Følgende skuespillerinder giver mig lyst til at tage ladegreb: Ashley Judd, Barbara Streissand, Sally Field, Bette Midler, Halle Berry, Andie McDowell ("Short Cuts" undtaget). Prøver gerne at styre uden om film med dem. På skuespillersiden er det gerne: Martin Lawrence, Wayans-brødrene, The Rock og Christopher Lambert - og så er Malcolm McDowell, Dennis Hopper og Kyle McLachlan efterhånden en god indikator for at filmen stinker; de har kun medvirket i bæ det sidste årti eller lign.
Ron Howard er som regel også garant for en gang kvalm ligegyldighed, ligesom Regner Grasten-produktioner og Bille Augusts evige sovepiller.
Ville ønske jeg var gået udenom: "Beowulf" (den med Lambert!), "Find Me Guilty", "Bordertown", "The Crow II", "Chicago", "Skyggen" etc., etc. ;)
Ligeledes er mit liv for kort til film af Antonioni og Fassbinder...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Nu er danske familiefilm ikke ligefrem min kop te, og synes da også der har været mange flop inden for den seneste tid; nyudgaver af "Far til Fire", "Der var engang en dreng som fik en lillesøster med vinger" mfl.
Desuden er jeg ret træt af alle disse high school film, som næsten altid bygger over samme historie.
Eragon ville jeg også helst have undgået, og den var ligeså (hvis ikke værre) som jeg havde forestillet mig :-(
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything". Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Danske film/serier med N. L. Kaas., Mads Mikkelsen og Sofie Gråbøl m.fl. kan ikke rigtig fange mig. Jeg kan slet ikke abstrahere fra deres overeksponering på dansk tv (samt stereotype roller, manglende udtryksformer, mm.).
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Jeg gør også et ihærdigt forsøg på, at nå rundt i så mange genre som muligt og ser derfor næsten alt. Sågar op til flere af de her tv-film eller mini-serier af svingende kvalitet der blir vist i den sene nattetime blir set, hvilket nok hænger sammen med min store forkærlighed for b-film. Altid morsomt at sidde og se folk overspille deres roller, hvilket ofte forekommer i de nævte ting her.
Men der er trods alt en grænse for hvad jeg gider og spille tiden på og her er det på det danske marked alt produceret af Regner Grasten og film hvor hans posse' af dilletant skuespillere medvirker, alt fra Lasse "One hit wonder" Spang Olsen og på tv-serie fronten som mange andre Anna Pihl, som er umulig at ta' seriøst, samt Forbrydelsen, som IMO er hamrende kedelig og deprimerende at se på. Godt spillet men meget monotom trods sit who-done-it plot.
På den amerikanske front har Steven Seagals film efterhånden overlevet sig selv og mistet sin ufrivilligt morsomme appeal. Sidste film med ham blev Into The Sun en forøvrigt rædselsfuld gumpetung omgang bras. Ellers ser not-listen ud som følger.
Film :
Komedier med Martin Lawrence, Rob Schneider og Adam Sandler, (Punch Drunk Love, undtaget) samt fremtige Uwe Boll og Paul W.S. Anderson projekter. De to blir ikke just bedre med alderen.
Tv-Serier :
I Hate Chris, Joey som IMO absolut ikke er sjove og TV2's nye "spændingsserie" Jericho som er kvalmende patriotisk.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#21 filmz-Angel Eyes 18 år siden
På skuespillersiden er det gerne: Martin Lawrence, Wayans-brødrene, The Rock og Christopher Lambert - og så er Malcolm McDowell, Dennis Hopper og Kyle McLachlan efterhånden en god indikator for at filmen stinker; de har kun medvirket i bæ det sidste årti eller lign.
Ron Howard er som regel også garant for en gang kvalm ligegyldighed, ligesom Regner Grasten-produktioner og Bille Augusts evige sovepiller.
Ville ønske jeg var gået udenom: "Beowulf" (den med Lambert!), "Find Me Guilty", "Bordertown", "The Crow II", "Chicago", "Skyggen" etc., etc. ;)
Ligeledes er mit liv for kort til film af Antonioni og Fassbinder...
#22 filmz-Aras 18 år siden
Desuden er jeg ret træt af alle disse high school film, som næsten altid bygger over samme historie.
Eragon ville jeg også helst have undgået, og den var ligeså (hvis ikke værre) som jeg havde forestillet mig :-(
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#23 filmz-Narniabæver 18 år siden
#24 Æsop9000 18 år siden
Og med TV-serier: Anna Pihl
#25 filmz-lbw 18 år siden
#26 filmz-Kadann 18 år siden
Ah ja, musicals. Der er godt nok ikke mange musicals der kan fange min opmærksomhed.
#27 filmz-Bruce 18 år siden
#28 NightHawk 18 år siden
Men der er trods alt en grænse for hvad jeg gider og spille tiden på og her er det på det danske marked alt produceret af Regner Grasten og film hvor hans posse' af dilletant skuespillere medvirker, alt fra Lasse "One hit wonder" Spang Olsen og på tv-serie fronten som mange andre Anna Pihl, som er umulig at ta' seriøst, samt Forbrydelsen, som IMO er hamrende kedelig og deprimerende at se på. Godt spillet men meget monotom trods sit who-done-it plot.
På den amerikanske front har Steven Seagals film efterhånden overlevet sig selv og mistet sin ufrivilligt morsomme appeal. Sidste film med ham blev Into The Sun en forøvrigt rædselsfuld gumpetung omgang bras. Ellers ser not-listen ud som følger.
Film :
Komedier med Martin Lawrence, Rob Schneider og Adam Sandler, (Punch Drunk Love, undtaget) samt fremtige Uwe Boll og Paul W.S. Anderson projekter. De to blir ikke just bedre med alderen.
Tv-Serier :
I Hate Chris, Joey som IMO absolut ikke er sjove og TV2's nye "spændingsserie" Jericho som er kvalmende patriotisk.
#29 Winniepooh 18 år siden
Danske remakes af familie film som min søsters børn og far til fire. Stop nu med de remakes!
Spoof film. Gider ikke engang at se traileren til Epic movie.
Film med Van Damme, Chuck Norris, Steven Seagal eller sagt på en anden måde film uden plot hvor folk tæver hinanden...
#30 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"