Gravatar

#31 Lord Beef Jerky 11 år siden

#29 Jamen så fortsæt du da bare. Jeg har i hvert fald ikke meget mere at tilføje omkring din sære måde at kringle denne tråd på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#32 BN 11 år siden

Foeller (30) skrev:
Den gennemgående pointe i dit indlæg er, at der ikke er noget, som er givet, men at det er op til den enkelte at fortolke Bibelen, og på den baggrund også selv tage stilling til, hvordan man vil fortolke dødsriget.

Jeg mener ikke, at Bibelen kan fortolkes på enhver måde. For mig slår de ting, jeg har påpeget fast med syvtommersøm, at der ikke KAN eksistere noget helvede ifølge Bibelen. Let's face it: Hvis der ikke er tanke eller følelse tilbage, kan man ikke pines. End of story.

Det, jeg anerkender i ovenstående indlæg, er, at folk forstår tingene SOM DE SELV VIL ELLER ØNSKER, og at man derfor ikke kan konkludere nogetsomhelst på andres vegne. Folk må selv træffe et oplyst valg - det er blot min opfattelse, at langt de færreste gør dette. I stedet lader de fordommene råde og/eller følger deres egne, hjemmestrikkede ideer.

Foeller (30) skrev:
I #4 har du da ret i, at "Hinnoms dal" er oversat forkert til "helvede", men på baggrund af dette kan du vel ikke nødvendigvis konkludere, at et helvede ikke eksisterer i bibelsk forstand.

Ikke på baggrund af dette alene, nej. Men det er sandelig da en dårlig start for en fortaler for helvedes-læren at skulle indrømme, at indsættelsen af ordet "helvede" i Bibelen (som en oversættelse af "gehenna") er et fupnummer!

Foeller (30) skrev:
Når det er sagt, så giver jeg de andre ret i, at du med #4 laver et kæmpe emneskift i tråden. OP har på intet tidspunkt spurgt indtil det bibelske helvede, men beder blot om forskellige bud på film, der fortolker helvedet.

Folk her i Danmark har for langt de flestes vedkommende deres forestillinger om helvede fra Folkekirkens version af kristendommen, der jo netop påstås at være baseret på Bibelen, og som er illustreret i såvel bøger som på malerier. Derfor hænger den der snak om at "visualisere helvede" jo uløseligt sammen med Bibelens helvede.

Foeller (30) skrev:
Når OP efterfølgende pænt siger, at han ikke er interesseret i dit emneskift, så burde du ærlig talt nok have stoppet

Lord Beef Jerky (31) skrev:
#29 Jamen så fortsæt du da bare.

Det var meningen, at mit indlæg, #4, skulle have været det eneste af sin slags herfra. Men det sørgede Thomsen, Highland Park, Ibankai og dig selv, Lord Beef Jerky, for at det ikke blev.

Nå, men da nogle åbenbart er åh så sarte og får udslæt og dybe traumer af sideemner (og da slet ikke af ovenstående slags), så må jeg hellere pålægge mig selv censur og skride herfra. hehe
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#33 Lord Beef Jerky 11 år siden

BN, hvis du læser mine indlæg igen, og skriver dig bag øret, at stort set alt hvad jeg skriver og har skrevet igennem de år jeg har været herinde, er skrevet med et glimt i øjet, vil du få en anden og mere passende forståelse af min person. Sart kan du i hvert fald ikke kalde mig. Censur lyder som en god ide!!!!!!!!!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#34 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (33) skrev:
BN, hvis du læser mine indlæg igen, og skriver dig bag øret, at stort set alt hvad jeg skriver og har skrevet igennem de år jeg har været herinde, er skrevet med et glimt i øjet, vil du få en anden og mere passende forståelse af min person. Sart kan du i hvert fald ikke kalde mig. Censur lyder som en god ide!!!!!!!!!

Okay, det er hermed taget til efterretning. Det er bare ikke altid nemt at skelne mellem "et glimt i øjet" og decideret latterliggørelse. Jeg beklager, hvis jeg misforstod dine intentioner.
Gravatar

#35 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (33) skrev:
Censur lyder som en god ide!!!!!!!!!

Censur er bestemt en [slettet] ting, når man indimellem får lyst til at sige et eller andet til en flok [slettet], der har irriteret en med deres [slettet].

Med venlig hilsen

[ikke slettet]
Gravatar

#36 Lord Beef Jerky 11 år siden

Den eneste på filmz jeg mindes at ville latterliggøre, var ham der Yellow-tv. Måske lidt ondt- men det var sgu svært at lade være.
Gravatar

#37 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (36) skrev:
Den eneste på filmz jeg mindes at ville latterliggøre, var ham der Yellow-tv. Måske lidt ondt- men det var sgu svært at lade være.

Han fortjente det!
Gravatar

#38 MMB 11 år siden

Tillad mig at fortsætte, denne tråd er alligevel FUBAR.

BN (32) skrev:

Folk her i Danmark har for langt de flestes vedkommende deres forestillinger om helvede fra Folkekirkens version af kristendommen, der jo netop påstås at være baseret på Bibelen, og som er illustreret i såvel bøger som på malerier. Derfor hænger den der snak om at "visualisere helvede" jo uløseligt sammen med Bibelens helvede.

Hvad er så din holdning til Verdensdommen? Nærmere bestemt v41:
Matthæusevangeliet 25:41 skrev:
Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle.
Gravatar

#39 BN 11 år siden

#38:

Hvis du vil have svar på dét, bliver det i en PM. Or it won't happen. :-)
Gravatar

#40 Michael Andersen 11 år siden

Deconstructing Harry
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: