Gravatar

#101 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Jeg har over de sidste par uger set indtil flere BD/HD skiver, som faktisk ikke er vaesentlig bedre dvd-skiverne, saa hvis denne tendens fortsaetter kan On-Demand pricippet godt gaa hen og blive den stoerste trussel i format-krigen.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#102 Bony 17 år siden

#101 - Jeg ville da i forvejen mene, at det var en stor trussel? Hvis man ser på tendenserne fra musikindustrien og hvilken vej det er gået der, tror jeg godt man kan se streaming og download af film, som en eventuel afløser til de gængse formater på markedet.

Jeg synes dog selv det ville være en kedelig udvikling, hvis det blev en realitet.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#103 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Det kan meget snart blive en realitet ...

Her i vores hus i USA har vi ca 100 frie tv-kanaler, baade i HD og almindelig kvalitet og dertil et utal af radiostationer med den pakke vi har nu til godt 100 USD om maaneden incl. fri telefon til hele Amerika, Canada og det meste af Europa, samt en 20 MB internet forbindelse.

Hvis vi vil have flere film med mv. kan man enten vaelge blandt de ca. 100 gratis om maaneden eller vaelge blandt et utal af pay-per-view titler i baade almindelig og full HD-kvalitet. Dertil kan man ogsaa tilvaelge flere tv-serie kanaler, som alle er reklamefrie og kun et par dollar mere pr. maaned pr. kanal. Jeg har oplevet tilkoebene flere steder bl.a. hos min svoger og hans kone og paa deres storskaerm og lydanlaeg. Det er en helt anden oplevelse at se serier hos dem end hjemme i DK fra fx YouSee eller Stofa. Lyd og billede staar knivskarpt og lyden er intet mindre end imponerende i forhold.

Udviklingen gaar saa staerk herover og i Japan at man bliver helt oer og traet naar teknikerene fra bl.a. Magnolia HiFi, Best Buy mv. fortaeller om hvad de har laert paa kurser hos fx Sony mv. - vi i Europa halter i den grad efter.

Hvis ikke min kone og jeg havde besluttet indtil videre at bosaette os et par aar i Danmark, havde jeg nok ventet et par maaneder med mine investeringer i nyt udstyr.

Gravatar

#104 El vez 17 år siden

#103 Er det 720p eller 1080p de viser?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#105 The Insider 17 år siden

Jeg er nu alligevel alt for materialistisk til nogensinde at kunne tage til takke med downloads :-) Jeg har på fornemmelsen, at mange har det på samme måde... Selvom jeg da glæder mig til at kunne se Chelsea spille i HD hver uge.
War. War never changes.
Gravatar

#106 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg tror man må erkende, at der er forskel på mainstream og entusiaster, både indenfor film og lyd. For 20 år siden havde vi LP'er, så fik vi CD'ere og nu er de fleste tilfredse med 128kB lortelyd via en hvid lortesnor til 49,- Folk er interesserede i, at noget er let og det er let at downloade og kunne smide tingene rundt. LP'en er kommet stærkt tilbage og vi har SACD og DVD-Audio, men det er stadig alternativer for entusiaterne.

Det samme med film. Trods det, at vi har mulighed for den store HD kvalitet, så er mange tilfredse med at kunne se dagens nyheder, Tour De France og alverdens ting på nettet i neddroslet kvalitet. HD kanaler er ensbetydende med bedre kvalitet end almindelig TV, men stadig komprimeret så meget, at der altid er kraftig banding og andre problemer tilstede og så er det endda "kun" 720p. 1080p download er slet ikke en mulighed over de næste år, det kræver alt for meget båndbredde. Jeg tror forbrugerne altid vælger den letteste løsning, ikke den mest kvalitative og derfor vil download vælges af langt flere, fremfor at købe den ægte vare til at have stående på hylden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#107 Spanner 17 år siden

Problemet er jo at de fleste ikke har fået muligheden for at se film og fjernsyn i HD.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#108 filmz-Bruce 17 år siden

Mange har jo allerede udskiftet deres TV med fladskærme som kan vise 720p eller 1080p, så HD ligger indenfor deres rækkevidde, hvis de vil investere i en afspiller. Jeg mener blot, at på et tidspunkt med et mættet HD marked, vil flertallet af forbrugerne vælge en download HD løsning uanset den komprimerede kvalitet, fremfor den ægte vare og købefilm i og med det er lettere for dem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#109 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 108 Jeg er kun gaaet paa hold dels pga. min handel ser ud til at gaa i vasken, da jeg faar svaert ved at faa 2 afspillere med hjem, men ogsaa fordi jeg ikke vil kompromis med kvaliteten. Jeg vil ikke koebe halvdaarligt udstyr. Godt nok faar jeg nok ikke raad til en projektor som din, men de hoejttalere og andet udstyr vi har kigget paa er nu mere end tidligere indenfor raekkevidde, saa jeg tror helt klart at vi kommer paa indkoeb sammen i aar.

Jeg tror ikke jeg vil downloade film, dertil er jeg for kritisk og for meget filmentusiast, men jeg ville nok vaelge nogen af de tv-serie kanaler for dels at faa dem i en bedre kvalitet og ikke mindst uden reklameafbrydelser.

Men da jeg hoerer meget musik er det for mig vigtigt at lyden er topnotch og det er uanset om kilden er CD, LP, HD eller BD, saa det er nok der hvor jeg vil starte i mit kommende anlaeg.

Jeg mener naar man skal ud og se paa/koebe udstyr skal man goere sit behov klart fx om man er til film, musik eller til underholdning.

Gravatar

#110 filmz-Kadann 17 år siden

#109 -

Hvis det går helt galt, er det vel værd at overveje, bare at tage Samsungs BD-afspiller med hjem. :) Toshibas afspillere er jo efterhånden voldsomt billige i DK.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: