Gravatar

#1 The Insider 20 år siden

Tænkte vi kunne fortsætte vores dejlige fodbolddebatter i en serie af tråde, og den gamle var efterhånden lidt fyldt op :-)

Chelsea var bagud 0-1 mod Bolton på broen, men er nu foran 5-1. Drogba og Lampard har (indtil videre) begge scoret 2 mål hver, og Gudjohnsen scorede til 5-1. Drogba og Lampards fire mål faldt alle indenfor i alt 9 minutter. Fuldstændig uhørt. Chelsea giver alle i Europa tæv denne sæson :-) Udelukkende sejre i Premier, 3 mål gået ind efter 9 kampe. 25 mål (måske flere inden dagen er omme), og stadigvæk ingen nederlag OVERHOVEDET i den hjemlige liga eller i Europa. Cech har også slået Schmeichels rekord (tag DEN din bitre, Chelsea-nedgørende, slimide, svinske undskyldning for en talkshowvært!).
War. War never changes.
Gravatar

#2 filmz-kaotmus 20 år siden

Ja, du har ret, Abramovich er godt igang med at fjerne spændingen og ødelægge fodbolden. Det begynder at ligne Championship/Football manager efter 4 sæsoner - og der stopper jeg altid, fordi det simpelthen er kedeligt altid at kunne købe de bedste spillere og derfor vinde alt.
Gravatar

#3 dyg 20 år siden

#2 - Hvad med Madrid? De vinder langtfra alt, og har da lige så gode spillere som Chelski.

Mange penge er ikke ensbetydende med succes.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-kaotmus 20 år siden

Nej, Chelsea var jo også virkelig et tophold før de købte en masse spillere og en topmanager :-)
Gravatar

#5 dyg 20 år siden

Det var Real også.. Det virker bare ikke ved at smide en masse penge i klubben. Se bare på AGF. Kurt Andersen har smidt millioner efter millioner (ja, et andet plan end Chelski og Real, men alligevel mange penge efter danske forhold) i klubben, og alligevel ligger de i bunden.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 The Insider 20 år siden

Præcis. Jeg synes for det meste af kritikken af Chelseas finansielle situation munder ud i en eller anden form for jalousi, og jeg kan ikke se mig enig i kritikken.

Mange af Chelseas spillere blev købt for langt færre penge, end hvad folk går og tror. Og en del af dem også før Abramovich kom på banen. Ja, klubben har endda i flere sæsoner ligget oppe ved 1. og 2. pladserne ved flere tidspunkter i tidligere sæsoner, og så har de også tilegnet sig flere trofæer også.

Terry, Englands ubestridt bedste forsvarsspiller, voksede endda op i klubben, og var derfor mere eller mindre gratis, udover den ugentlige hyre naturligvis. Hvis du sammenligner gennemsnitsprisen af spillerne hos Chelsea med f.eks. Madrid, Barcelona, Juventus eller Milan, er jeg ret sikker på, at Chelseas spillere enten ligger på samme prisleje eller endda lavere. I hvert fald lavere end Real Madrid, som aldrig synes at få nogen kritik for deres finansielle situation.

Penge er fandme ikke nok. Det er ikke pengeseddeler der løber rundt på en fodboldbane og netter mål. Det er godt talent, kommunikation og holdånd - alle tre ting har Chelsea i sækkevis, især fordi Mourinho bevidst og effektivt sørger for at omdirigere opmærksomheden fra klubben til sig selv. Han fremstår måske arrogant eller irriterende, men han er fodboldens Napoleon og han letter gevaldigt trykket fra spillerne. Hvis du sammenlignede Chelseas startopstilling med f.eks. Real Madrids ocean af profiler, ville man måske sige at Real Madrid har det stærkeste hold. Deres spillere er dyrere, mere kendte og mere fotogene. Alligevel spiller de overhovedet ikke nær så godt, endda ikke "fjernt" så godt. Se f.eks. også på det engelske landshold... masser af glimrende spillere, deres bedste landshold i mindst et årti, og de spiller ad helvede til. De har ellers pengene og spillerne, men der mangler kommunikation, strategi, selvtillid. Alle tre dele finder du hos Chelsea.
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Kadann 20 år siden

Kaaaaaahn!!
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#8 filmz-kaotmus 20 år siden

#5: Det var så ironisk. Chelsea var et jævnt midterhold, der ikke havde vundet mesterskabet i 50 år og ikke spillede europæisk hvert år. Vi taler Tottenham niveau! Uden Abramovichs penge var de helt sikkert ikke, hvor de er idag. Ingen tvivl om, at mourinho er en fremragende manager, der bærer en del af æren for det, men ham havde de heller ikke haft uden pengene, og han havde ikke haft muligheden for at samle det hold han gerne ville. Forestil dig Chelseas formation uden Robben, Duff, Drogba, Crespo, Cole, Phillips, Cech, Essien og fremfor alt Makelele - ja, Lampard og Terry ville stadig være gode spillere, men de har langt bedre arbejdsbetingelser på et overlegent hold end et middelmådigt midterhold...
Gravatar

#9 filmz-kaotmus 20 år siden

Og bare lige for at præcisere: det er en del af gamet, at nogle hold har flere penge end andre. Chelsea har dog helt ude af proportioner flere penge end alle andre. At de så derudover er gode til at bruge dem fornuftigt gør det så kun værre (selvom der da selvfølgelig også har været fejlkøb imellem). Konklusionen af de to fakta er for mig som tilskuer, at fodbolden mister sin spænding. Jeg følger helt konkret mere med i spansk fodbold end jeg gør i engelsk fodbold nu...
Gravatar

#10 filmz-kaotmus 20 år siden

I øvrigt: mht. Real: gennemsnitsprisen på deres spillere er sikkert lavere end som så, fordi de insisterer på deres Zidanes et Pavones politik - dvs. dyrt indkøbte verdensstjerner og middelmådige spillere af egen avl. Gravesen var et markant brud på politikken og et udtryk for dens fallit.

Skriv ny kommentar: