Gravatar

#11 Åkepool 19 år siden

#9 - Det er da lidt at skære over en kam, bare generelt at undgå Spielberg, for manden har da i den grad lavet meget forskelligt, det lyder sgu lidt mærkeligt.
Jeg kan forstå dit synspunkt med Lucas (ikke at jeg støtter det), da han jo ikke har lavet skide mange film og de fleste jo er Star wars film, Men som sagt, det med Spielberg, der er jeg ikke lige med.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#12 dolphinfriendly 19 år siden

#11 Når der skrives at jeg helst undgår ham, betyder det ikke at jeg ikke har set de fleste film han har lavet gennem tiden - for manden kan sit håndværk til perfektion og er uden tvivl en af de bedste 'håndværkere' i Hollywood. Spielberg har som 'auteur' blot et helt særligt pathos, jeg ikke bryder mig om - kan være filmene i sig selv er forskellige genremæssig, men man er aldrig i tvivl når det er ham i instruktørstolen. Efter "Münich" magter jeg ham slet ikke længere, synes ærligt talt ikke han har noget interessant at byde på. Men det er min generelle holdning til Hollywood iøvrigt, jeg mener der er så mange andre mere spændende steder at se henad filmisk.

Gravatar

#13 Åkepool 19 år siden

#12 - Ja ok, hvis du ikke magter ham længere, så er der jo desværre ikke meget at gøre :(
Men respekterer da fuldt ud din holdning :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14 filmz-Bruce 19 år siden

#12 Jeg er, desværre, enig i din betragtning. Spielberg er en god mainstream underholder, som dog har mistet en stor del af sin evne til at indfange magien på cellouid. Nok mere fordi tiden og mennesker har ændret sig og forventer mere end tiden i 80'erne. Hans film de sidste 10 år, har været hæderlige middelmådige storfilm, som ikke får løftet nogle øjenbryn. Håber han finder ind til magien med Indy igen, ville være cool, men jeg forventer ikke det store fra hans hånd igen.

Men der er da langt flere film, jeg hellere vil undgå end Stevens. Og jeg nyder da stadig Indy 1 og 3 og Jaws indimellem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 filmz-Kadann 19 år siden

#10 -

Jeg er helt enig mht. dansk film og jeg stoler heller ikke på anmeldelserne af disse, da jeg synes at der er en generelt tendens til at være for flink, bare fordi filmen er dansk.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst så en dansk spillefilm i biografen, dog nappede jeg "Gasolin'", mens den kørte i Grand.

Desuden irriterer den endeløse række af ligegyldige film om Anja og whatnot, "hyggelige" familiekomedier og tåbelige action film af Spang Olsen, med de samme skuespillere igen og igen, mig helt vanvittigt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#16 jessup 19 år siden

#9 enig i spielberg - men Morton kan jeg ikke helt være med på.
This is just until June
Gravatar

#17 filmz-Narniabæver 19 år siden

Ældre danske film
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#18 jessup 19 år siden

Film med Russel Crowe og Ron Howard hvad tit er sammenfaldende. John Travolta er også udelukket når det er muligt.
This is just until June
Gravatar

#19 davenport 19 år siden

Jeg kan ikke udstå John Crusak og Geena Davis, så dem styrer jeg udenom. Heller ikke Nicole Kidman, for hun er overordentlig grim, og det fjerner fokus. Problemet er bare at hun er med i mange gode film..

Enig med Narniabæver. Jeg kan heller ikke udstå ældre danske film. Sådan noget med den fædrende gård og en overgearet Dirk Spasser osv..

Jeg kan ej heller lide komedier, kun hvis de er anderledes. Fx. Coenbrødrene og den slags. Der er humoren nemlig intelligent.
Jeg kan slet ikke ha sådannoget Høj Pistolføringspis. Det bliver jeg arrig over.

Kan heller ikke lide James Bond. Det siger mig o.

Alt teenagepjat bliver også sorteret fra. Og korsfæst i den forbindelse Olsentvillingerne!

Og så var jeg tvunget til at se den nye udgave af Far til Fire. Det eneste der fangede mig, var hende storesøsteren. Fuck en frækkert! - Og så Bodil Kjær, som altid har tændt mig! (Elephantidae-o-fil)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 Zabriskie 19 år siden

Jeg glemte forrsten Catwoman. En film jeg aldrig har set, men som jeg er fuldt ud overbevist om er endnu dårligere end Daredevil - som jeg heller ikke har set...
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: