Hvad kan man sige er enig med jer i af det er amoralsk og forkert at hente filmene, men ikke mere end jeg da har hentet film af og til, bla. AVP mest fordi jeg ikke mener det kan være rigtigt at jeg skal vente så længe på at se en film, at dem der har lavet den næsten har glemt at de har lavet den før det bliver vores tur til at se den i biffen. Har haft dem på min comp., set det, slettet det. Har så også måtte have mine svedture over advarsler fra bla Warner B. MGM og apg.
Har ikke en eneste film i min samling der er uorginal. Da det er et princip for mig at have org. DVD udgaver.
Må give Kadann ret i at det ikke altid er mindre, men også nogen gange mere salg film industrien får ud af det. havde da aldrig få min dvd udgave af battle royale hvis det ikke var fordi jeg havde hentet den på nette først. og sådan er det med flere af mine dvd'er.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Hehe, vi har alle en mørk fortid. Jeg var da også storkopist i Napster-dagene, men blev også træt af alle de dårlige rips af diverse CD'er, så nu køber jeg også musik i stor stil.. dog ikke så stor stil som DVD. :)
Men der er vel røget 20-30 cd'ere ekstra på hylden i år.
Edit
Jeg kender dog til folk, som slet ikke kan styre deres downloads af film og musik, som f.eks. en tidligere kollega.
Han havde 2 internetforbindelser, bare for at kunne have en maskine kørende i døgndrift, der kunne hente film, tv-serier og musik.
Desuden lagde han et kæmpestort stykke arbejde i at brænde skidtet på CD/DVD, samt lave covers osv. til dem. Han havde sågar købt en printer, som kunne skrive på visse CD'ere, så de også kom til at se pæne ud.
Jeg forstår slet ikke at man gider at lægge så stort et stykke arbejde i at få en uoriginal film, når man mange gange kan købe filmen i bedre kvalitet (både billede, lyd og cover) til under 100 kr.
Er også klart imod downloading af film.... Desuden ville jeg aldrig gøre dette da min dejlige DVD samling ikke bare er til fordi jeg godt vil se filmene, men også fordi jeg for en hvis tilfredsstillelse ved at vide at jeg har samlet alle disse film ved at bruge store dele af min løn på at anskaffe en god samling!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Modsat jer andre, så er jeg ikke så stor modstander af piratkopiering.
Der er film som ikke går i biografen, som ikke bliver vist på TV, og som ikke kan lånes på bilioteket. Skal man så købe filmen på DVD FØR man overhovedet ved at man vil kunne lide den ? Især hvis det er en film som er svær at få fat på, og den skal først skaffes og sendes osv. osv. osv.
Desuden er der film som ikke er udgivet på DVD, og den eneste mulighed for at se dem er netop ved at downloade af en som har taget sig den tid at overføre den fra VHS til computer, eller optaget den fra TV. Blandt andet filmen "Pirates Of Silicon Valley" som aldrig bliver udgivet på DVD fordi den viser Bill Gates som det svin har er.
Film selskaberne løber ikke ligefrem tør for penge pga. ulovlige downloads.
Personligt beholder jeg aldrig pirat film, og brænder dem slet ikke (bortset fra en gang hvor jeg skulle vise min kammerat hvor overlegen min computer var)
Jeg elsker film, og jeg vil ikke kunne retfærdiggøre at piratkopiere det jeg elsker. Det ville være ligesom at sige man elsker sin kat, og derfor for dens ...ting skåret af.
Så hellere ikke have filmen og skrive den på ønske listen Og jeg vil helst gerne se en download servive ala. iTunes men det må nok vente til vi alle får fiber forbindelse...
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout, descend on us all this day, and for evermore.
#15 Sikke noget pis at lukke ud. Der er altid en anden mulighed end at downloade film ulovligt; hvad med at købe filmen eller måske bare vente med at se den? Hvis en film ikke er udgivet på dvd, så kunne det jo være, som du selv nævner, at den var udgivet på vhs e.l., eller at den måske blev vist i tv eller i biografen på et tidspunkt. Og hvis filmen er udgivet på dvd, men du bare ikke tør købe den, da du frygter, at du måske ikke vil bryde dig om den, så har du jo nogen gange den mulighed at læse anmeldelser eller tage "stikprøver" i form af trailers, teasers etc. Jeg røver heller ikke en bank fordi, jeg har brug for penge.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#11 Yoda 21 år siden
Kadann, det havde jeg ikke troet om dig ;-)
Men med over 1000 kroner om måneden, så råder du så rigeligt bod på fortidens synder.
Mit budget ligger vel omkring de 600, men det måtte sku gerne være mere.
#12 HelmerJ 21 år siden
Har ikke en eneste film i min samling der er uorginal. Da det er et princip for mig at have org. DVD udgaver.
Må give Kadann ret i at det ikke altid er mindre, men også nogen gange mere salg film industrien får ud af det. havde da aldrig få min dvd udgave af battle royale hvis det ikke var fordi jeg havde hentet den på nette først. og sådan er det med flere af mine dvd'er.
#13 filmz-Kadann 21 år siden
Hehe, vi har alle en mørk fortid. Jeg var da også storkopist i Napster-dagene, men blev også træt af alle de dårlige rips af diverse CD'er, så nu køber jeg også musik i stor stil.. dog ikke så stor stil som DVD. :)
Men der er vel røget 20-30 cd'ere ekstra på hylden i år.
Edit
Jeg kender dog til folk, som slet ikke kan styre deres downloads af film og musik, som f.eks. en tidligere kollega.
Han havde 2 internetforbindelser, bare for at kunne have en maskine kørende i døgndrift, der kunne hente film, tv-serier og musik.
Desuden lagde han et kæmpestort stykke arbejde i at brænde skidtet på CD/DVD, samt lave covers osv. til dem. Han havde sågar købt en printer, som kunne skrive på visse CD'ere, så de også kom til at se pæne ud.
Jeg forstår slet ikke at man gider at lægge så stort et stykke arbejde i at få en uoriginal film, når man mange gange kan købe filmen i bedre kvalitet (både billede, lyd og cover) til under 100 kr.
#14 filmz-Munk 21 år siden
- Steve Carell
#15 filmz-WSTE_M 21 år siden
Der er film som ikke går i biografen, som ikke bliver vist på TV, og som ikke kan lånes på bilioteket.
Skal man så købe filmen på DVD FØR man overhovedet ved at man vil kunne lide den ? Især hvis det er en film som er svær at få fat på, og den skal først skaffes og sendes osv. osv. osv.
Desuden er der film som ikke er udgivet på DVD, og den eneste mulighed for at se dem er netop ved at downloade af en som har taget sig den tid at overføre den fra VHS til computer, eller optaget den fra TV.
Blandt andet filmen "Pirates Of Silicon Valley" som aldrig bliver udgivet på DVD fordi den viser Bill Gates som det svin har er.
Film selskaberne løber ikke ligefrem tør for penge pga. ulovlige downloads.
Personligt beholder jeg aldrig pirat film, og brænder dem slet ikke (bortset fra en gang hvor jeg skulle vise min kammerat hvor overlegen min computer var)
Jeg elsker film, og jeg vil ikke kunne retfærdiggøre at piratkopiere det jeg elsker. Det ville være ligesom at sige man elsker sin kat, og derfor for dens ...ting skåret af.
Så hellere ikke have filmen og skrive den på ønske listen
Og jeg vil helst gerne se en download servive ala. iTunes men det må nok vente til vi alle får fiber forbindelse...
descend on us all this day, and for evermore.
#16 chronaden 21 år siden
jeg sover godt om natten
#17 nakalay 21 år siden
Og hvis filmen er udgivet på dvd, men du bare ikke tør købe den, da du frygter, at du måske ikke vil bryde dig om den, så har du jo nogen gange den mulighed at læse anmeldelser eller tage "stikprøver" i form af trailers, teasers etc.
Jeg røver heller ikke en bank fordi, jeg har brug for penge.
#18 filmz-WSTE_M 21 år siden
descend on us all this day, and for evermore.
#19 filmz-Bruce 21 år siden
Hehe ;)
#20 Morbid 21 år siden