Gravatar

#11 davenport 11 år siden

Jeg har et stort ønske om at spise svane. Men så kommer man nok i fængsel. Dog mæt i fængsel... hmmm..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 tiany 11 år siden

Frø og snegle (sidstnævnte avlede min far som hobby).

Jeg ville ikke have skrubler ved at spise hest. Er faktisk villig til at smage storset alt :D

davenport (11) skrev:
Jeg har et stort ønske om at spise svane. Men så kommer man nok i fængsel. Dog mæt i fængsel... hmmm..

Minder mig om et afsnit af Tudors jeg så, hvor den gale konge åd en hel svane.
Valar morghulis
Gravatar

#13 frahm-2 11 år siden

Tommy Kristensen (7) skrev:
Er det ikke lidt problematisk at spise haj? Når en stor del af dem er udrydningstruet? Der er vel en grund til at f.eks sildehajen er fredet i EU?

Var faktisk ikke klar over at Sildehajen var fredet i EU, hvilket også kunne være årsag til at fiskehandleren ikke har haft det i et godt stykke tid. Jeg kan se at den lige er blevet sat ind i den laveste kategori af truet, så mit ønske om en hajbøf, må nok endeligt lægges i graven. Det er dog stadig lovligt at sælge Sildehaj, hvis den er fanget udenfor EU, men sådan kan lovgivning jo være ret sjovt.
Der hvor haj, dog for alvor bliver problematisk, er når man taler hajfinnesuppe, som af uransagelige årsager stadig er en tilladt spise i Danmark. Hajfinne industrien er en af de industrier, der gør størst skade på havets økosystem i øjeblikket.
Jeg vil derfor gerne komme med opfordringen om at man lige tjekker menukortet og boykotter de kinesiske restauranter, der serverer hajfinnesuppe.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#14 Thomsen 11 år siden

Lord Beef Jerky (10) skrev:
#7 Som sagt er det vel en 20 år siden. Jeg var fuldstændig amoralsk på daværende tidspunkt!

Dengang var haj heller ikke forbudt. Men det var typisk en bifangst. Fiskehandlere solgte det gerne under navnet "kongeål", fordi sildehaj ikke var til at komme af med.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15 Pécuchet 11 år siden

Jeg foretrækker at slagte dyrene selv. Desværre har jeg aldrig efterlevet dette "ideal". Min filosofi er kanske forsimplet. Min ageren er hyklerisk. Hestekød? Tja, tak som byder.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#16 davenport 11 år siden

Du har nu heller aldrig slået mig som slagter-typen ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17 MOVIE1000 11 år siden

Har aldrig smagt hest før, så det kunne være sjovt nok at prøve.
Har fået kænguru steak før og det var faktisk ret lækkert.
Jeg tror at elefant kunne være sjovt at smage.
Har ikke smagt snegle, muslinger eller østers før og det tør jeg heller ikke :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 Kisbye 11 år siden

Det kunne da være interessant at prøve skildpaddesuppe. Der er en opskrift her.

Kan ikke rigtigt finde ud af om den er fredet. Det er åbenbart ganske normal spise i Asien.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#19 Benway 11 år siden

Jeg er fuldstændig ligeglad, så længe dyret som nævnt ikke ligefrem er udryddelsestruet. Det ville ikke røre mig at spise hest. Det mest bizarre jeg har spist var vist slange engang, da jeg var i Kina, hvilket faktisk var ret godt. Lidt ala kylling. Vi prøvede faktisk at få hund, men fik at vide, at det var den forkerte årstid. Tænk at der er årstider til den slags. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#20 MOVIE1000 11 år siden

Kisbye (18) skrev:
Det kunne da være interessant at prøve skildpaddesuppe. Der er en opskrift her.

Kan ikke rigtigt finde ud af om den er fredet. Det er åbenbart ganske normal spise i Asien.

Er det ikke bare at cykle forbi en dyrehandel og købe en skildpadde, også vente til den dør, der kommer nok til at gå et par år, men måske er det ventetiden værd? :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: