Best Motion Picture - Drama The Descendants (2011) The Help (2011) Hugo (2011/II) The Ides of March (2011) Moneyball (2011) War Horse (2011)
Denne kategori er meget tæt, eftersom The Artist er med i komediekategorien. Selvom The Descendants er en smal favorit, så tror jeg potentielt, at både Hugo, The Help og Moneyball kan overraske.
Best Motion Picture - Musical or Comedy The Artist (2011) Bridesmaids (2011) 50/50 (2011) Midnight in Paris (2011) My Week with Marilyn (2011)
Det ville overaske mig meget, hvis ikke The Artist vandt denne kategori, og det tror jeg bestemt også, den gør. Hvis der skulle komme en overraskelse, tror jeg næsten, det skulle være kvinde-komedien Bridesmaids, som er den eneste film i kategorien, der er en rendyrket komedie.
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama George Clooney for The Descendants (2011) Leonardo DiCaprio for J. Edgar (2011) Michael Fassbender for Shame (2011) Ryan Gosling for The Ides of March (2011) Brad Pitt for Moneyball (2011)
Ingen tvivl om, at Clooney er favorit til prisen, men hvis Pitt vinder, ville det ikke være den største overraskelse. Men jeg ser ikke, at det kan blive andre end de to, som vinder.
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama Glenn Close for Albert Nobbs (2011) Viola Davis for The Help (2011) Rooney Mara for The Girl with the Dragon Tattoo (2011) Meryl Streep for The Iron Lady (2011) Tilda Swinton for We Need to Talk About Kevin (2011)
Kampen her er formentlig mellem Streep og Davis, og selvom jeg ikke tror på Streep til Oscar-showet, så er der noget, der siger mig, at hun napper Globen i morgen. Close kunne dog godt overraske.
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy Jean Dujardin for The Artist (2011) Brendan Gleeson for The Guard (2011) Joseph Gordon-Levitt for 50/50 (2011) Ryan Gosling for Crazy, Stupid, Love. (2011) Owen Wilson for Midnight in Paris (2011)
Jean Dujardin er kæmpefavorit her, og det ville overraske mig meget, hvis han ikke vandt. Gordon-Levitt kunne godt overraske her, og det samme med Gosling, som måske kunne få prisen som en samlet hyldest til alle de film, han har været med i i år.
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy Jodie Foster for Carnage (2011) Charlize Theron for Young Adult (2011) Kristen Wiig for Bridesmaids (2011) Michelle Williams for My Week with Marilyn (2011) Kate Winslet for Carnage (2011)
Ingen tvivl om, at Michelle Williams er kæmpefavorit her. Jeg tror kun, det er Theron, som kan true hende. Måske Wiig som en kæmpe overraskelse.
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture Kenneth Branagh for My Week with Marilyn (2011) Albert Brooks for Drive (2011) Jonah Hill for Moneyball (2011) Viggo Mortensen for A Dangerous Method (2011) Christopher Plummer for Beginners (2010)
Plummer er kæmpefavorit her - ligesom til Oscar-showet. Albert Brooks er vel den eneste, som reelt kan overraske og tage prisen fra ham. Dansk-amerikanske Viggo Mortensen har desværre ingen chancer for at vinde.
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture Bérénice Bejo for The Artist (2011) Jessica Chastain for The Help (2011) Janet McTeer for Albert Nobbs (2011) Octavia Spencer for The Help (2011) Shailene Woodley for The Descendants (2011)
Jeg tror, Spencer, der også er favoritten ved Oscarshowet, napper denne her. Det er dog bestemt muligt, at Bejo eller måske Chastain overrasker.
Best Director - Motion Picture Woody Allen for Midnight in Paris (2011) George Clooney for The Ides of March (2011) Michel Hazanavicius for The Artist (2011) Alexander Payne for The Descendants (2011) Martin Scorsese for Hugo (2011/II)
Der er tre personer i denne kategori, som potentielt kan vinde prisen. Nemlig Alexander Payne, Martin Scorsese og manden med det franske navn, som ingen ved Critics Choice Awards kunne finde ud af at udtale. Det bliver uhyre tæt, men hvis jeg skal give en person en fordel, må det blive Hazanavicius.
Best Screenplay - Motion Picture The Artist (2011): Michel Hazanavicius The Descendants (2011): Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash The Ides of March (2011): George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon Midnight in Paris (2011): Woody Allen Moneyball (2011): Steven Zaillian, Aaron Sorkin, Stan Chervin
Både The Descendants, Moneyball, The Artist og måske endda Midnight in Paris kan potentielt vinde denne pris. Det er en tæt kategori, men jeg tror nu på The Descendants.
Best Original Song - Motion Picture Albert Nobbs (2011): Brian Byrne, Glenn Close("Lay Your Head Down") Gnomeo & Juliet (2011): Elton John, Bernie Taupin("Hello Hello") The Help (2011): Mary J. Blige, Thomas Newman, Harvey Mason Jr., Damon Thomas("The Living Proof") Machine Gun Preacher (2011): Chris Cornell("The Keeper") W.E. (2011): Madonna, Julie Frost, Jimmy Harry("Masterpiece")
Jeg indrømmer gerne, at dette er en svær kategori at forudse. Jeg vælger dog at tro på enten "Lay Your Head Down" fra Albert Nobbs eller "The Living Proof" fra The Help.
Best Original Score - Motion Picture Nominees: The Artist (2011): Ludovic Bource The Girl with the Dragon Tattoo (2011): Trent Reznor, Atticus Ross Hugo (2011/II): Howard Shore War Horse (2011): John Williams W.E. (2011): Abel Korzeniowski
Igen er The Artist storfavoritten i denne kategori. The Girl With the Dragon Tattoo kan dog godt overraske her, men eftersom Reznor og Ross vandt prisen sidste år, får de den næppe igen. Hugo og War Horse er potentielle kæmpeoverraskelser.
Best Animated Film The Adventures of Tintin (2011) Arthur Christmas (2011) Cars 2 (2011) Puss in Boots (2011) Rango (2011)
Det virker generelt, som om Rango har haft lidt mere buzz end Tintin på det sidste. Der er dog ingen tvivl om, at det bliver en af de to film, som vinder prisen. Hvilken en af dem, det så bliver, er svært at sige.
Best Foreign Language Film Jin líng shí san chai (2011)(China) In the Land of Blood and Honey (2011)(USA) Le gamin au vélo (2011)(Belgium) Jodaeiye Nader az Simin (2011)(Iran) La piel que habito (2011)(Spain)
A Seperation er storfavorit her. Det er en film, som jeg selv har haft fornøjelsen af at se, og som bestemt er en modig film med et vestligt præg. Jeg tror, den bliver belønnet for dette, selvom både The Skin I Live In og In the Land of Blood and Honey kan overraske.
Synes det er lidt sjovt at The artist er nomineret i komdie kategorien. Jo vidst er den da sjov i startet men den tager så en helt anden drejning undervejs i filmen og har et meget tungt tema.
Best Picture Drama - The Descendants Best Picture Musical/Comedy - The Artist Best Actress Drama - Meryl Streep – Iron Lady Best Actor Drama - George Clooney – The Descendants Best Actress Comedy - Michelle Williams – My Week With Marilyn Best Actor Comedy - Jean Dujardin – The Artist Best Animated - Rango Foreign Language Film - A Separation (Iran) Best Supporting Actress - Octavia Spencer – The Help Best Supporting Actor - Christopher Plummer – Beginners Best Director - Martin Scorsese – Hugo Screenplay - Nat Faxon, Alexander Payne, Jim Rash - The Descendants Original Song - "Hello Hello" – Gnomeo & Juliet Original Score - Ludovic Bource - The Artist What is the best film of 2011? - The Girl with the Dragon Tattoo
#509 Ja det ser vist sådan ud. Næh jeg ved heller ikke lige hvad det spørgsmål lavede der. Egentlig heller ikke meningen at jeg ville have det med, men kopierede lige hurtigt.
#501 Ericmase 12 år siden
#502 MMB 12 år siden
#503 Ericmase 12 år siden
#504 MMB 12 år siden
Golden Globe forudsigelser:
Fed skrift=forventet vinder
Understreget skrift=Outsider
Best Motion Picture - Drama
The Descendants (2011)
The Help (2011)
Hugo (2011/II)
The Ides of March (2011)
Moneyball (2011)
War Horse (2011)
Denne kategori er meget tæt, eftersom The Artist er med i komediekategorien. Selvom The Descendants er en smal favorit, så tror jeg potentielt, at både Hugo, The Help og Moneyball kan overraske.
Best Motion Picture - Musical or Comedy
The Artist (2011)
Bridesmaids (2011)
50/50 (2011)
Midnight in Paris (2011)
My Week with Marilyn (2011)
Det ville overaske mig meget, hvis ikke The Artist vandt denne kategori, og det tror jeg bestemt også, den gør. Hvis der skulle komme en overraskelse, tror jeg næsten, det skulle være kvinde-komedien Bridesmaids, som er den eneste film i kategorien, der er en rendyrket komedie.
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama
George Clooney for The Descendants (2011)
Leonardo DiCaprio for J. Edgar (2011)
Michael Fassbender for Shame (2011)
Ryan Gosling for The Ides of March (2011)
Brad Pitt for Moneyball (2011)
Ingen tvivl om, at Clooney er favorit til prisen, men hvis Pitt vinder, ville det ikke være den største overraskelse. Men jeg ser ikke, at det kan blive andre end de to, som vinder.
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama
Glenn Close for Albert Nobbs (2011)
Viola Davis for The Help (2011)
Rooney Mara for The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Meryl Streep for The Iron Lady (2011)
Tilda Swinton for We Need to Talk About Kevin (2011)
Kampen her er formentlig mellem Streep og Davis, og selvom jeg ikke tror på Streep til Oscar-showet, så er der noget, der siger mig, at hun napper Globen i morgen. Close kunne dog godt overraske.
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy
Jean Dujardin for The Artist (2011)
Brendan Gleeson for The Guard (2011)
Joseph Gordon-Levitt for 50/50 (2011)
Ryan Gosling for Crazy, Stupid, Love. (2011)
Owen Wilson for Midnight in Paris (2011)
Jean Dujardin er kæmpefavorit her, og det ville overraske mig meget, hvis han ikke vandt. Gordon-Levitt kunne godt overraske her, og det samme med Gosling, som måske kunne få prisen som en samlet hyldest til alle de film, han har været med i i år.
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy
Jodie Foster for Carnage (2011)
Charlize Theron for Young Adult (2011)
Kristen Wiig for Bridesmaids (2011)
Michelle Williams for My Week with Marilyn (2011)
Kate Winslet for Carnage (2011)
Ingen tvivl om, at Michelle Williams er kæmpefavorit her. Jeg tror kun, det er Theron, som kan true hende. Måske Wiig som en kæmpe overraskelse.
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture
Kenneth Branagh for My Week with Marilyn (2011)
Albert Brooks for Drive (2011)
Jonah Hill for Moneyball (2011)
Viggo Mortensen for A Dangerous Method (2011)
Christopher Plummer for Beginners (2010)
Plummer er kæmpefavorit her - ligesom til Oscar-showet. Albert Brooks er vel den eneste, som reelt kan overraske og tage prisen fra ham. Dansk-amerikanske Viggo Mortensen har desværre ingen chancer for at vinde.
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture
Bérénice Bejo for The Artist (2011)
Jessica Chastain for The Help (2011)
Janet McTeer for Albert Nobbs (2011)
Octavia Spencer for The Help (2011)
Shailene Woodley for The Descendants (2011)
Jeg tror, Spencer, der også er favoritten ved Oscarshowet, napper denne her. Det er dog bestemt muligt, at Bejo eller måske Chastain overrasker.
Best Director - Motion Picture
Woody Allen for Midnight in Paris (2011)
George Clooney for The Ides of March (2011)
Michel Hazanavicius for The Artist (2011)
Alexander Payne for The Descendants (2011)
Martin Scorsese for Hugo (2011/II)
Der er tre personer i denne kategori, som potentielt kan vinde prisen. Nemlig Alexander Payne, Martin Scorsese og manden med det franske navn, som ingen ved Critics Choice Awards kunne finde ud af at udtale. Det bliver uhyre tæt, men hvis jeg skal give en person en fordel, må det blive Hazanavicius.
Best Screenplay - Motion Picture
The Artist (2011): Michel Hazanavicius
The Descendants (2011): Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash
The Ides of March (2011): George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon
Midnight in Paris (2011): Woody Allen
Moneyball (2011): Steven Zaillian, Aaron Sorkin, Stan Chervin
Både The Descendants, Moneyball, The Artist og måske endda Midnight in Paris kan potentielt vinde denne pris. Det er en tæt kategori, men jeg tror nu på The Descendants.
Best Original Song - Motion Picture
Albert Nobbs (2011): Brian Byrne, Glenn Close("Lay Your Head Down")
Gnomeo & Juliet (2011): Elton John, Bernie Taupin("Hello Hello")
The Help (2011): Mary J. Blige, Thomas Newman, Harvey Mason Jr., Damon Thomas("The Living Proof")
Machine Gun Preacher (2011): Chris Cornell("The Keeper")
W.E. (2011): Madonna, Julie Frost, Jimmy Harry("Masterpiece")
Jeg indrømmer gerne, at dette er en svær kategori at forudse. Jeg vælger dog at tro på enten "Lay Your Head Down" fra Albert Nobbs eller "The Living Proof" fra The Help.
Best Original Score - Motion Picture
Nominees:
The Artist (2011): Ludovic Bource
The Girl with the Dragon Tattoo (2011): Trent Reznor, Atticus Ross
Hugo (2011/II): Howard Shore
War Horse (2011): John Williams
W.E. (2011): Abel Korzeniowski
Igen er The Artist storfavoritten i denne kategori. The Girl With the Dragon Tattoo kan dog godt overraske her, men eftersom Reznor og Ross vandt prisen sidste år, får de den næppe igen. Hugo og War Horse er potentielle kæmpeoverraskelser.
Best Animated Film
The Adventures of Tintin (2011)
Arthur Christmas (2011)
Cars 2 (2011)
Puss in Boots (2011)
Rango (2011)
Det virker generelt, som om Rango har haft lidt mere buzz end Tintin på det sidste. Der er dog ingen tvivl om, at det bliver en af de to film, som vinder prisen. Hvilken en af dem, det så bliver, er svært at sige.
Best Foreign Language Film
Jin líng shí san chai (2011)(China)
In the Land of Blood and Honey (2011)(USA)
Le gamin au vélo (2011)(Belgium)
Jodaeiye Nader az Simin (2011)(Iran)
La piel que habito (2011)(Spain)
A Seperation er storfavorit her. Det er en film, som jeg selv har haft fornøjelsen af at se, og som bestemt er en modig film med et vestligt præg. Jeg tror, den bliver belønnet for dette, selvom både The Skin I Live In og In the Land of Blood and Honey kan overraske.
#505 Wangsgaard 12 år siden
#506 MMB 12 år siden
#507 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
Best Picture Drama - The Descendants
Best Picture Musical/Comedy - The Artist
Best Actress Drama - Meryl Streep – Iron Lady
Best Actor Drama - George Clooney – The Descendants
Best Actress Comedy - Michelle Williams – My Week With Marilyn
Best Actor Comedy - Jean Dujardin – The Artist
Best Animated - Rango
Foreign Language Film - A Separation (Iran)
Best Supporting Actress - Octavia Spencer – The Help
Best Supporting Actor - Christopher Plummer – Beginners
Best Director - Martin Scorsese – Hugo
Screenplay - Nat Faxon, Alexander Payne, Jim Rash - The Descendants
Original Song - "Hello Hello" – Gnomeo & Juliet
Original Score - Ludovic Bource - The Artist
What is the best film of 2011? - The Girl with the Dragon Tattoo
#508 MMB 12 år siden
Håber, du får ret. ;)
Jeg fattede heller ikke det sidste spørgsmål i AwardsDailys quiz. :P
#509 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
#510 Åkepool 12 år siden
Bliver Golden globe vist på en dansk kanal, eller en kanal man kan se med YouSee fuldpakke?
Hvis ikke live, så i sammendrag på et tidspunkt?