Bedste Film: 1) The Artist 2) The Descendants 3) Hugo 4) The Help 5) War Horse 6) Midnight in Paris 7) Moneyball
Boblere: 8) The Tree of Life 9) The Ides of March 10) The Girl With the Dragon Tattoo 11) Drive 12) Tinker, Tailor, Soldier, Spy 13) Extremely Loud & Incredibly Close 14) J. Edgar 15) Shame 16) Harry Potter & the Deathly Hallows: Part 2
Jeg tror IKKE på andre film kan blive nomineret. Period. Dette er feltet, som kan hive en nominering hjem, og det ville overraske mig meget, hvis film 10-16 får en nominering.
Med hensyn til antallet af nomineringer, så kan det jo vurdere fra 5-10 film, og det er derfor svært at vurdere, hvor mange film som bliver nomineret. En film skal nemlig have 5% førsteplads stemmer for at blive nomineret. Min vurdering er, at det kan gavne kunstfilm som The Tree of Life, som er en film, man enten elsker eller hader. Med det rette antal førstepladsstemmer kan den altså få en nominering!
The Artist og The Descendants er locks, og Hugo og The Help bør også være rimelig sikre. Med hensyn til War Horse, Midnight in Paris, Moneyball, The Tree of Life og The Ides of March, så kan det sagtens gå begge veje for disse film. De er alle på kanten, og det er muligt at alle disse film får en nominering, men bestemt også sandsynligt, at det kun er én af filmene, der bliver nomineret.
The Artist er dog stadig favoritten foran The Descendants. Jeg tvivler på, at der er andre end disse to film, som vinder Oscaren.
Sådan kan man jo se på det, men hvis man følger den tankegang kan sort/hvide film så ikke vinde en Oscar? Det er jo ikke typen af film, som er det vigtigste, men derimod indholdet.
For at følge dit bil-tema, så svarer det nok nærmere til at kåre en stationcar til årets bil, selvom der også findes racerbiler.
Jeg har set en hel del farvefilm, men derfor har kvaliteten af dem ikke været ens. Jeg har også set en hel del sort/hvide film, men heller ikke der har kvaliteten været ens. Selv blandt de stumfilm jeg har set, har kvaliteten ikke været ens. Og bare fordi at en film er i 3D, betyder det jo heller ikke at den er bedre end film der er i 2D. "The Artist" er rigtigt nok en hyldest til de gamle stumfilm, men derfor vil både historien og udførelsen afvige fra de gamle stumfilm. Og på trods af at de i dele af filmen forsøger at gengive lidt af skuespilsstilen fra dengang, så kan det ikke undgå at blive et "moderne take" på det(hvilket også kan ses i traileren). Og det samme gør sig gældende for æstetikken i filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Bedste Film: 1) The Artist 2) The Descendants 3) Hugo 4) The Help 5) War Horse 6) Midnight in Paris 7) Moneyball
Boblere: 8) The Tree of Life 9) The Ides of March 10) The Girl With the Dragon Tattoo 11) Drive
Jeg tror bestemt at Tree of Life kommer med. Netop af samme årsag som du selv nævner. Den kommer dog aldrig til at vinde. Så tror jeg også at du vurderer Hugo lidt for højt. For mig er det stadig en der ligger på vippen, men det er altid svært for med Scorsese, da han har en del fans blandt oscar bloggere og kommentatore, hvilket gør at buzz'et for hans film altid er ret højt og hans film dermed aldrig ender med at vinde ligeså meget som man regner med. Nomineringerne plejer han dog at få, men jeg synes bare at Hugo har skuffet lidt, selv til kritikerpriserne, hvor Scorsese ellers plejer at klare sig godt. Min konklusion er at jeg nok ville bytte om på Hugo og Tree of Life som det ser ud nu. Men jeg tror nu også på at der kommer otte med.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Så du vil bytte rundt på Hugo og The Tree of Life? Jeg synes KLART, hugo har præsteret godt nok indtil videre til, den skal i top 5. For det første har Scorsese vundet en del kritikerpriser for bedste instruktør, og selvom Hugo som film ikke har vundet forfærdeligt mange kritikerpriser, så er den blevet nomineret næsten hver gang. Det største minus er, at den ikke fik en SAG nominering for ensamble, men det var nu heller ikke sådan for alvor forventet. Det er ikke skuespilspræstationer, som den bliver fremhævet for. Der er rigtige mange eksperter, som har den højt oppe på deres lister - endda også som nummer 2 flere steder.
Med hensyn til The Tree of Life, så har den bare ikke fået nogle vigtige nomineringer endnu. Jo, der har været kritikerpriser hist og her, og jeg tror som skrevet også, at den nye regel kan hjælpe den. Men på trods af dette, så synes jeg ikke, man kan sætte den højere på listen, end jeg har gjort. Men den placering kan selvfølgelig også være nok til en nominering. Det er jo umuligt at spå om, hvor mange film der bliver nomineret.
Har også meget svært ved at se Hugo misse.. Vil også placere den som 3'er efter The Artist og The Descendants. Til gengæld har jeg Moneyball lidt højere oppe på min liste.
#371 MMB 12 år siden
Lol... ;)
#372 MMB 12 år siden
Bedste Film:
1) The Artist
2) The Descendants
3) Hugo
4) The Help
5) War Horse
6) Midnight in Paris
7) Moneyball
Boblere:
8) The Tree of Life
9) The Ides of March
10) The Girl With the Dragon Tattoo
11) Drive
12) Tinker, Tailor, Soldier, Spy
13) Extremely Loud & Incredibly Close
14) J. Edgar
15) Shame
16) Harry Potter & the Deathly Hallows: Part 2
Jeg tror IKKE på andre film kan blive nomineret. Period. Dette er feltet, som kan hive en nominering hjem, og det ville overraske mig meget, hvis film 10-16 får en nominering.
Med hensyn til antallet af nomineringer, så kan det jo vurdere fra 5-10 film, og det er derfor svært at vurdere, hvor mange film som bliver nomineret. En film skal nemlig have 5% førsteplads stemmer for at blive nomineret. Min vurdering er, at det kan gavne kunstfilm som The Tree of Life, som er en film, man enten elsker eller hader. Med det rette antal førstepladsstemmer kan den altså få en nominering!
The Artist og The Descendants er locks, og Hugo og The Help bør også være rimelig sikre. Med hensyn til War Horse, Midnight in Paris, Moneyball, The Tree of Life og The Ides of March, så kan det sagtens gå begge veje for disse film. De er alle på kanten, og det er muligt at alle disse film får en nominering, men bestemt også sandsynligt, at det kun er én af filmene, der bliver nomineret.
The Artist er dog stadig favoritten foran The Descendants. Jeg tvivler på, at der er andre end disse to film, som vinder Oscaren.
#373 MMB 12 år siden
#374 Åkepool 12 år siden
Nu spørger jeg måske dumt, men er det ikke "bare" en stumfilm? Altså som i stumfilm fra 20'erne?
Hvis det er tilfældet, ville det så ikke være det samme, hvis man lavede en Ford-T og den blev kåret til årets bil 2012?
Jeg er ikke ude på at være på tværs eller noget, men hvis andet er tilfældet, så vær venlig at oplyse mig, så jeg kan lære lidt :)
#375 MMB 12 år siden
For at følge dit bil-tema, så svarer det nok nærmere til at kåre en stationcar til årets bil, selvom der også findes racerbiler.
#376 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
Blandt kritikere må de siges at være nogle af de vigtigste, lige efter Kenneth Turan fra LA Times.
#377 Kruse 12 år siden
Jeg har set en hel del farvefilm, men derfor har kvaliteten af dem ikke været ens. Jeg har også set en hel del sort/hvide film, men heller ikke der har kvaliteten været ens. Selv blandt de stumfilm jeg har set, har kvaliteten ikke været ens. Og bare fordi at en film er i 3D, betyder det jo heller ikke at den er bedre end film der er i 2D. "The Artist" er rigtigt nok en hyldest til de gamle stumfilm, men derfor vil både historien og udførelsen afvige fra de gamle stumfilm. Og på trods af at de i dele af filmen forsøger at gengive lidt af skuespilsstilen fra dengang, så kan det ikke undgå at blive et "moderne take" på det(hvilket også kan ses i traileren). Og det samme gør sig gældende for æstetikken i filmen.
#378 frahm-2 12 år siden
Jeg tror bestemt at Tree of Life kommer med. Netop af samme årsag som du selv nævner. Den kommer dog aldrig til at vinde. Så tror jeg også at du vurderer Hugo lidt for højt. For mig er det stadig en der ligger på vippen, men det er altid svært for med Scorsese, da han har en del fans blandt oscar bloggere og kommentatore, hvilket gør at buzz'et for hans film altid er ret højt og hans film dermed aldrig ender med at vinde ligeså meget som man regner med. Nomineringerne plejer han dog at få, men jeg synes bare at Hugo har skuffet lidt, selv til kritikerpriserne, hvor Scorsese ellers plejer at klare sig godt.
Min konklusion er at jeg nok ville bytte om på Hugo og Tree of Life som det ser ud nu. Men jeg tror nu også på at der kommer otte med.
#379 MMB 12 år siden
Med hensyn til The Tree of Life, så har den bare ikke fået nogle vigtige nomineringer endnu. Jo, der har været kritikerpriser hist og her, og jeg tror som skrevet også, at den nye regel kan hjælpe den. Men på trods af dette, så synes jeg ikke, man kan sætte den højere på listen, end jeg har gjort. Men den placering kan selvfølgelig også være nok til en nominering. Det er jo umuligt at spå om, hvor mange film der bliver nomineret.
#380 SebReuber 12 år siden