Gravatar

#51 Twister 14 år siden

honodelloce (3) skrev:
2001

Jeg kan simpelthen ikke se bort fra den uendelige mængde tid der går med absolut ingenting.. Og jeg er helt ærligt fuldstændig ligeglad med argumenterne for hvorfor det skal tage en krig og en ostemad at vise et rumskib lande.. Den film er simpelthen aaaaaaalt for langsom..

Og det er synd, for essensen af filmen er jeg vild med, og den er stopfyldt med smukke billeder..

Den skulle bare have været 40 minutter kortere :)

hørt hørt. Anerkender 2001 som en udødelig klassiker, men filmen er fyldt til renden med aspekter som hurtigt dræber min interesse for filmen. Og så kan en film være nok så genial i tematik og udførelse, men når den ikke formår at holde tilskuerens (i dette tilfælde mig) opmærksomhed og interesse kørende så er den dømt til at fejle hos den pågældende seer.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#52 Kruse 14 år siden

#45: Jeg har faktisk La Strada liggende på DVD, så det er bare om at få smidt den på :) Så jeg vil da følge dit råd og få set et par flere Fellini-film inden jeg tager et gensyn med 8½.

Highland Park (48) skrev:
Jeg ser intet galt i, at du ikke er mere begejstret for den. I min verden er der ikke noget, der hedder, at du bør elske en film højere, end du gør. Tværtimod finder jeg det kun tillidsvækkende, at du er så ærlig over for både dig selv og os andre. :)

Det er skam korrekt, men jeg føler bare at det er en film som jeg senere hen vil kunne komme til at elske ved et gensyn. Jeg synes allerede godt om den og så har den en gudesmuk billedside og et tempo som jeg også synes godt om. Derfor ser jeg den som en film jeg potentielt vil kunne komme til at elske.

Men det er skam ikke sikkert at jeg kommer til at synes bedre om den. Men jeg havde den samme følelse første gang jeg så "The Third Man", og den viste sig at vinde utroligt meget ved et senere gensyn.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#53 Highland Park 14 år siden

Benway (50) skrev:
#48 Elsker er jo selvfølgelig også et stort ord.
Helt enig, også hvad angår Coppolas dybt fascinerende "The Conversation". :)

#52: Okay, så var det bare formuleringen, der faldt mig for brystet. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#54 Highland Park 14 år siden

En lille sen tilføjelse til Benways kommentar i ovenstående:
Selv om jeg tog udgangspunkt i Kruses bemærkning, burde jeg have brugt "holde af" frem for "elske". Så giver det bedre mening. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#55 Sweetiebellefan 14 år siden

A Bugs Life.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#56 El vez 14 år siden

Hehe klassisk
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#57 MOVIE1000 14 år siden

Cars

Star Wars V/ LOTR: Two Towers
En underholdene film, men den var lige gyldig for mig. Hvorfor?? fordi jeg startede med Episode I, II og III, Jeg har det med denne her ligesom jeg har med LOTR: Two towers, det er en film der bare kører i det samme og holder en hen til den endelige slutning. Men filmene er stadig underholdene, bare uden indhold efter min mening.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: