#1199 Well... det hele. Specielt indledningen, hvor kameraet farer igennem banegården, men også alt bag ved urerne ligner mere en tegnefilm i stil med de nye Star Wars film end en egentlig spillefilm. Sentimentalisme kaperer vi tydeligvis forskelligt. For mig var den på dette plan ikke meget bedre end f.eks. War Horse. Det var ALT for meget for min smag i hvert fald. Extremely Blah & Incredibly Blah var dog endnu værre, og ikke en film der bør være Oscar-nomineret i mine øjne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Aviator (i enkle scener) var heller ikke god og Shutter Island i dens drømmescener var godt nok kunstig. Men nu må vi se Hugo i bio før jeg kan sige noget. En piratkopi kan forvrænge kvaliteten.
Sentimentalisme kaperer vi tydeligvis forskelligt. For mig var den på dette plan ikke meget bedre end f.eks. War Horse. Det var ALT for meget for min smag i hvert fald. Extremely Blah & Incredibly Blah var dog endnu værre, og ikke en film der bør være Oscar-nomineret i mine øjne.
Wow... Ja, der vi godt nok langt fra hinanden. War Horse fandt jeg sindssygt sentimental, og den forsøgte generelt alt for meget at manipulere med seeren. EL&IC er måske den mest sentimentale film, jeg nogensinde har set. Hold da helt kæft... Jeg synes slet, slet ikke, Hugo er halvt så sentimental som de to film.
#1203 Det er lige præcis den... jeg troede jeg så Polar Ekspressen i et kort øjeblik. Pisse kunstigt! Midnight In Paris får Paris til at se "drømmeagtig" ud uden overforbrug af unødige effekter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1203 Det er lige præcis den... jeg troede jeg så Polar Ekspressen i et kort øjeblik. Pisse kunstigt! Midnight In Paris får Paris til at se "drømmeagtig" ud uden overforbrug af unødige effekter.
Midnight in Paris viser Paris set fra byen af. Hugo viser Paris fra Hugos tårn.
Men jeg fatter dig slet ikke. Åbningsscenen af Hugo er noget af det flotteste, jeg længe har set på film.
Tuba Atlantic - 7/10 En rørende fortælling om Oskar, der finder ud af, at han snart skal dø. Filmen er en sød lille fortælling, der krydret med sort humor gør den ganske seværdig. Jeg havde dog håbet på lidt mere. :)
#1201 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1202 Babo84 12 år siden
#1203 MMB 12 år siden
Altså, denne scene? http://www.imdb.com/video/imdb/vi4029456665/
For så er jeg godt nok ikke enig.
Især i de to følgende klip ses det, hvor fantastisk Hugos effekter er:
http://www.imdb.com/video/imdb/vi3456147737/
http://www.imdb.com/video/imdb/vi4194345241/
Desuden er det jo meningen, at Paris skal se drømmeagtig ud, når Hugo kigger ud over byen.
Wow... Ja, der vi godt nok langt fra hinanden. War Horse fandt jeg sindssygt sentimental, og den forsøgte generelt alt for meget at manipulere med seeren. EL&IC er måske den mest sentimentale film, jeg nogensinde har set. Hold da helt kæft... Jeg synes slet, slet ikke, Hugo er halvt så sentimental som de to film.
#1204 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1205 MMB 12 år siden
En god idé ødelægges desværre lidt af lidt halvdårligt skuespil og manglende dybde.
#1206 MMB 12 år siden
Midnight in Paris viser Paris set fra byen af. Hugo viser Paris fra Hugos tårn.
Men jeg fatter dig slet ikke. Åbningsscenen af Hugo er noget af det flotteste, jeg længe har set på film.
#1207 BN 12 år siden
Jeg har lige set de klip, der er linket til i #1203, og jeg synes da, det ser rigtigt godt ud.
#1208 MMB 12 år siden
Jo, Hugo kan du godt kalde en eventyrsfilm, selvom den bestemt også er meget mere.
Og jeg synes bestemt også, de klip ser gode ud. ;)
#1209 MMB 12 år siden
En rørende fortælling om Oskar, der finder ud af, at han snart skal dø. Filmen er en sød lille fortælling, der krydret med sort humor gør den ganske seværdig. Jeg havde dog håbet på lidt mere. :)
#1210 Babo84 12 år siden