Gravatar

#1 MOVIE1000 14 år siden

Denne tråd er til (sjovt nok) diskutere Harry Potter, eller hvor man kan komme med sine yndlings/hade scener fra filmene. Denne tråd er selvfølgig lavet pga, Harry Potter sagaen snart er slut (og for meget fritid ;)

Hva synes du??

Bedste flyvescene
Bedste film
Bedste bog
Bedste scene
Bedste soundtrack
Bedste kys
Bedste karakter
Bedste kampscene

(kom gerne med flere)

SÆT IGANG!!!
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 MOVIE1000 14 år siden

Bedste flyvescene synes jeg helt klart er i Fangen fra azkaban, hvor Harry flyver på stormvind for første gang, jeg synes også at Fangen fra azkaban har det bedste soundtrack, holder meget af Buckbeaks flight og A window to the past.

Bedste film synes jeg er Harry Potter og Flammernes pokal, fordi den har et godt tempo, og den er spændende/action fyldt, og man ser også at de nu er vokset fra børn til teenagere.
Bedste bog jeg har endnu ikke læst Harry Potter og flammernes pokal, eller fønixordenen, men af de andre jeg har læst kunne jeg bedst lide Halvblodsprinsen, da det er rent faktisk spændende og interessant at følge Harry Potter i netop denne bog og hans enetimer med Dumbledore, og han samtidigt spionere Draco Malfoy, men den der holder sig tættest til til bøgerne er nok De vises sten.

Bedste karakter, synes jeg i starten at det var Harry Potter, men jo længere jeg kom ind i serien synes jeg at det er Voldemort der er den bedste, jeg er utrolig nysgerrig mhs til hele Voldmorts livs historie, og det synes ejg at filmene mangler især Halvblodsprinsen. Den bedste kamp synes ejg er kampen mellem Voldemort og Dumblore i Fønixordenen, fordi endelig kunne man få lov til at se, den store dumblore udføre magi i kamp, som skulle være så pro, det samme gælder for voldemort, hans mørke magi og besværgelser får man endelig at se i action.

Jeg ved at der er en del der er uenige i mine udtalelser ;)
Gravatar

#3 MMB 14 år siden

Vælger at springe de spørgsmål over, som jeg ikke er sikker på.

Bedste film:
Selvom 1+3-6 næsten er lige gode, føler jeg alligevel, at Harry Potter and the Philosopher's Stone er den bedste. Den formår at fange den fantastiske stemning fra bogen, hvor Harry opdager, at han er en troldmand. I modsætning til mange af de andre film så føler man VIRKELIG Harrys glæde, sorg osv. Man formår ved hjælp af bl.a. John Williams' fantastiske soundtrack virkelig at leve sig ind i Harrys sted.

Bedste bog:
Før i tiden var jeg mest til Harry Potter and the Goblet of Fire, men efter at have genlæst bøgerne endnu engang, må jeg sige, at Harry Potter and the Deathly Hallows efterfulgt af Harry Potter and the Order of the Phoenix er den bedste. Deathly Hallows har en fantastisk historie, hvor der konstant sker noget spændende, og man kan aldrig lægge bogen fra sig. Derudover er det jo den sidste bog, så den har også en forløsning, hvilket jo også er dejligt.

Bedste soundtrack:
Igen mener jeg, at Harry Potter and the Philosopher's Stone har det bedste soundtrack. Bare tænk på Hedwig's Theme, Harry's Wonderous World, A Change of Season og især den meget undervurderede Leaving Hogwarts, der virkelig formår at runde filmen af.

Bedste karakter:
Dumbledore er gennemført awesomeness fra dag 1. Derudover er det spændende at opdage hans fortid i Deathly Hallows.

Bedste kampscene:
Voldemort vs Dumbledore i Order of the Phoenix, selvom scenen for min skyld godt kunne have været længere. God er den dog.
Gravatar

#4 MOVIE1000 14 år siden

Enig, kan dog ikke huske at man fik noget at vide om Dumbledores fortid i bog 7, jeg kan huske da jeg læste bog 7 den var faktisk ret svær at slippe :)
Gravatar

#5 MMB 14 år siden

Harry bliver jo sur på Dumbledore over den urimelige opgave, han har fået stillet. Rita Skeeter (Rita Rivejern) skriver jo en bog om Dumbledore, der jo selvfølgelig mest er fiktion. Senere hører man om Dumbledores søster og bror og om hans forhold til Grindelwald.
Gravatar

#6 neran 14 år siden

Og så er der jo også historien om Grindelwald (kan ikke huske om det er det rigtige navn) og Dumbledore, der også har lidt af hen historie sammen.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#7 MMB 14 år siden

Har jeg jo nævnt i 5? :D
Gravatar

#8 neran 14 år siden

Ups. Jeg stoppede åbenbart med at læse da du nævnte hans
bror.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#9 MOVIE1000 14 år siden

Nåh jah, men tvivler bestemt at vi vil høre om de personer i filmen, men mener at jeg så i en trailer at Dumbledore lå i en kiste.

Der er noget jeg har tænkt på i utrolig lang tid muligvis et stort plot hul ikke bare i filmene, men også i bøgerne, nemlig Snape.

I De vises Sten, reddede han Harry Fra at falde ned i Quddich, man ser også at han truede Quirrel (Men Quirrel er jo Voldemort) så hvordan kan snape så være en loyal dødsgardist overfor voldemort i Halvblodsprinsen??
Gravatar

#10 MMB 14 år siden

Du har tydeligvis ikke læs 7'eren. Hvis du havde, så havde det spørgsmål givet sig selv.

Skriv ny kommentar: