Gravatar

#41 Patriarch 17 år siden

Men også folk som Orson Welles, Stanley Kubrick og Alfred Hitchcock lavede film efter deres helt eget hoved, ja, for deres egen skyld.

tjaaa, joo... Kubrick især gik meget op i hvordan hans film blev modtaget og at de solgte. Hvis ikke de gjorde var det for ham en fiasko.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#42 BN 17 år siden

#41 - Patriarch:

Ja, når han gik op i det, når filmene var færdige! ... Men du kan vist ikke beskylde ham for at holde sig til det sikre, kommercielle og publikums-venlige, når man tænker på film som 'Rumrejsen 2001', 'A Clockwork Orange', 'The Shining' m.fl.

Der er en verden til forskel på at lave film 100 procent efter eget hoved og i egen originale og unikke stil, og så på BAGEFTER at gå og håbe på at filmene sælger. Under filmens tilblivelse og produktion tænkte han ikke på hvad der solgte, for havde han gjort dét, ville han havde lavet film, der var mere tilgængelige.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#43 Patriarch 17 år siden

Jeg er principielt enig. Jeg kan dog godt være i tvivl om hvorvidt bevidst gik efter sit eget hoved, eller nogle gange troede han var mere mainstream :D . På mange måder var han ret 'out of touch' men den øvrige verden.
Gravatar

#44 BN 17 år siden

#43:

På mange måder var han ret 'out of touch' men den øvrige verden.

Ja, der var vist en markant distance dér. Han havde et meget pessimistisk, kynisk syn på mennesker - men der kom ihvertfald nogle gode film ud af det. :-)
Gravatar

#45 Patriarch 17 år siden

Helt enig :)
Gravatar

#46 PredatorX 17 år siden

Jeg tror faktsk at Kubrick tænkte at han lavede film til det brede publikum, når han var midt inde i processen. Det virkede sådan udfra de få interviews der findes.

Men hvis hans film er lavet udfra det synspunkt, at han mente de var kommercielle, hvordan havde de så set ud hvis han havde lavet noget... anti kommercielt?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#47 mr gaijin 17 år siden

#40 Monkeys vs. Aliens: Whoever wins, George Lucas will make a lot of money.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#48 BN 17 år siden

#39 - natterjack:

Min pointe er at den nye Indiana Jones fx ville have været langt bedre uden CGI og åndssvage scener som abesvingeriet og jeepen i træet, altså, hvis den havde været mere som de gamle Indy film. Hvilket de fleste fans jo netop havde foretrukket.

Det vil jeg give dig fuldstændig ret i.

Men dermed siger du jo også, at Lucas og Spielberg skulle være gået efter "det sikre og kommercielle", ja, have tænkt på "hvad publikum gerne vil se". ... Tjah, det ville jeg såmænd også selv ønske, han havde gjort, når jeg her bagefter ser, hvordan Indy 4 blev!

Igen, samme situation med Star Wars.

Dér er jeg så vildt uenig. Star Wars blev efter min mening først virkelig interessant, da Lucas lavede Episode 1, 2 og 3.

Skriv ny kommentar: