Hvis fejlen i filmen er så stor at man ikke kan overse den, så syn's jeg det er ok sjovt at lede efter dem..
Men, du har ret.. der er for mange flueknepper-fejlfindere derude. Jeg husker bl.a. en side med fejl i X-Men 2.. Der var en fyr der skrev, at de to F16-jagere aldrig ville være fløjet op på siden af X-Mens fly, for så at trække sig tilbage og skyde, men at et af de fly ville have holdt sig i baggrunden.
Så var det jo jeg tænkte: "Aha, og det er altså fuldstændig standard at flyve på præcis den måde, når man fanger mutanter? Hvilket jo er noget som US Air Force jo har masser af erfaring med.. eller?"
Dog kan jeg da godt more mig over en bestemt scene i den gamle Michael Crichton film "Coma", hvor hovedrollerne står og snakker sammen i en døråbning, sådan lidt i det fjerne.. og hvad stikker der ind over halvdelen af billedet? Mikrofonstativet.. Det er en fejl der er helt umulig at overse.
Eller i den nye "Pirates of the Caribbean", helt i starten, hvor Depp flygter, der har han noget håndjernsagtigt på (shackles) og kaster sig så ud efter et reb der er spændt ud, og firer/rutscher så derefter ned ved hjælp af de 'shackles' - men hvordan er det lige at han får rebbet imellem de to hænder, når han har shackles på, og rebbet er spændt op imellem to faste punkter?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Vi morede os nu meget godt med at finde usandsynligt mange fejls i Terminator 2. Som f.eks. den fede stunt-double til Arnie på motorcyklen, og så spottede vi Nikki Cox som ung. Jeg synes ikke at det gør noget at snakke/spoofe en film, når alle der ser den har set den før og er med på det. Det samme gælder fejlfinding. Men jeg mener så heller ikke at en film bliver ringere at at man kan se en wire eller hvis boomstangens skygge reflekterer i en bilrude som kører forbi, hvilket kun kan ses hvis man kører dvd'en frame-by-frame. Der er sgu nok ingen film der er 100% fejlfri.
Jeg mindes at jeg en gang ringede til Aza en aften, og så var der lige tilfældigvis Rambo 3 i fjerneren, og så endte det med at vi sad og kommenterede det meste af filmen igennem telefonen :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
grine er fint..men jeg gider ikke høre på latterlige bagkloge hoveder som siger ting som : "ej man..den ahr jeg set..det er den hvor bla bla bl" eller "haha..det er så godt lige om lidt... se nu"
JEG sys personligt bare det er trælst..
btw. nogen der har set den Rexona reklame med ham kung-fu-haia-hu manden der går amok?
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#31 filmz-Kadann 22 år siden
Hvis fejlen i filmen er så stor at man ikke kan overse den, så syn's jeg det er ok sjovt at lede efter dem..
Men, du har ret.. der er for mange flueknepper-fejlfindere derude. Jeg husker bl.a. en side med fejl i X-Men 2.. Der var en fyr der skrev, at de to F16-jagere aldrig ville være fløjet op på siden af X-Mens fly, for så at trække sig tilbage og skyde, men at et af de fly ville have holdt sig i baggrunden.
Så var det jo jeg tænkte: "Aha, og det er altså fuldstændig standard at flyve på præcis den måde, når man fanger mutanter? Hvilket jo er noget som US Air Force jo har masser af erfaring med.. eller?"
Dog kan jeg da godt more mig over en bestemt scene i den gamle Michael Crichton film "Coma", hvor hovedrollerne står og snakker sammen i en døråbning, sådan lidt i det fjerne.. og hvad stikker der ind over halvdelen af billedet? Mikrofonstativet.. Det er en fejl der er helt umulig at overse.
#32 filmz-vassago 22 år siden
#33 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#34 filmz-vassago 22 år siden
#35 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#36 skittlez 22 år siden
Jeg synes ikke at det gør noget at snakke/spoofe en film, når alle der ser den har set den før og er med på det. Det samme gælder fejlfinding. Men jeg mener så heller ikke at en film bliver ringere at at man kan se en wire eller hvis boomstangens skygge reflekterer i en bilrude som kører forbi, hvilket kun kan ses hvis man kører dvd'en frame-by-frame. Der er sgu nok ingen film der er 100% fejlfri.
Og Johhny Depp kaster kæden over.
#37 filmz-vassago 22 år siden
#38 Skobbolop 22 år siden
grine er fint..men jeg gider ikke høre på latterlige bagkloge hoveder som siger ting som : "ej man..den ahr jeg set..det er den hvor bla bla bl" eller "haha..det er så godt lige om lidt... se nu"
JEG sys personligt bare det er trælst..
btw. nogen der har set den Rexona reklame med ham kung-fu-haia-hu manden der går amok?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#39 filmz-Plimmer 22 år siden
#40 azathoth 22 år siden