Gravatar

#841 MMB 12 år siden

Babo84 (840) skrev:
Foeller

Ved du hvorfor en film som Take Shelter ikke fik en chance i oscarsammenhæng eller Michael Shannon i rollen, for han er HELT fantastisk.

Well, Michael Shannon var da også helt fremme i kapløbet om en Oscar-nominering, og bortset fra DiCaprio og Fassbender, var han nok den person, som var tættest på en nominering. Men filmens største problem er jo, at det er en indiefilm med et meget lille budget. Det har The Artist godt nok også, men forskellen er, at The Artist har Weinstein i ryggen. Take Shelters kampagne har jo været lille til nærmest ikke eksisterende, og Shannon er ikke et profileret nok navn til, at han kan score en Oscar-nominering uden en kampagne i ryggen. Godt nok var det - ret overraskende - præcis det, som Demian Bichir gjorde i A Better Life (som jeg i øvrigt fik set i går), men den film er også mere politisk og ikke så kontroversiel som Take Shelter. Og så spiller Bichir en person, som det er umuligt ikke at sympatisere med.
Gravatar

#842 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Nå det var den Oscaruddeling. The Artist kommer til at vinde stort. Film, instruktør, skuespiller, score, editing, kostume, manuskript. Og så vil jeg ikke blive overrasket hvis den også går hen og vinder i kinematografi.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#843 MMB 12 år siden

Jeg tror ikke, den vinder manuskript. :) Og editing og costume er bestemt ikke i sækken overhovedet.

Men ja, den napper de store priser. :)
Gravatar

#844 MMB 12 år siden

Husk: Hvis I bor i KBH eller omegn, så har The Artist premiere i morgen kl. 21.30 i Grand Teatret! Det er i øvrigt med en introduktion til stumfilm fra Politikens kulturskribent Michael Bo.
Gravatar

#845 frahm-2 12 år siden

Foeller (841) skrev:
A Better Life (som jeg i øvrigt fik set i går)

Hvordan fik du set den? Jeg synes ikke at jeg har kunne finde den nogen steder.

Whispering Horse (842) skrev:
kinematografi

Det er da vist ikke den korrekte danske oversættelse
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#846 Wangsgaard 12 år siden

Skal nok nå at få set alle bedste film nominerede men her er dem jeg har set:

The Artist 6/6
Hugo 5/6
War Horse 3/6
My week with Marilyn 4/6
Iron Lady 4/6
The Girl with the Dragon Tattoo 4/6
Bridesmaids 5/6
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#847 MMB 12 år siden

frahm-2 (845) skrev:
Hvordan fik du set den? Jeg synes ikke at jeg har kunne finde den nogen steder.

Den har været ude i et stykke tid efterhånden: http://www.amazon.co.uk/Better-Life-DVD-Demi%C3%A1...

Hvis du har regionsfri BD-afspiller: http://www.amazon.co.uk/Better-Life-Blu-ray-Demi%C...
Gravatar

#848 MMB 12 år siden

Bridesmaids skal ses i aften! :)
Gravatar

#849 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

#845 Jeg kan ikke rigtigt se hvad man ellers skulle kalde det.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#850 SebReuber 12 år siden

Kinematografi er korrekt nok dansk, ja.. Man kunne også bare kalde det fotografering, hvis alle skal kunne være med selvfølgelig.

Skriv ny kommentar: