Gravatar

#31 elwood 18 år siden

#30 Eller Barney Gumble Argh! Natural light! Get it off me! Get it off me!"

8-)

Hmm har ikke rigtige forbier jeg er klar over, edderkopper får dog stadig med støvsugeren, så lidt der er der vel.

Vandskræk havde jeg fra barn af og en del op i årene, men da jegvar omkring 22-23 blev jeg enig med mig selv om at forsøge at gøre noget ved det, så jeg tog et vandskræk kursus, og det hjalp så meget at jeg dagligt går til svømning om mandagen for at lære at svømme (en af mine stolte øjeblikke efter min egen mening)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 filmz-DocDoom 18 år siden

#19: Bange for balloner! "Balloner er bestemt ikke festlige. Jeg hader lyden af dem; jeg hader deres uforudsigelighed ... jeg hader at de er statiske"

Hahaha - LOL, det er det bedste indlæg i denne tråd! 8-D

Bange for balloner og hunde... Så er her to videoer lige for dig:

That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#33 filmz-yoshimura 18 år siden

Er jeg den eneste, som synes det er sjovt, at Hippopotomonstrosesquippedaliophobia er frygten for lange ord?

Det er nu et ganske morsomt ord - men lidt af en konstruktion. Se følgende forklaring:

Combination of elements suggesting largeness or length, deliberately forming a word likely to induce the fear it denotes: hippopotomonstro- (irregular blend [influenced by connective -o-, from French, from Latin, from Greek�connective vowel of most nouns and adjectives in combination] of hippopotamus and monstro-, from Latin monstr-, monstrum, monster) + sesquippedalio- (incorrectly formed from sesquipedalian or Latin sesquipedalia, things one and a half feet long) + -phobia, from phobia
Noun
hippopotomonstrosesquippedalio phobia, rarely hippopotomonstrosesquipedaliop hobia

The fear of long words.

Usage
It is unlikely that this 15-syllable contrivance is ever used purely for its meaning. The term sesquipedalophobia is recognized in formal writing, while the four-syllable phrase "fear of long words" is certainly worth considering.

the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#34 dvjik 18 år siden

Jeg har også haft en vis frygt, for at røre ved metal overflader. Det var desuden ikke smerten, men mere chocket, jeg ikke brød mig om.

Jeg tænker ikke rigtigt på det længere, så det er nok forsvundet igen. Jeg bruger dog stadig vinduet når jag skal lukke bildøre.

Jeg var vandskræk da jeg var mindre, men siden jeg begyndte at spille undervands rugby, er det forsvundet.

Det burde elwood og dolphinfriendly begynde på.
Gravatar

#35 elwood 18 år siden

#34 hehe tror jeg holder mig til svømningen, det sku svært nok, mumle-mumle... forbanede fødder samarbejd! 8-)
Gravatar

#36 filmz-yoshimura 18 år siden

#35 Hundesvømning er en undervurderet og uretfærdigt udskældt svømmestil :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#37 elwood 18 år siden

#36 ja den dag det bliver en Ol disiplin ku jeg måske se det, istedet for al det der perfekt svømning, hvor de er som projektiler i vandet 8-)
Gravatar

#38 Bohemian 18 år siden

Jeg hader klovne og andre udklædte folk! kan simpelthen ikke snuppe det, specielt klovne! Har altid styret maget langt uden om sådan nogen i tilfælde af at de skulle snakke til mig.

Fx. engang i vaestsjællandscenteret stod der ligepludselig klovne ved stort set alle udgange og delte balloner ud, jeg fik det virkelig mærkeligt og skyndte så at finde mig en udgang de ikke havde barikaderet endnu.. pheeww...

Men på film og lignende er det ikke noget problem : )

Men altså et sted som disneyland ville jeg heller ikke klare, med store anders and og mickey mouse kostumerede mænd vandrende rundt..gyyys..
Free in serenity.
Gravatar

#39 filmz-bullettooth 18 år siden

hold da op i kommer da ud med det.... jeg har ingen fobier...bare lidt sund og naturlig skepsis overfor de farer der nu lurer rundt omkring, men bestemt ikke noget der kan katagoriseres som en fobi. Men det slog mig da jeg læste jeres indlæg hvor grænsen mellem fobier og OCD den går, er der nogen af jer med kraftige fobier...altså hvor vi snakker virkelig panik og koldsved ved konfrontration af fobien, der også har OCD lignende ritualer for netop at undgå disse?
--------- for rent ---------
Gravatar

#40 Patriarch 18 år siden

Mine er milde, og min højdeskræk er nok også mest af alt naturlig skepsis. F.eks ville jeg godt kunne stå i toppen af Eiffeltårnet, men jeg ville nødig stå på kanten af en skrænt.

Flyskræk:Jeg kan også godt rejse med fly, men jeg synes det er ubehagligt, og mere end hvad der er rationelt, selvom der er farer forbundet med flyvning. Det bunder i at noget af det værste jeg kan forestille mig er at sidde i et fly der styrter. Panisk dødsangst, larm, ting der flyver rundt, blinkende lys og den viden at man om 1:30 minut er død og i flere stykker... alt i mens man tænker på dem man elsker, eller endnu værre sidder ved siden af dem og ser deres angst.

Puha...

Araknofobi: Klart en fobi for mig da der jo er tale om en dybt irrationel frygt - i Danmark. Sjovt nok er samtlige af mine venner bange for edderkopper, og sammenlignet med dem har jeg det nok i mild grad. Jeg kan f.eks godt fange dem med glas, og kan også tollerere små edderhopper og stankelben. Men sådan en god dansk husedderhop er MEGA klam. De er pisse hurtige og kan godt give mig koldsved at se sådan en pile over gulvet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: