Gravatar

#161 Antlion 14 år siden

Kopper (160) skrev:
For hvis bogen ikke fanger mig på de først 50 (ca.) sider, så gider jeg ikke læse bogen.

Så går du godt nok glip af mange potentielle mesterværker! Flere af mine yndlingsbøger sagde mig ikke det store efter første gennemlæsning, men har efterfølgende vokset i værdi. Eksempelvis anså jeg i sin tid Bunyans "The Pigrim's Progress" for værende noget puritansk vrøvl, men i dag elsker jeg dens finurlige realisme og arkaistiske prosa.

Gravatar

#162 Kopper 14 år siden

Antlion (161) skrev:
Så går du godt nok glip af mange potentielle mesterværker! Flere af mine yndlingsbøger sagde mig ikke det store efter første gennemlæsning, men har efterfølgende vokset i værdi. Eksempelvis anså jeg i sin tid Bunyans "The Pigrim's Progress" for værende noget puritansk vrøvl, men i dag elsker jeg dens finurlige realisme og arkaistiske prosa.

Ja, kan godt være jeg går glip af nogle mesterværker... men jeg har bare ikke lyste til at læse 50-100 sider som er røv kedelig :)
Men man kan så sige hvad er et mesterværk og vi har jo også alle forskellige holdninger til hvad et mesterværk er og hvad det skal indeholde :)
Gravatar

#163 Fynboen 14 år siden

Antlion (161) skrev:

American Psyko er et andet eksempel på en bog hvor de første hundrede sider bestemt ikke er kendetegnende for resten af bogens kvaliteter... (om man så mener det er et mesterværk eller ej er jo så individuelt...)
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#164 Kopper 14 år siden

Hehe jeg har et lille sjovt digt :D

Da jeg sad og spiste en Mandarin kom jeg på denne korte en:

Mandarinen er i haven
Mandarinen ser på paven
Paven ser på gud
Vi har da ingen slud

(jeg skrev den for et par måneder siden)
Gravatar

#165 Kopper 14 år siden

Jeg sidder lige nu og keder mig :( men dog er jeg i en voldsom skrive lyst... jeg ved dog bare ikke hvad min historie skal handle om?? er der nogle der har en ide eller ideer til en god historie :)

Gravatar

#166 Kopper 14 år siden

Så er jeg igang... jeg har kast mig ud i at skrive en mærkelig historie :) (elsker nemlig at skrive nogle meget mærkelige historier)

I for lige starten på den:

Der stod man så! Man skulle jo på arbejde tidligt om morgen. Jeg hader at stå tidligt op og udsigten til at man skulle på det død kedelig arbejde var sku heller ikke noget at råbe hurra for! Jeg stod ved siden af min seng og havde bare lyst til at ligge mig ned igen og sove videre. Men nej, det kunne man jo ikke der skulle jo tjenes de lorte penge! Jeg bevægede mig nu ud af mit soveværelse og ind gennem stue og ud til køkken, for at finde noget kaffe. Det tog en halv krig for mig bare at komme ud i køkkenet. Trætheden var enorm og da jeg endelig var du i køkken faldt jeg om!

”Ej for helvede, han kan sku da bare ikke besvime mit i en historie”!
”Hvem taler” kom en svar stemme for den besvimede mand.
”Det er sku da mig… i kalder mig sku da gud og har skrevet en hel bog om alt det lort jeg har skabt”.

I må meget gerne kommenter på det! :)
Gravatar

#167 Collateral 14 år siden

#166: Jeg ville i hvert anbefale at skrue ned for alle de der "man'er".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#168 Antlion 14 år siden

Samt "jo'er", stavefejl og mangel på grammatisk orden. Indtil videre må jeg desværre indrømme, at jeg ikke finder nogen form for litterær værdi i din tekst.
Gravatar

#169 Kopper 14 år siden

hehe i har lige nævnt nogle af mine svagheder:

Stavningen: Jeg er elendig til at stave :(
Grammatiske
Og så at jeg har det med at skrive et ord som f.eks man for mange gange. :)
Gravatar

#170 Collateral 14 år siden

#169: Altsammen teknik, som er vigtigt, men også til at arbejde på. Så ved du da i det mindste hvor du skal tage fat kan man sige :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: