Gravatar

#11 MOVIE1000 14 år siden

#10 jo jeg har, men det jeg ikke forstår er hvorfor har voldemort tiltro til ham, når han tidligere har forrådt ham.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 MMB 14 år siden

Hvis du har læst bøgerne, vil du vide, at man ser Dumbledore i en kiste, fordi Voldemort graver ham op for at få oldstaven.

Snape er ikke dødsgardist (fra 1-7), men er derimod god. Voldemort får utrolig meget tiltro til Snape fra 6'eren, idet han dræber Dumbledore, hvilket jo selvfølgelig viser sig at være noget Snape gjorde, fordi Dumbledore sagde, han skulle. For Voldemort er drabet af Dumbledore den ultimative loyalitetsbekræftelse, da Snape enten er på Dumbledores eller Voldemorts side, og ved at dræbe Dumbledore er der jo kun én af dem tilbage. Derfor er Voldemort (forståeligt nok) helt sikker på, at Snape er på hans side.
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 14 år siden

Bedste flyvescene: Det ved jeg sgu ikke lige.
Bedste film: Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 1.
Bedste bog: Har ikke læst dem.
Bedste scene: Meget svært at sige.
Bedste soundtrack: Den første film.
Bedste kys: Dunno.
Bedste karakter: Luna Lovegood.
Bedste kampscene: Slutningen af Harry Potter And The Order Of The Phoenix.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 mr gaijin 14 år siden

Bedste karakter: Snape.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#15 Slettet Bruger [4240838906] 14 år siden

Bedste film: Harry Potter and The Goblet of Fire, selvom jeg elsker 5'eren for alle Luna Lovegoods scener - det er en figur, som nemt kunne komme til at fungere dårligt på film.

Bedste bog: Harry Potter and The Deathly Hallows

Bedste karakter: Der kan jeg ikke bestemme mig, så det må blive et mix mellem Luna, Hermione, Ron & Snape

Bedste soundtrack: Klart nummer et, hvor jeg er meget enig i #3s argumentation.
Gravatar

#16 Wangsgaard 14 år siden

Bedste film - Harry Potter And The Order Of The Phoenix.
Bedste bog - Harry Potter And The Order Of The Phoenix tæt forfuldt af Harry Potter and The Deathly Hallows
Bedste scene - Slutningen i nr. 5 hvor Harry Potter kæmper med Voldemort i hans sjæl (eller hvad det nu er han laver)
Bedste soundtrack - Sjælent at jeg lægger mærke til forskelligheden i soundtracks
Bedste kys- Måske dem som kommer i den sidste film
Bedste karakter - Harry Potter
Bedste kampscene - Dumbledore vs. Voldemort i nr. 5
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#17 MOVIE1000 14 år siden

#12 du har misforstået mig, alt det ved jeg selvfølgelig godt, men jeg tænker på at den kold hjertede onde voldemort, hvorfor vil han have noget som helst at gøre med Snape efter han har forrådt ham op til flere gange, fordi det lod til at selv hans tilhængere der prøvede at hjælpe ham til magten ikke fik den helt store chance, selvom de hjalp ham, mens snape ikke har hjulpet ham siden da voldemort havde magten og i Halvblodsprinsen.

Til dem som har læst Føixordenen
I filmen hvor Harry og co. skal ind til ministeriet for at redde sirius, flyver de på disse mærkelig væsner som kun kan ses af dem som har oplevet en af sine kæreste dø, men blandt andet Hermione og Ron har ikke oplevet det, og de kunne ikke se disse væsner, så hvordan kan de så flyve på dem til ministeriet??
Gravatar

#18 Wangsgaard 14 år siden

Det er ikke nødvendigvis en kæreste men bare at de har oplevet døden. Hermione og Ron kan ikke se dem, men de er jo tilstede så de kan godte ride på dem uden at se dem ( så vidt jeg husker)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#19 MMB 14 år siden

Det virker altså ikke som om, at du har læst bøgerne, da mange af dine spørgsmål tydeligt bliver besvaret, bl.a. det med thestralerne, som #18 besvarer.

Med hensyn til dit andet spørgsmål, så bliver det jo forklaret, at Snape ikke kan komme til kirkegården, fordi han ikke kan "slippe væk" fra Dumbledore. Snape bliver dog allerede dobbeltagent igen fra dette tidspunkt.
Gravatar

#20 MOVIE1000 14 år siden

#18 med kæreste mente jeg en der er dem nær

#19 Men det giver stadig ikke nogen mening at i De vises sten prøvede voldemort/quirrel at få Harry ned fra kosten, men snape forhindrede det, som tidligere skrevet har jeg læst alle undtagen bog nr. 4 og 5.

Skriv ny kommentar: