Gravatar

#121 Collateral 13 år siden

#120: Jeg synes det var fint, og meget spas at det i snakkede om med eksempelvis "Taxi Driver" også er noget der er blevet talt heftigt om herinde. Dreyer boksen har jeg også kort diskuteret i min top 60 tråd, men rart at hører den nævnt, selvom jeg nu stadig tvivler på at jeg vil bruge så mange penge, lige nu, på at erstatte mine udemærkede BFI udgivelser. But I digress.

Jeg synes det er en rigtig fin ide, og noget der er værd at holde fast i, så længe det ligesom denne gang tager meget udgangspunkt i at det er nogle udgivelser der interesserer jer. Eller det behøver de ikke nødvendigvis, men kan godt lide at i taler om alle disse film fra meget personlige vinkler. Alle kan leverer filmnyheder, men det der gjorde det interessant var at i fyldte egne holdninger og tanker på omkring det.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#122 Bruce 13 år siden

#121 Det er godt at høre og er enig i, at den personlige interesse skal drive værket :) Jeg ved "gutterne" har mange gode ideer og initiativer og der skal nok komme en god fast form, med plads til fleksibilitet. Ellers må vi drikke nogle flere øl :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#123 Bony 13 år siden

Ja, men det var måske meget godt at podcastet ikke varede tre timer, for så var Ruben da blevet ret snaldret til sidst.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#124 Slettet Bruger [1334536693] 13 år siden

Det kan være vi bliver nødt til at introducere et drukspil ved lejlighed. :D

Men cool nok med nyhederne, så fortsætter vi med dem. :)
Gravatar

#125 evermind 13 år siden

#123 Tilsidst?? ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#126 DarkLight 13 år siden

Bony (123) skrev:
Ja, men det var måske meget godt at podcastet ikke varede tre timer, for så var Ruben da blevet ret snaldret til sidst.. :)

Jeg forstår ikke hvad du mener med 3 timer. Ruben er fuld efter 5 minutter...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#127 Slettet Bruger [1334536693] 13 år siden

Fun fact: Ruben er tapet fast til sin stol under optagelsen, så hans kæreste kan køre ham i seng lige efter. Sådan er det, når man får 2-3 øl på 1-2 timer!
Gravatar

#128 BN 13 år siden

Jeg kan rigtigt godt lide jeres program og måden I drøfter tingene på. I supplerer hinanden fint med jeres kommentarer og holdninger.

utyske (120) skrev:
Dem der har hørt afsnittet: hvad siger I til indslaget med filmnyheder? Nyheder er selvfølgelig ikke helt dækkende, men vi forsøger at holde det forholdsvis aktuelt. :)

Jo, bliv endelig ved med det! Jeg synes, det gav udsendelsen god variation/kolorit.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#129 Takfornu 13 år siden

Selvom jeg ikke kunne deltage har jeg nydt at lytte til denne udgave, som virkelig kom godt rundt i filmen og de 2 udgaver pt. tilgængelige. Jeg synes også det er godt med lidt forskellig nyt til at starte på før vi rigtig går igang. Også go' humor allerede fra første bemærkning :)

Lidt sjovt vi snakkede om Braveheartspeach, men faktisk er der tale om en helt anden henvisning, nemlig til William Shakespeares Henry V og King Henrys St. Crispin's day speach ...

And Crispin Crispian shall ne'er go by from this day until the ending of the world but we in it shall be remembered. We few, we happy few, we band of brothers, For he today who sheds his blood with me shall be my brother, Be he ne'er so vile, this day shall gentle his condition, and gentlemen in England now abed shall think themselves acursed they were not here, and hold their manhoods cheap whilst any speaks, that fought with us upon St. Crispin's day!

Engelske film elsker at citere og henvise til deres store skribenter som fx Shakespeare, Byron og ikke mindst konger, dronninger og politikere gennem tiden.

En ting jeg er glad for ved filmen er at den ikke blev lavet af Renny Harlin (bl.a. kendt for Die Hard 2, Nightmare on Elm Street 4, Long Kiss Goodnight), selvom han rent faktisk arbejde 1 år med at udvikle et nyt take.

Jeg synes også en af de oprindelige med en træplanet og munke var ret spændende, som iøvrigt indeholdt en dødscene som faktisk gjorde at SW besluttede hun ville død i filmen uanset hvem som kom til at skrive/lave den.

Jo - det er en film med masser at tale om :)

Spændt på at se hvad vi kommer til at snakke om næste gang, for det er min bog en True GP
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#130 Slettet Bruger [1334536693] 13 år siden

Ja, jeg glæder mig i hvert fald til at gense Johnny Dangerously og tale om den. :)

Skriv ny kommentar: