Gravatar

#601 MMB 12 år siden

Costume Design Guild:

Excellence in Period Film:
“The Artist” (Mark Bridges)
“Jane Eyre” (Michael O’Connor)
“The Help” (Sharen Davis)
“Hugo” (Sandy Powell)
“W.E.” (Arianne Phillips)

Excellence in Fantasy Film:
“Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2″ (Jany Temime)
“Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides” (Penny Rose)
“Red Riding Hood” (Cindy Evans)
“Thor” (Alexandra Byrne)
“X-Men: First Class” (Sammy Sheldon)

Excellence in Contemporary Film:
“Bridesmaids” (Leesa Evans & Christine Wada)
“The Descendants (Wendy Chuck)
“Drive” (Erin Benach)
“The Girl with the Dragon Tattoo” (Trish Summerville)
“Melancholia” (Manon Rasmussen)

Bemærk: Ingen War Horse! Og så blev der både plads til Melancholia med danske Manon Rasmussen samt Drive!
Gravatar

#602 MMB 12 år siden

The Cinema Audio Society: (sound mixing)
Hanna
Hugo
Moneyball
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tide
Super 8
Gravatar

#603 MMB 12 år siden

Her er MPSE Sound Editors nomineringer i filmkategorierne:

BEST SOUND EDITING: SOUND EFFECTS AND FOLEY IN A FEATURE FILM
Drive
Fast Five
The Girl with the Dragon Tattoo
Mission Impossible: Ghost Protocol
Rise of the Planet of the Apes
Super 8
Transformers: Dark of the Moon
War Horse

BEST SOUND EDITING: MUSIC IN A FEATURE FILM
Drive
The Girl with the Dragon Tattoo
Hop
Hugo
Priest
Super 8
Transformers: Dark of the Moon
The Tree of Life

BEST SOUND EDITING: DIALOGUE AND ADR IN A FEATURE FILM
Abduction
The Help
Moneyball
Quarantine II: Terminal
Rise of the Planet of the Apes
Super 8
War Horse
The Way

BEST SOUND EDITING: MUSIC IN A MUSICAL FEATURE FILM
Footloose
The Muppets
Perfect Age of Rock ‘n’ Roll
Pina

BEST SOUND EDITING: SOUND EFFECTS, FOLEY, DIALOGUE, AND ADR IN AN ANIMATION FEATURE FILM
The Adventures of Tintin
Cars 2
Kung Fu Panda 2
Puss in Boots
Rango
Rio
The Smurfs

BEST SOUND EDITING: SOUND EFFECTS, FOLEY, DIALOGUE, ADR AND MUSIC IN A FEATURE DOCUMENTARY
Being Elmo: A Puppeteer’s Journey
Cave of the Forgotten Dreams
George Harrison: Living in the Material World
Lemmy
Pearl Jam Twenty

BEST SOUND EDITING: SOUND EFFECTS, FOLEY, DIALOGUE AND ADR IN A FEATURE FOREIGN LANGUAGE FILM
1920. The World’s Most Important Battle
Circumstance
Tropa de Elite 2 (Elite Squad 2: The Enemy Within)
The Flowers of War
In the Land of Blood and Honey
Sarah’s Key
The Skin I Live In
Gravatar

#604 frahm-2 12 år siden

Det er altid lidt sjovt med deres mange kategorier. Jeg gætter udmiddelbart på følgende fem:

Super 8
Transformers
Rise of the planets of the apes
The girl with the dragon tattoo
Drive

med War Horse som muligt alternativ.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#605 MMB 12 år siden

Der er PGA (Producers Guild of America) awards i morgen, og det bliver meget, meget spændende. Det skyldes nemlig, at PGA ikke blot stemmer om årets bedst producerede film, men derimod den bedste film generelt set. Grunden til, at lige netop PGA er så interessant, skyldes, at de for det meste udvælger den film, som også kommer til at vinde Oscaren for bedste film. Her er lidt statistik:

PGA vindere: (film med understregede titler vandt også Oscaren)

1989: Driving Miss Daisy
1990: Dances with Wolves
1991: The Silence of the Lambs
1992: The Crying Game (Unforgiven vandt Oscaren)
1993: Schindler's List
1994: Forrest Gump
1995: Apollo 13 (Braveheart vandt Oscaren)
1996: The English Patient
1997: Titanic
1998: Saving Private Ryan (Shakespeare in Love vandt Oscaren)
1999: American Beauty
2000: Gladiator
2001: Moulin Rouge! (A Beautiful Mind vandt Oscaren)
2002: Chicago
2003: The Lord of the Rings: The Return of the King
2004: The Aviator (Million Dollar Baby vandt Oscaren)
2005: Brokeback Mountain (Crash vandt Oscaren)
2006: Little Miss Sunshine (The Departed vandt Oscaren)
2007: No Country for Old Men
2008: Slumdog Millionaire
2009: The Hurt Locker
2010: The King's Speech

Som man kan se, har PGA en ret godt track-record! Ud af de 22 gange som PGA awards er blevet afholdt, så er det kun 7 gange, de har ramt forkert i forhold til Oscaren. Med andre ord har de ret 2/3 gange - og så har de endda haft ret de sidste 4 år. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at vinderen af PGA awards i morgen, bliver kæmpefavorit til at vinde Oscaren for bedste film.

Og nå ja, de har været spot on omkring bedste animerede film 5/6 gange. :) Den eneste gang, hvor det ikke var tilfældet, var, da de valgte Cars som bedste animerede film, hvor Happy Feet vandt Oscaren.

Favoritten i morgen til PGA er uden tvivl The Artist. Med hensyn til de animerede film, må Rango (som jeg endelig fik set i går) være smal favorit foran Tintin.
Gravatar

#606 MMB 12 år siden

PGA Awards:

Theatrical Feature: The Artist
Animated Feature: The Adventures of Tintin

Det ser meget sort ud for alt andet end The Artist nu, selvom det ikke er afgjort endnu! Tintin ser også stærk ud.
Gravatar

#607 MMB 12 år siden

WALL OF TEXT INCOMING...
Gravatar

#608 MMB 12 år siden

Mine endelige forudsigelser for Oscar-nomineringerne år 2012
Dette er mine endelig bud på, hvem der får nomineringerne til den 84. Oscaruddeling. Jeg har nu haft liv i denne tråd siden september i år, og det har for det meste været en stor fornøjelse at følge med i dette års ræs! Nu er der efterhånden ikke længe til den store uddeling, men inden vi kommer så langt, skal vi selvfølgelig have annonceret, hvem der bliver nomineret først! De officielle nomineringer vil blive offentliggjort kl. 14.38 af Jennifer Lawrence på tirsdag d. 24. januar! Mine endelige bud på nomineringerne følger:

Best Picture:
Det er, som om akademiet ikke helt kan bestemme sig med deres mest prestigefyldte kategori. Skal der være 5 nominerede film, eller skal der være 10 nominerede film? I 2009 gik akademiet nemlig over til at nominere 10 film i stedet for 5 - noget som de ikke har gjort, siden Casablanca vandt Oscaren i 1943. I år er reglerne dog ændret igen - og det til stor forvirring for en hel masse mennesker. Selv Oscar-eksperter og medlemmer af akademiet var ikke helt indforstået med de nye regler, som ellers er ret simple, når det kommer til stykket. De nye regler betyder, at der kan blive nomineret alt mellem 5 og 10 nominerede film. Det, som er kriteriet for, om en film får en nominering eller ej, er, at en film som minimum skal have 5% førsteplads stemmer for at få en nominering. Det er selvfølgelig svært at konkludere helt præcist, hvilke film det gavner og skader, men mit indtryk er, at det gavner nichefilm som The Tree of Life og Drive, som har en lille, men stærk fanbase, der derfor vil bidrage med en del førstepladsstemmer. Til gengæld kan man så omvendt spekulere på, om det til gengæld kan betyde, at film som Moneyball og Midnight in Paris, som generelt har fået fremragende anmeldelser uden at have skabt sig en kæmpe fanbase, ikke vil få en nominering på grund af manglende førstepladsstemmer. Det er uden tvivl meget, meget svært at vurdere.

Personligt kunne jeg godt forestille mig, at der kun bliver 7-7 nominerede film til "Best Picture", men som sagt er det meget svært at regne ud, hvor begejstrede medlemmerne af akademiet er for de forskellige film, og jeg ville ikke blive overrasket, hvis der kun blev nomineret 5 film. Mine bud - i prioriteret rækkefølge er følgende:

1) The Artist
2) The Descendants
3) Hugo
4) The Help
5) Midnight in Paris
6) The Girl With the Dragon Tattoo
-------
7) Moneyball
8) War Horse
9) Bridesmaids
10) Tinker Tailor Soldier Spy
11) Drive
12) The Tree of Life
13) The Ides of March

Ingen tvivl om, at denne kategori er den klart mest prestigefyldte i Oscar-sammenhæng, og det er en kategori, som amerikanske film næsten altid vinder. Det vil måske derfor komme som en overraskelse for dig - alt afhængigt af hvor meget du har fulgt med i prisuddelingssæsonen - at det er en fransk sort/hvid stumfilm, som er kæmpefavoritten til at vinde Oscaren, men det er ikke desto mindre sådan, det ser ud på nuværende tidspunkt. Det er dog ikke, fordi jeg vil afskrive hverken The Descendants eller Hugo på nuværende tidspunkt. Begge kan potentielt overraske, men det er klart mest sandsynligt, at det er The Descendants som overrasker.

Både Midnight in Paris og The Help virker som ret sikre bud på en nominering, om end deres chancer for reelt at vinde Oscaren må regnes som minimale. Det er meget tvivlsomt, om The Girl With the Dragon Tattoo får en nominering, og det kommer formentlig til at afhænge af antallet af nominerede film, men med en lidt overraskende DGA-nominering til Fincher plus en PGA- og WGA-nominering, så er der noget, som tyder på, at The Girl With the Dragon Tattoo har en god chance for en nominering. Moneyball er en film, som også sagtens kunne få en nominering, men det virker, som om dens buzz er lidt aftagende, og det samme kan siges om War Horse, der slet, slet ikke har fået de nomineringer, som man på forhånd kunne forvente.

Bridesmaids er list en "dark horse". For med en list overraskende SAG-nominering for bedste ensemble, kan man bestemt ikke regne Bridesmaids helt ude. Tinker Tailor Soldier Spy har fået mange BAFTA-nomineringer, men det er bestemt ikke ensbetydende med mange Oscar-nomineringer. Tinker Tailor Soldier Spy kan dog potentielt overraske og nuppe en meget overraskende Oscar-nominering for bedste film. Drive og The Tree of Life får formentlig ikke en nominering, men der er en meget lille chance for, at én af de to film kan få de altbetydende 5% fra deres "fanskare". Spørgsmålet er så bare, om deres fanskare er stor nok. Jeg kunne godt tvivle lidt på det, men omvendt ville det ikke være en sensation, hvis de fik en nominering for bedste film.
Sidst og også mindst på min liste befinder The Ides of March sig. Dens buzz har været faldende, og på trods af overraskende mange Golden Globes-nomineringer, så er der ikke meget, der tyder på, at den kan få en "Best Picture"-nominering. Helt ude kan man dog ikke regne den.

Jeg tror ikke, der er andre end de nævnte 13 film, som kan få en nominering i denne kategori - heller ikke Harry Potter, som jeg ellers havde troet ville være længere fremme i ræset på nuværende tidspunkt. Hvis der absolut skulle komme et "what the fuck" momemt på tirsdag, så kunne det måske være fra den iranske A Seperation eller den modige Shame. Men jeg tvivler meget, meget stærkt på det.

Best Performance by an Actor in a Leading Role
Der er vist ingen tvivl om, at George Clooney er manden, de skal slås i år. Men betyder det så, at han ikke kan slås? Nej, det gør det bestemt ikke, og jeg mener personligt, at både Jean Dujardin og Brad Pitt har en chance for at vinde Oscaren - også selvom chancerne måske ikke er forfærdeligt store.

1) George Clooney (The Descendants)
2) Jean Dujardin (The Artist)
3) Brad Pitt (Moneyball)
4) Leonardo DiCaprio (J. Edgar)
5) Michael Fassbender (Shame)
-----------
6) Gary Oldman (Tinker Tailor Soldier Spy)
7) Demian Bichir (A Better Life)
8) Michael Shannon (Take Shelter)
9) Ryan Gosling (Drive) (The Ides of March)
10 Woody Harrelson (Rampart)

Der er ingen tvivl om, at Clooney, Dujardin og Pitt får en nominering. Men både DiCaprio og Fassbender er ikke definitive locks overhovedet. For både Gary Oldman, som ellers ikke har fået særlig meget anerkendelse i løbet af sæsonen, samt Demian Bichir, der lidt overraskelse fik en SAG-nominering, kan potentielt nappe deres pladser. Det er de fire personer - med Michael Shannon som outsider, skal skal kæmpe om de sidste 2 pladser. Ryan Gosling har det problem, at han har to stærke roller i henholdsvis Drive og The Ides og March i år, hvilket betyder, at hans stemmer bliver splittet ud på to roller. Der er ingen af de to roller, som skiller sig markant ud i kvalitet frem for den anden, og det betyder desværre, at Gosling formentlig må undvære en nominering i år. Woody Harrelson er klart en underdog i ræset, og det ville være en kæmpe overraskelse, hvis han blev nomineret.

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Der er meget, som tyder på, at det er Streep vs Viola i år med Williams som outsider, og det er bestemt også min opfattelse. Jeg tror på, at følgende får en nominering:

1) Viola Davis (The Help)
2) Meryl Streep (The Iron Lady)
3) Michelle Williams (My Week With Marilyn)
4) Glenn Close (Albert Nobbs)
5) Tilda Swinton (We Need to Talk About Kevin)
------
6) Rooney Mara (The Girl With the Dragon Tattoo)
7) Charlize Theron (Young Adult)
8) Elizabeth Olsen (Martha Marcy May Marlene)

Jeg trot, SAG er spot on, når det gælder de kvindelige nomineringer i denne kategori. Davis, Streep og Williams er helt sikre på at få en nominering, men det samme kan ikke siges om Close og Swinton. Rooney Mara kunne meget vel komme og nappe en plads fra enten Close eller Swinton, eftersom The Girl With the Dragon Tattoo har haft rigtig meget fremgang her på det sidste. Jeg er personligt MEGET i tvivl, om hun er i stand til at nappe en plads. Jeg tror, det bliver meget, meget tæt. Theron og Olsen er potentielle kæmpeoverraskelser.

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Dette er endnu en meget spændende kategori, når det kommer til mulige nomineringer. For selvom Plummer formentlig allerede er sikret prisen på nuværende tidspunkt, så er der stor rift om de forskellige nomineringer.

1) Christopher Plummer (Beginners)
2) Kenneth Branagh (My Week With Marilyn)
3) Albert Brooks (Drive)
4) Jonah Hill (Moneyball)
5) Nick Nolte (Warrior)
-------
6) Arnie Hammer (J. Edgar)
7) Viggo Mortensen (A Dangerous Method)
8) Patton Oswalt (Young Adult)
9) Ben Kingsley (Hugo)
10) Andy Serkis (Rise of the Planet of the Apes)

Plummer og Branagh må betegnes som sikre nomineringer, men det samme kan hverken siges om Brooks, Hill eller Nolte. De fleste havde regnet med, at Brooks ville få en SAG-nominering, men det viste sig efterfølgende ikke at være tilfældet. Alligevel vælger jeg at placere ham sommer nummer 3 på min liste, men det er alligevel velvidende om, at han langt fra er sikker på en nominering. Jonah Hill og Nick Nolte som derimod begge fik en SAG-nominering tror jeg også får en nominering. Det tror jeg så til gengæld ikke Arnie Hammer får - på trods af at han fik en SAG-nominering. Med meget lunkne anmelder har jeg bare svært ved at se, at J. Edgar får mere end én stor nominering i år. Jeg tror, Brooks kommer ind på bekostning af Arnie Hammer, selvom man bestemt ikke kan regne Hammer ude. Oswalt, Kingsley og Serkis er potentielle store overraskelser.

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
1) Octavia Spencer (The Help)
2) Bérénice Bejo (The Artist)
3) Jessica Chastain (The Help)
4) Melissa McCarthy (Bridesmaids)
5) Shailene Woodley (The Descendants)
--------
6) Janet McTeer (Albert Nobbs
7) Carey Mulligan (Shame)
8) Vanessa Redgrave (Coriolanus)

Jeg tror, både Spencer, Bejo, McCarthy og Chastain er ret sikre nomineringer. Kampen om den 5. plads bliver mellem McTeer og Woodley. McTeer fik SAG-nomineringen, men Woodley er med i The Descendants, som er blevet langt bedre modtaget end Albert Nobbs, og så er Woodley "up and coming". Det bliver meget, meget tæt mellem Woodley og McTeer, men jeg vælger at tro på Woodley. Mulligan kan være en potentiel overraskelse, mens Redgrave formentlig ingen chance har.

Best Director
Dette er en meget tæt kategori, når det kommer til at udpege vinderen. Men i første omgang handler det om, hvem der bliver nomineret, og her er der fire navne, som virker ret sikre.

1) Michel Hazanavicius (The Artist)
2) Martin Scorsese (Hugo)
3) Alexander Payne (The Descendants)
4) Woody Allen (Midnight in Paris)
5) David Fincher (The Girl With the Dragon Tattoo)
------
6) Tate Taylor (The Help)
7) Steven Spielberg (War Horse)
8) Bennett Miller (Moneyball)
9) Terrence Malick (The Tree of Life)

Top 4 er som nævnte ret sikre. Det virker, som om Fincher skal kæmpe med Taylor og Spielberg om den sidste plads. Spielbergs kurve har været nedadgående i ret lang tid efterhånden, så derfor tror jeg mest på, det bliver enten Fincher (der fik en DGA-nominering) eller Taylor (som ikke fik en DGA-nominering), der får den sidste plads. Det kan bestemt gå begge veje. Miller og Malick er mulige kæmpeoverraskelser.

Best Original Screenplay
Screenplay-kategorierne er altid spændende, da de giver muligheden for at hædre film, som ellers ikke får de store nomineringer.

1) Woody Allen (Midnight in Paris)
2) Michel Hazanavicius (The Artist)
3) Will Reiser (50/50)
4) Annie Mumolo & Kristen Wiig (Bridesmaids)
5) Joe Tibani (Win Win)
------
6) Mike Mills (Beginners)
7) Diablo Cody (Young Adult)
8) Asghar Farhadi (A Seperation)
9) Margin Call

The Artist og Midnight in Paris virker sikre. 50/50 og Bridesmaids ligger også lunt i svinget. Til gengæld bliver det tæt mellem Win Win og Beginners om den 5. plads, som også Young Adult og A Seperation potentielt kan nappe.

Best Adapted Screenplay
Der er altid mere konkurrence i denne kategori end i den anden screenplay kategori, og det er bestemt også tæt i år.

1) Alexander Payne, Nat Faxon & Jim Rash (The Descendants)
2) Steven Zaillian & Aaron Sorkin (Moneyball)
3) John Logan (Hugo)
4) Tate Taylor (The Help)
5) Steven Zaillian (The Girl With the Dragon Tattoo)
------
6) George Clooney, Grant Heslov / Beau Willimon (The Ides of March)
7) Bridget O'Connor & Peter Straughn (Tinker Tailor Soldier Spy)
8) Hossein Amini (Drive)
9) Richard Curtis & Lee Hall (War Horse)

The Descendants, Moneyball og Hugo virker ret sikre her. Både The Help og The Girl With the Dragon Tattoo kan potentielt ende uden en nominering, da både The Ides of March og Tinker Tailor Soldier Spy sagtens kunne nappe en nominering. Drive og War Horse virker som potentielle "spoilere".

Best Foreign Language Film
Danske SuperClasico er stadig med i opløbet, men desværre tror jeg næppe, den får en nominering. Dette er dog en kategori, hvor der ofte kommer store overraskelser.

1) A Seperation (Iran)
2) In Darkness (Polen)
3) Pina (Tyskland)
4) Monseiur Lazhar (Canada)
5) Footnote
-------
6) Bullhead (Belgium)
7) Omar Killed Me (Morocco)
8) SuperClasico (Danmark)
9) Warriors of the Rainbow (Taiwan)

Best Animated Feature
Der er uden tvivl kun to film, der kan vinde denne pris - Tintin og Rango. Eftersom Tintin vandt PGA'en i går er den klart storfavorit.

1) The Adventures of Tintin
2) Rango
3) Puss in Boots
4) Kung Fu Panda 2
5) Cars 2
-----
6) Arthur Christmas
7) Rio

Det store spørgsmål, om Pixar-skuffelsen Cars 2 får en plads eller ej. Eftersom den fik en PGA-nominering er jeg tilbøjelig til at tro, at det er tilfældet. Både Arthur Christmas og Rio kan dog overraske.

Best Documentary Feature
Dette er altid en spændende kategori, hvor der altid er nogle overraskelser. Det er bl.a. værd at bemærke, at Senna ikke er med i opløbet om en nominering.

1) Project Nim
2) Paradise Lost 3
3) Pina
4) Hell and Back Again
5) Buck
--------
6) Bill Cunningham New York
7) Undefeated
8) We Were Here

Det er meget svært at forudse, hvem der får en nominering her. Både Project Nim, Paradise Lost 3 og Pina virker dog ret sandsynlige.

Best Cinematography
Dette er en af mine personlige yndlingskategorier, som jeg altid ser frem til. Jeg tror, The Tree of Life står stærkt i denne kategori, hvor top 5'en ser ret stærk ud.

1) Emmanuel Lubezki (The Tree of Life)
2) Guillaume Shiffman (The Artist)
3) Robert Richardson (Hugo)
4) Jeff Cronenweth (The Girl With the Dragon Tattoo)
5) Hoyte Van Hoytema (Tinker Tailor Soldier Spy)
-----
6) Janusz Kaminski (War Horse)
7) Wally Pfister (Moneyball)
8) Manuel Alberto Claro (Melancholia)

Top 3 virker ret sikre her, mens Cronenweth formentlig også får en nominering. Det er formentlig Kaminski mod Hoytema, der skal kæmpe om den 5. plads.

Best Editing
1) Anne-Sophie Bion (The Artist)
2) Thelma Schoonmaker (Hugo)
3) Michael Kahn (War Horse)
4) Christopher Tellefsen (Moneyball)
5) Kirk Baxter & Angus Wall (The Girl With the Dragon Tattoo)
-----
6) Kevin Tent (The Descendants)
7) Dino Jonsäter (Tinker Tailor Soldier Spy)
8) Hank Corwin, Jay Rabinowitz, Daniel Rezende, Billy Weber & Mark Yoshikawa (The Tree of Life)

Top 2 virker ret sikre her, mens det virker, som om War Horse, Moneyball, The Girl With the Dragon Tattoo og The Descendants skal kæmpe om de sidste 3 pladser.

Best Art Direction
1) Dante Ferretti (Hugo)
2) Laurence Bennett (The Artist)
3) Stuart Craig (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2)
4) Maria Djurkovic (Tinker Tailor Soldier Spy)
5) Rick Carter & Lee Sandales (War Horse)
-----
6) Sebastian T. Krawinkel (Anonymous)
7) Karl Probert (Jane Eyre)
8) Mark Ricker (The Help)

Top 3 virker ret sikker her, mens også Tinker Tailor Soldier Spy bør få en nominering. War Horse kunne sagtens misse nomineringen grundet filmens manglende opbakning. Hvem der så i stedet skulle få nomineringen er svært at sige, men Anonymous, Jane Eyre og The Help er gode bud.

Best Costume Design
1) Mark Bridges (The Artist)
2) Michael O'Connor (Jane Eyre)
3) Sandy Powell (Hugo)
4) Sharen Davis (The Help)
5) Arianne Phillips (W.E.)
----
6) Joanna Johnston (War Horse)
7) Jill Taylor (My Week With Marilyn)
8) Jacqueline Durran (Tinker Tailor Soldier Spy)

The Artist, Jane Eyre og Hugo virker ret sikre. The Help og W.E. skal formentlig kæmpe mod War Horse, Tinker Tailor Soldier Spy og My Week With Marilyn om de sidste pladser.

Best Makeup
1) The Iron Lady
2) The Artist
3) Albert Nobbs
----
4) Gainsbourg: A Heroic Life
5) Hugo
6) Anonymous

The Iron Lady bør få en sikker nominering. The Artist får sikkert også en nominering, mens den sidste plads godt kunne gå til Gainsbourg: A Heroic Life eller Albert Nobbs.

Best Score
Dette er endnu en af mine favoritkategorier, da jeg er ret vild med filmmusik. Jeg tror på følgende film:

1) Ludovic Bource (The Artist)
2) Howard Shore (Hugo)
3) Trent Reznor & Atticus Ross (The Girl With the Dragon Tattoo)
4) John Williams (War Horse)
5) Alberto Iglesias (Tinker Tailor Soldier Spy)
----
6) Dario Marianelli (Jane Eyre)
7) Thomas Newman (The Help)
8) Abel Korzeniows (W.E.)

The Artist, Hugo, The Girl With the Dragon Tattoo og War Horse virker ret sikre. Det samme kan ikke siges om Tinker Tailor Soldier Spy, der sagtens kan ende uden en nominering. Hvem der napper den 5. plads er ret svært at sige.

Best Original Song
1) The Living Proof (The Help)
2) Lay Your Head Down (Albert Nobbs)
3) Hello Hello (Gnomeo & Juliet)
4) Life's A Happy Song (The Muppets)
5) Pictures In My Head (The Muppets)
-----
6) Coeur Volant (Hugo)
7) Star Spangled Man (Captain America)
8) Where the River Goes (Footloose)
9) Masterpiece (W.E.)
10) Man or Muppet (The Muppets)

Det er svært at sige, om The Muppets får en, to eller ingen sange med, eftersom de ikke fik nogen med til the Globes. Jeg tror dog, de får i hvert fald en enkelt sang med - hvilken det så bliver er svært at sige. Jeg tror også, The Living Proof og Lay Your Head Down er ret sikre, mens Hello Hello sagtens kunne ende uden en nominering.

Best Sound Editing
1) Super 8
2) Transformers: The Dark of the Moon
3) War Horse
4) Hugo
5) The Girl With the Dragon Tattoo
-----
6) Mission: Impossible Ghost Protocol
7) Rise of the Planet of the Apes
8) Rango
9) The Adventures of Tintin

Det er en ret svær kategori at forudse for mig. Jeg tror dog på, at det bliver blockbusterfilmene, som løber med opmærksomheden.

Best Sound Mixing
1) Super 8
2) The Adventures of Tintin
3) Hugo
4) Hanna
5) Pirates of the Caribbean: On Strangers Tides
----
6) War Horse
7) Mission: Impossible Ghost Protocol
8) The Artist

Det er igen en kategori, jeg har svært ved at forudse. Men de ovenstående film er mine bud.

Best Visual Effects
1) Rise of the Planet of the Apes
2) Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
3) Hugo
4) Transformers: The Dark of the Moon
5) The Tree of Life
-----
6) Pirates of the Caribbean: On Strangers Tide
7) Captain America
8) Real Steel

Rise of the Planet of the Apes, Harry Potter og Hugo bør være ret sikre. Jeg tror også på Transformers, mens det store spørgsmålstegn er The Tree of Life. Pirates of the Caribbean kunne sagtens tage den sidste plads fra The Tree of Life, men jeg tror alligevel på The Tree of Life i sidste ende, da der som regel altid er en mere afdæmpet film blandt de nominerede, som ellers er fyldt med effektfilm.

Best Live Action Short Film
Kortfilmskategorierne er næsten umuligt at spå om, så de følgende film er kun gæt.

1) Deeper Than Yesterday
2) Love at First Sight
3) Savage
4) The Road Home
5) Thief
-----
6) The Shore
7) Time Freak
8) Je Pourrais Être Votre Grand-Mère (I Could  Be Your Grandmother)

Best Animated Short Film
Dette er RENT gætværk, da disse kategorier næsten er umulige at forudse.

1) La Luna
2) Dimanche/Sunday
3) The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore
4) A Morning Stroll
5) Specky Four-Eyes

Best Documentary Short
Dette er også gætværk.

1) The Tsunami and the Cherry Blossom
2) The Barber of Birmingham
3) Pipe Dreams
4) Incident in New Baghdad
5) Witness
-----
6) God is the Bigger Elvis
7) In tahrir Square: 18 Days of Egypt's Unfinished Revolution
8) Saving Face

[u]Antal nomineringer til de forskellige film:
1) Hugo - 11 nomineringer
1) The Artist - 11 nomineringer
3) The Help - 7 nomineringer
3) The Girl With the Dragon Tattoo - 7 nomineringer
5) The Descendants - 5 nomineringer
6) War Horse - 4 nomineringer
6) Moneyball - 4 nomineringer
Gravatar

#609 frahm-2 12 år siden

interessant. Jeg har ikke selv tid til at lave hele listen med forudsigelser før i morgen, men den kommer nok til at ligne en del. Der vil dog nok være nogle forskelle. Eksempelvis tror jeg på 8 nominerede og at Bridesmaids bliver en af dem.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#610 MMB 12 år siden

frahm-2 (609) skrev:
interessant. Jeg har ikke selv tid til at lave hele listen med forudsigelser før i morgen, men den kommer nok til at ligne en del. Der vil dog nok være nogle forskelle. Eksempelvis tror jeg på 8 nominerede og at Bridesmaids bliver en af dem.

Spændende med Bridesmaids! :) Altså, der er jo meget, der tyder på, at den har en rimelig chance for en nominering, men alligevel kan jeg ikke lade vær med at tænke "aaarrrh". Altså, der bliver jo for god's sake skidt i en vask. :P

Skriv ny kommentar: