Gravatar

#1 frahm-2 21 år siden

Jeg kan ligeså godt lægge ud med at sige, at min holdning til spørgsmålet er klart JA! Da det jo efterhånden er blevet en kendt sag at det IKKE er Steven Spielberg og Tom Hanks, der mærker tabet af de manglende indtægter, men snarer den 19 årige runner på filmen, eller billetsælgeren i biografen, der må opgive deres arbejde eller gå ned i løn. Problemet med ulovlig downloadning er heldigvis ikke så stort endnu, at det er et reelt problem for den danske filmindustri.
Jeg tænkte dog på, om jeg var den eneste filmfreak, der har det på denne måde, da folk der downloader masser af film (For det meste ulovligt), da også må være folk der godt kan lide film.
Hvad er jeres mening?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#2 rimmer 21 år siden

Helt klart ja. Men en del af problemet tror jeg at filmbranchen kunne fjerne ved ikke at have disse forbandede forskudte premiere. Folk hører om en fed film, ser amerikanske shows der nævner dem, men der er kun en måde at se dem på... Find dem på nettet. Jeg synes fandme det er til grin at jeg kan bestille en r1 film på DVD et par uger før den kommer i biografen herhjemme. Så det er lidt et spørgsmål om at de frister folk over evne.
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#3 nakalay 21 år siden

Jo, jeg synes også, det er aldeles amorlask. ;)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#4 cyberzed 21 år siden

Det er fuldstændig uacceptabelt, og det er jo ikke kun for at se filmen før folk de hente. Der er gået total inflation i folks download af film, folk de kan slet ikke får nok om så filmene er nok så ringe. Jeg falder ret meget udenfor rundt omkring når jeg siger jeg ikke vil eje en brændt dvd. Hvis jeg skal eje en skal det være for at slippe af med min video og den eneste grund til at jeg har den er vores film fra jeg var i Bosnien, mangler at rippe det gamle VHS skrammel.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#5 inflector 21 år siden

Jeg ejer heller ikke en enestre brændt film, jeg betragter mig selv som film samler og brændte er ligesom ikke det samme. Desuden er det jo slet og ret tyveri.....det er bare ikke helt, gået op for folk.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#6 rimmer 21 år siden

Jeg siger også bare at det ville måske hjælpe lidt. Jeg ejer heller ikke en brændt DVD, men jeg har venner der gerne henter de store film så man ikke skal vente med at se dem. Men naturligvis er det svineri.
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#7 filmz-herskegut 21 år siden

Jeg vil da gerne erkende, at jeg til tider henter et par film, det gør jeg fordi at jeg ikke har råd til at købe alle de film jeg gerne vil, nogen film kan jeg ikke vente på at se, så jeg griber til ulovlige midler, og henter den..
Dette betyder ikke at jeg ikke vil købe den tvætimod, jeg plejer normalt at købe de film jeg synes om, jeg har det princip - at jeg kan jo bare sælge filmen til nogen, hvis jeg ikke synes om den alligevel.

Det er ikke alle som har den holdning, mange andre henter for at hente. Dog tror jeg heller ikke at mange af dem, ville have brugt penge på at se filmen.. det er ligesom med musik.. folk henter for at hente det.. ikke så meget for at se/høre det.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#8 filmz-yoshimura 21 år siden

Jeg tror nok, jeg ved tidligere lejligheder har givet udtryk for min holdning til dette spørgsmål, nemlig at det er helt og aldeles a m o r a l s k - der er ingen undskyldning for at gøre det, og den der med, at biograferne jo "bare kan lade være med at lave forskudte premierer" er simpelthen for dum! Distributørerne prioriterer efter bedste evne, og det betyder så, at nogle film kommer i biografen, efter der er udkommet en R1 eller R3 version på dvd. Fred være med det. Så køb dog jeres eget eksemplar af filmen og se den med god samvittighed i stedet for at ty til håbløse argumenter i stil med at "det bare er herre for dårligt, at jeg skal vente så længe med at se den film; jeg vil ha' og jeg vil ha' nu (mor!)".

Har du penge, så kan du få, har du ingen så må du gå (hjem til din computer og lege pirat). Det er IKKE en menneskeret at få alt, hvad man peger på!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#9 Yoda 21 år siden

Kunne ikke have sagt mere klart end du, Yoshimura.

Er helt enig med - heldigvis - størstedelen, der har svaret.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 filmz-Kadann 21 år siden

Jeg har tidligere downloadet film.. ikke at jeg havde nogen undskyldning for det, udover at det var urimligt nemt. Jeg købte dog også film på DVD på det tidspunkt, bare ikke så mange som nu (læs: jeg var på SU dengang).

I dag gør jeg det så ikke, dels fordi jeg ikke har lyst til at blive bollet i røven økonomisk af APG og andre sjove drenge, og dels fordi det jo er federe at eje sin egen kopi.. ikke kun pga. kvaliteten, men også for at støtte folkene bag filmene.

Det skal så siges, at der er havnet rigtigt mange film på mine hylder pga. mine downloads tidligere, bl.a. "Office Space", som er en film jeg slet ikke var stødt på, hvis det ikke var pga. diverse P2P programmer.

Men, bare for at understrege det, så har I da helt ret.. det er amoralsk og man skal betale pengene, ingen tvivl om det og det gør jeg da også i stor stil i dag. :) Der ryger vel over 1000 kr. i retning af DVD-samlingen om måneden, som det ser ud i dag.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: