Ridley Scott indtaler altid informative, underholdende kommentarspor, fuldstændig ludfattig på bullshit og rygklapperi. Hans humor skinner ofte igennem på uventede tidspunkter, og så er han hudløst ærlig. Og som astranomifreak er jeg vild med kommentarsporet på Apollo 13 med den rigtigte Jim Lovell (ham Tom Hanks spiller) og hans kone.
Ellers elsker jeg også - som de fleste herinde - morsomme kommentarspor. Jeg ELSKER især kommentarsporene til de første to Evil Dead-film. Bruce Campbell rocks!
Oh ja! Havde helt glemt der er kommentarspor på Evil Dead boksen, det må bestemt ses ved lejlighed!!
#30 Nej, men det er også lang tid siden jeg har set filmen ;)
Når det kommer til kommentarspor er der desværre alt for mange som bare pladre løs om ingenting, så derfor kan jeg bedst lide den slags, hvor der er lagt en form for forberedelse/arbejde i.
Af den type har jeg et par favoritter, som jeg har lyttet til flere gange:
Criterion-udgivelsen af "Silence of the Lambs" med interessant input fra Hopkins, Foster, Demme, manuskriptforfatteren og en tidligere FBI-profiler.
Alle 4 spor til "Se7en", hvor alt fra manuskriptet til musikken bliver kommentereret af de involverede. Et af sporene bliver bl.a. også brugt til at analysere filmen af en som ikke har noget med filmen at gøre.
Er se7en kommet i en god udgave på BD (dvs med masser af guf kommentarspor)? Den glimrer ved sit fravær i min BD samling, og tror kun jeg har en virkelig billig dvd-udgivelse :)
edit: ah den kommer her til september og ser ud til at have kommentarspor, så den blir skrevet på listen over alle de film der skal købes her i efteråret.
editt2: baaah og amerikanerne får self en digibook og vi andre må nøjes med en normal udgivelse. Kan dog fås til 12£ preorder hos play, så det må jeg leve med :D
Jeg har kun set/hørt et kommentarspor og det Brüno, det er et fedt kommentarspor med gode historie og især sjove, men fedt at høre hvordan de lavede de forskellig ting ved filmen også er der utrolig meget der ikke er planlagt, som jeg blev overrasket over.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Ellers er jeg også ret vild med Francis Ford Coppola's der ligger på The Godfather BD :)
En jeg virkelig ikke kan lide er Star Wars 3, hvor de skifter mellem 5 personer. Et med George alene, en med Rick McCallum også et med VFX gutterne. Jeg er sku mest interesseret i at høre hvad Lucas har at sige, ikke om produktion problemer eller om de var i tvivl om hvilken farve de skulle vælge til Palpatine håndjern :(
#31 OxxY 14 år siden
Oh ja! Havde helt glemt der er kommentarspor på Evil Dead boksen, det må bestemt ses ved lejlighed!!
#32 Michael Andersen 14 år siden
Når det kommer til kommentarspor er der desværre alt for mange som bare pladre løs om ingenting, så derfor kan jeg bedst lide den slags, hvor der er lagt en form for forberedelse/arbejde i.
Af den type har jeg et par favoritter, som jeg har lyttet til flere gange:
Criterion-udgivelsen af "Silence of the Lambs" med interessant input fra Hopkins, Foster, Demme, manuskriptforfatteren og en tidligere FBI-profiler.
Alle 4 spor til "Se7en", hvor alt fra manuskriptet til musikken bliver kommentereret af de involverede. Et af sporene bliver bl.a. også brugt til at analysere filmen af en som ikke har noget med filmen at gøre.
#33 OxxY 14 år siden
edit: ah den kommer her til september og ser ud til at have kommentarspor, så den blir skrevet på listen over alle de film der skal købes her i efteråret.
editt2: baaah og amerikanerne får self en digibook og vi andre må nøjes med en normal udgivelse. Kan dog fås til 12£ preorder hos play, så det må jeg leve med :D
#34 frankdrebin 14 år siden
Og af de sjove, kan jeg kun være enig i dem Kruse anbefaler i #4
#35 El vez 14 år siden
Tjek mini'en ud på den nye serie,
http://www.imdb.com/title/tt0314979/
Når du så har fået bule i bukserne over hvor fantastisk den er, kan du passende gå igang med resten af serien og dertilhørende kommentarspor.
Hvis du synes det er bras har jeg naturligvis tabt al respekt for dig :)
#36 MOVIE1000 14 år siden
#37 cansi 14 år siden
Jeg var færdig af grin !
Ellers er jeg også ret vild med Francis Ford Coppola's der ligger på The Godfather BD :)
En jeg virkelig ikke kan lide er Star Wars 3, hvor de skifter mellem 5 personer. Et med George alene, en med Rick McCallum også et med VFX gutterne. Jeg er sku mest interesseret i at høre hvad Lucas har at sige, ikke om produktion problemer eller om de var i tvivl om hvilken farve de skulle vælge til Palpatine håndjern :(
#38 PredatorX 14 år siden
#39 filmz-Bruce 14 år siden
#40 weebs 14 år siden