Gravatar

#41 Collateral 14 år siden

#40: Well, hvis du leder efter et program der indeholder egentlig mulighed for at lave noget med instrumenter osv. er det jeg bruger ikke så relevant, da jeg egentlig laver al min musik med en mikrofon. Det vil sige at størstedelen af numrene er opbygget af forskellige lag af vokal, og nogle gange enkelte andre atmosfæriske lyde.

Jeg bruger Adobe Soundbooth, grundet nogle virkelig spændende effekt muligheder.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#42 BN 14 år siden

Highland Park (40) skrev:
hvilket program benytter du til at lave elektronisk musik? Jeg har længe haft lyst til at sidde og lege med den slags men aner ikke, hvad der er bedst at lægge ud med.

Hvorfor køber du ikke et keyboard og begynder at spille på dét?

Da jeg som teenager hørte Kraftwerk, blev jeg så vild med elektronisk musik, at jeg - straks jeg var fyldt 18 år - rendte ud og købte en synthesizer, som "kun" indeholdt fabriks-færdige lyde og mulighed for at man kunne lave sine egne lyde. Men her i 2010 indeholder de bedste keyboards ALT hvad man behøver (trommer, bas, automatisk akkompagnement, rumklang os.v.). Ja, med blot ét keyboard kan man lyde som et stort orkester.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#43 neran 14 år siden

#38 - Jeg plejer at lave en anelse om i sideopsætningen og lege lidt med skrifttypen. Jeg synes selv det er mest behageligt med Times New Roman størrelse 12 og enkelt linieafstand. Yderligere sætter jeg word til at gå 0,4 cm længere ind på siden, hver gang jeg trykker på enter, så man tydeligt kan se der er nyt afsnit. Og det ser faktisk ganske professionelt ud. :)
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#44 Arnold 14 år siden

Collateral (39) skrev:
Word har da vidst en funktion der stiller tekster op i bog format.

Tak for svaret. Jeg er absolut ikke et teknisk vidunder. Jeg har ledt Word igennem for et sådan format, men det er ikke lykkedes mig at finde noget. Men det siger sikkert mest om mine evner.

- kan du evt. uddybe, hvor jeg finder det format?

På forhånd tak.

Vh. Arnold
Gravatar

#45 Highland Park 14 år siden

#41: Der må hvert fald godt være mulighed for at lave noget med instrumenter. Desuden er Adobe Soundbooth for dyrt, men i det mindste kan man prøve det gratis i 30 dage. :)
Hvis der findes et praktisk lille shareware-program, vil det passe mig fint at starte med det.

#42: Hvis jeg havde røven fuld af penge, så ville jeg også gøre det. Men det havde jeg ikke, sidst jeg så efter...
Det er ellers ikke en dårlig idé, for jeg spillede klaver i mine unge dage.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#46 Collateral 14 år siden

#44: Nu bliver jeg selv i tvivl. Nu ved jeg ikke hvilken udgave af Word du har, men der var i hvert fald en årgang hvor de havde et bog format. Jeg har selv svært ved at finde det i min version. Hvilken version har du?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#47 Collateral 14 år siden

#45: Instrumenter er der intet af i Soundbooth. Det er ligesom et "studie" hvor alt input skal komme fra en udefra.
Gravatar

#48 Arnold 14 år siden

#43: Jeg gør nogenlunde det samme. Det er jo ikke ret vigtigt, men jeg savner alligevel et format, der ser ud ganske som en bog - det ville give en mere autentisk følelse.

#46: Jeg har det nyeste Word (mac-version). Jeg prøver at lede igen.

Vh. Arnold
Gravatar

#49 BN 14 år siden

Highland Park (45) skrev:
#42: Hvis jeg havde røven fuld af penge, så ville jeg også gøre det. Men det havde jeg ikke, sidst jeg så efter...

Man kan købe et godt keyboard for helt ned til 2000 kr. idag. Det keyboard jeg selv spiller på, koster lige knap 5000 kr.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 Highland Park 14 år siden

#47: Okay, så må jeg støve beatboxen af, slibe saven og smøre skohornet.

#49: Kan jeg høre din musik nogetsteds?
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: