Jeg har gjort det bl.a. om James Bond, David Lynch, 9 1/2 uge og erotik på film, Anders And og alle gange kontaktede jeg selskabet, som havde de danske rettigheder og hørte dem om hvad jeg måtte vise og hvor meget.
Men husk, hvis du tager penge for det, er skattefar på nakken af dig, hvis du ikke passer på. Men jeg vil gerne hjælpe dig med at finde mere info, bare skriv til mig via filmz.dk postsystem, hvis du få brug for det :)
#2 - og hvad måtte du så vise og hvor meget?! Taler vi om lidt eller meget?! Det er vel også til deres bedste interesse at folk kender til deres produkter?!
Og hvor har du været henne og holde foredrag? Ungdomsklubber, skoler, etc?
På et par skoler her hjemme, men mest på universiteter og festivaler i udlandet. De fleste gange har jeg, stået for research, udvælgelse af klip/film og skrevet manus, for jeg er ikke en type som kan lide at "stå foran kameraet".
Hvad jeg gjorde var at sende dem mit manus og en liste over de klip jeg ville vise. Hvis der var klip jeg ikke måtte vise snakkede vi om det og fandt en løsning. Både herhjemme, men specielt i udlandet er jeg altid blevet mødt med venlighed, men det gælder om at være åben, for de kan jo godt se at det er gratis reklame for dem og deres film/produkter.
Sørg altid for, at du har alle aftaler på skrift, før du begynder, så kan ingen komme efter dig bagefter.
#8 - sad netop og tænkte det samme! Så skal vi bare finde et emne som alle er friske på (åh nej - flere meningsmålinger og endeløse diskussioner forude!!! Argh!) :-)
#1 davenport 22 år siden
Der må være god potentiale i det, med alt den viden der flyder rundt på filmz.dk
Jeg lavede for en del år siden et om gysere for en ungdomsklub. Det var ret sjovt.
Gad vide hvad reglerne er for det? Man må jo ikke vise klip osv for et publikum..
_
#2 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
Men husk, hvis du tager penge for det, er skattefar på nakken af dig, hvis du ikke passer på. Men jeg vil gerne hjælpe dig med at finde mere info, bare skriv til mig via filmz.dk postsystem, hvis du få brug for det :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#3 McPeter 22 år siden
Og hvor har du været henne og holde foredrag? Ungdomsklubber, skoler, etc?
#4 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#5 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
Hvad jeg gjorde var at sende dem mit manus og en liste over de klip jeg ville vise. Hvis der var klip jeg ikke måtte vise snakkede vi om det og fandt en løsning. Både herhjemme, men specielt i udlandet er jeg altid blevet mødt med venlighed, men det gælder om at være åben, for de kan jo godt se at det er gratis reklame for dem og deres film/produkter.
Sørg altid for, at du har alle aftaler på skrift, før du begynder, så kan ingen komme efter dig bagefter.
#6 nakalay 22 år siden
#7 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
#8 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#9 McPeter 22 år siden
#10 filmz-cko 22 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"