der hvis man ( som jeg kan finde på) at sige til min filmmakker at "den reklame var sq for lam eller den var god eller sød eller sidder og fniser lidt"-dør du af det da?
Når vi nu snakker om publikums opførsel i biografen kan være irreterende, syntes jeg også at hvis de lever sig ind i filmen kan det give den et "boost". Eks. jeg er er Marvel fan/samler og jeg husker da jeg skulle ind og se x-men 1, der hvor Wolverine har været oppe og slås i buret, og senere sidder i baren og bliver angrebet af hans tidligere modstander. Wolverine sætter ham på plads men, bartenderen står bag wolverine og sigter på ham med et pumpgun. Wolverine laver en meget hurtig bevægelse og skære pumpgun'en over så man kan se haglene ryger ud af patronhylsterene. Jeg siger jer hele salen gik amok, i råb og Yeahh. Det må jeg også indrømme at jeg var meget tæt ved, der syntes jeg det er positivt at salen larmer/lever sig ind i filmen;)
#21 azathoth 22 år siden
#22 filmz-Plimmer 22 år siden
Jeg har en kammerat jeg altid er i biffen med da vi har nogenlunde samme mening om de film vi ser. Jeg skal dog blankt indrømme at jeg sagtens kan se en film alene, det har også sin helt egen charme.
#23 filmz-pvc 22 år siden
ser den ikke ofte men når jeg ser den er det sjældent det hele på en gang.
synes nu det er en super film
#24 skittlez 22 år siden
Har dog en del udgivelser f.eks. af Anchor Bay eller Artisan hvor de aldrig bruger undertekster. Dette giver mig dog kun problemer hvis der er en stærk accent, som f.eks. det engelsk/skotske i Dog Soldiers eller det australske i Chopper.
#25 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#26 filmz-Kadann 22 år siden
Sådan er det jo altid med dialekter.. ;) Jeg har oss' mit besvær med at forstå visse af mine jyske kunder, når de lige går i "jeg vil KUN tale ekstremt jysk"-mode.
#27 Skobbolop 22 år siden
jeg HADER dem...
især dem der fortsætter når filmen starter..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#28 coolflash 22 år siden
Ang. snak under film - det kommer an på hvilken film det er og i hvilket selvskab man befinder sig i. Ligger man og flader ud til tom tømmermandsaction sammen med nogle venner, er det (til en hvis grænse) legalt nok at komme med hjernedøde kommentare. Men sidder man og griner under Gandalfs fald i LOTR:TFOTR, eller gør nar af de tynde mennesker i konsentrationslejer-scenen i Band of Brothersm så kan jeg blive så FORBANDET harm, at det slår knister inde under huden på mig. Eller folk i biffen der har set den givende film før, og lystigt sidder og fortæller sidemanden hvad der sker lige om lidt - en eller anden ræk mig en gun!
Noget der også kan pisse mig totalt af er når folk sidder og leder efter fejl i filmen. Goofs og fejl i dvd´en. Sådan noget pesimisme og småligt lort kan jeg brække mig over.
Og til folk der vil vide hvem morderen er, hvad der sker om lidt, hvorfor dit og hvorfor dat, kan holde sig LANGT væk fra mig! :D Det handler om at læne sig tilbage, lade filmmediet kæle for sanserne og historien tale for sig selv - og rigtigt nok snakke bagefter...
Alt overnævnte slipper man for når man sidder for sig selv og ser film. Men andre gange er det sgu skægt at nyde en komedie sammen med nogle gode venner...
Undskyld min harme - blev vidst lidt fanget i en blodrus der skulle ud :P
.................................
#29 filmz-Mira 22 år siden
skobbo-det med at kommentere reklamer? u kidding? det kan da være usigeligt ligemeget så længe de klapper kaje når filmen begynder. Det kan også bruges til en slags mental opgejling og hvad skade sker der hvis man ( som jeg kan finde på) at sige til min filmmakker at "den reklame var sq for lam eller den var god eller sød eller sidder og fniser lidt"-dør du af det da?
"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
#30 filmz-nemesis 22 år siden