Payne (The Descendants) Scorsese (Hugo) Allen (Midnight in Paris) Spielberg (War Horse) Hazanavicius (The Artist)
Jeg er ikke helt sikker på om Hazanavicius kan blive nomineret. Hvis han ikke kan, kan det jo blive Miller eller Malick og måske Fincher. Det er dog svært, da det sjældent er de samme 5 der bliver nomineret til DGA og Oscar.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Det bliver spændende at se, om Tate Taylor får en nominering i hvert fald. :)
Din top 5 er i hvert fald umiddelbart den oplagte. :) Personligt er jeg ret overbevist om, at Hazanfjrigjrgirfjdne nok skal få en nominering. Jeg tror nærmere, det er enten Allen eller Spielberg, som er lidt mere usikre. :)
Så er det i dag, der er DGA nomineringer! Det bliver meget, meget spændende, og fordi der bliver nomineret 10 film til PGA, så kan DGA hjælpe os med at sige, hvilke film der IKKE vinder Oscaren for bedste film samt selvfølgelig fortælle hvilke instruktører, der ikke vinder Oscaren for bedste instruktør. DGA plejer at være gode til at ramme de samme instruktører som akademiet, men der plejer som reelt alligevel at være en enkelt instruktør til forskel. Vi så det bl.a. sidste år, hvor Coen brødrene nappede den sidste Oscar-nominering for næsen af Christopher Nolan! Det samme skete i 2001, hvor Robert Altman og David Lynch nappede to Oscar nomineringer fra Baz Luhrmann og igen Christopher Nolan (som har 3 DGA-nomineringer, men ingen Oscar-nomineringerne for bedste instruktør). Det er ofte film, som kommer sent ind i Oscar-ræset (som f.eks. med The Reader fra 2008, True Grit fra 2011 eller Gosford Park fra 2000), der har en tendens til at snuppe en Oscar-nominering fra en DGA nomineret.
Hvad skal vi så lægge i det? I år er Steven Spielbergs War Horse kommet ud i sidste øjeblik, og det betyder, at hvis Spielberg ikke bliver nomineret i dag, så er det langt fra ensbetydende med, at han ikke vil få en Oscar-nominering. Det samme gør sig gældende for Finchers The Girl With the Dragon Tattoo, der dog må siges at være en dark horse.
Under alle omstændigheder bliver det spændende i dag!
Det bliver spændende med DGA nomineringerne i dag!
Så Iron Lady igår og det er en fin film, den var ikke helt oppe og ringe. Meryl Streep for helt sikkert en nominering og måske kan hun endda vinde en oscar, det er trods alt længe siden sidst. Da jeg så filmen kunne jeg ikke lade vær med hele tiden at tænke at det er Meryl og ikke Margaret Thatcher.
Mine favorit er indtil videre The Artist skarpt efterfuldt af Hugo. Håber jeg i denne uge kan få tid til at se Dragon tattoo, Shame og Warhorse
Jeg synes ikke, jeg så din anmeldelse af The Artist nogen steder? :)
Dragon Tattoo jeg i hvert fald anbefale at se. :)
Har heller ikke skrevet den, da jeg har travlt med eksamensopgave, men skrev en sætning eller to i what-we-saw-tråden.
Er netop hjemvendt efter en tur i biffen hvor der blev set god stumfilm! The aritist er en herlig og medrivende film, som i godt kan glæde jer til!.
Har ikke lige overskud til at skrive en længere beretning hertil aften men vil nok give den 5/6
Nu når jeg har tænkt lidt over den får den måske 5½ eller 6. Det er virkelig en fremragende film, hvor man i den første del ikke kan lade vær med at have et stort smil på læben, hvor efter den tager en voldsom drejning helt ned i kulkælderen. Den er flot filmet og musikken er helt i særklasse. Jean Dujardin og Bérénice Bejo er også helt i særklasse og charmerende som bare pokker, samt har de en fantastisk kemi mellem dem.
Visual Effects Society er kommet med deres nomineringer og kun seks af de shortlistede film til Oscar er blandt VES nomineringerne:
Hugo Harry Potter Transformers Captain America Rise of the Planet of the Apes Pirates of the Caribbean
Altså ingen X-men, MI, Tree of Life eller Real Steal, så mon ikke det er blandt de seks de nominerede skal findes.
Jeg må i øvrigt sige at jeg synes at Tree of Life bare bliver ved med at dykke. Den har ikke rigtig fået så mange guild nomineringer og det kunne godt se ud som om, at den kunne gå hen og blive en Jarhead som alle tror nok skal får en håndfuld nomineringer men som ender med intet at få. Når det så er sagt så fløj Malick jo også ret meget under rardaren med Thin Red Line, som endte med rigtig mange nomineringer. Jeg er sgu lidt usikker på hvad jeg skal tro på med den, så det er godt der er nogle uger endnu.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#451 MMB 12 år siden
IMDb har ikke rigtig noget at sige. :) Hvis de havde, ville Warrior få alt for mange nomineringer. :P
Må jeg høre jeres bud på DGA nomineringerne? :)
#452 frahm-2 12 år siden
Payne (The Descendants)
Scorsese (Hugo)
Allen (Midnight in Paris)
Spielberg (War Horse)
Hazanavicius (The Artist)
Jeg er ikke helt sikker på om Hazanavicius kan blive nomineret. Hvis han ikke kan, kan det jo blive Miller eller Malick og måske Fincher.
Det er dog svært, da det sjældent er de samme 5 der bliver nomineret til DGA og Oscar.
#453 MMB 12 år siden
Din top 5 er i hvert fald umiddelbart den oplagte. :) Personligt er jeg ret overbevist om, at Hazanfjrigjrgirfjdne nok skal få en nominering. Jeg tror nærmere, det er enten Allen eller Spielberg, som er lidt mere usikre. :)
#454 MMB 12 år siden
Hvad skal vi så lægge i det? I år er Steven Spielbergs War Horse kommet ud i sidste øjeblik, og det betyder, at hvis Spielberg ikke bliver nomineret i dag, så er det langt fra ensbetydende med, at han ikke vil få en Oscar-nominering. Det samme gør sig gældende for Finchers The Girl With the Dragon Tattoo, der dog må siges at være en dark horse.
Under alle omstændigheder bliver det spændende i dag!
#455 Wangsgaard 12 år siden
Så Iron Lady igår og det er en fin film, den var ikke helt oppe og ringe. Meryl Streep for helt sikkert en nominering og måske kan hun endda vinde en oscar, det er trods alt længe siden sidst. Da jeg så filmen kunne jeg ikke lade vær med hele tiden at tænke at det er Meryl og ikke Margaret Thatcher.
Mine favorit er indtil videre The Artist skarpt efterfuldt af Hugo. Håber jeg i denne uge kan få tid til at se Dragon tattoo, Shame og Warhorse
#456 MMB 12 år siden
Dragon Tattoo jeg i hvert fald anbefale at se. :)
#457 Wangsgaard 12 år siden
Har heller ikke skrevet den, da jeg har travlt med eksamensopgave, men skrev en sætning eller to i what-we-saw-tråden.
Nu når jeg har tænkt lidt over den får den måske 5½ eller 6. Det er virkelig en fremragende film, hvor man i den første del ikke kan lade vær med at have et stort smil på læben, hvor efter den tager en voldsom drejning helt ned i kulkælderen. Den er flot filmet og musikken er helt i særklasse. Jean Dujardin og Bérénice Bejo er også helt i særklasse og charmerende som bare pokker, samt har de en fantastisk kemi mellem dem.
#458 MMB 12 år siden
#459 Lord Beef Jerky 12 år siden
#460 frahm-2 12 år siden
Hugo
Harry Potter
Transformers
Captain America
Rise of the Planet of the Apes
Pirates of the Caribbean
Altså ingen X-men, MI, Tree of Life eller Real Steal, så mon ikke det er blandt de seks de nominerede skal findes.
Jeg må i øvrigt sige at jeg synes at Tree of Life bare bliver ved med at dykke. Den har ikke rigtig fået så mange guild nomineringer og det kunne godt se ud som om, at den kunne gå hen og blive en Jarhead som alle tror nok skal får en håndfuld nomineringer men som ender med intet at få.
Når det så er sagt så fløj Malick jo også ret meget under rardaren med Thin Red Line, som endte med rigtig mange nomineringer. Jeg er sgu lidt usikker på hvad jeg skal tro på med den, så det er godt der er nogle uger endnu.