Gravatar

#41 jessup 11 år siden

Jeg har spist mange dele af forskellige dyr: kalvehoved, grisefødder, andegrever, krokodille, haj, struds, indvolde og mavesæk. Ville ikke have noget imod at spise hund,kat, hest og andre dyr med ikke-stikkende øjne. Det foreligger en snarlig mulighed for at få (vild) bjørn.Dog med hund og kat skulle jeg nok have en større forvished om at de ikke er belevet pint og plaget som vores høns og svin - det er selvfølgeligt dobbeltmoralsk. Hvis jeg skulle spise noget som chimpanse eller orangotang skulle jeg nok nærmest være døden nær.
This is just until June
Gravatar

#42 jessup 11 år siden

Langt de fleste ål man køber idag skulle være opdræt - de er noget mere faste i kødet og det er ikke umiddelbart en god ting i dette tilfælde. De egner sig bedst til stegning. Jeg køber dog (eller rettere har gjort) røget ål fra "det vilde" - det smager godt. Vil dog meget sjældent (nok ikke før det bliver kosher igen)gøre det fremover da det på sin vis er noget svineri. Røget østersø laks er heller ikke så nemt at få mere men det kan også klares, men man skal ikke hænge sig så meget i den lovlige størrelse. Jeg kan ikke huske de præcis men jeg mener ikke man må sælge noget der har vejet mere end 4,5 kg. - noget med tungmetaller mener jeg.
This is just until June
Gravatar

#43 Benway 11 år siden

Jeg diskuterede for nylig emnet med venner, og det er lidt spøjst at høre folks forskellige opfattelser. Jeg kan ikke begribe, hvorfor slagtning af f.eks. en hest eller en kanin skulle være mere moralsk forkastelig end den af en ko blot fordi de er mere nuttede.

Til gengæld vil jeg være betænkelig ved f.eks. at spise foie gras pga. tvangsfodringen der anvendes, selvom jeg egenlig gerne ville smage det af rent æstetiske årsager.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#44 Pécuchet 11 år siden

Benway (43) skrev:
Jeg kan ikke begribe, hvorfor slagtning af f.eks. en hest eller en kanin skulle være mere moralsk forkastelig end den af en ko blot fordi de er mere nuttede.

Fordi de også er kæledyr.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#45 tiany 11 år siden

Benway (43) skrev:
vil jeg være betænkelig ved f.eks. at spise foie gras pga. tvangsfodringen der anvendes, selvom jeg egenlig gerne ville smage det af rent æstetiske årsager.

Det smager af leverpostej... Ikke noget særlig.

Pécuchet (44) skrev:
Fordi de også er kæledyr.

Jeg kommer fra en landmands familie, hos os var køerne også nuttede, men vi spiste dem stadig. Min svigermor vil ikke spise vildt fordi hun føler hun spiser Bambi.
Valar morghulis
Gravatar

#46 Åkepool 11 år siden

Tommy Kristensen (38) skrev:
Muslinger kan ophobe virus og bakterier, der normalt ville forsvinde ved kogning, og fødevarestyrelsen anbefaler derfor, at man ikke spiser dem rå. Algegifte i muslingerne er en helt anden sag, der hjælper selv kogning ikke. Så man må da anse, at det at spise dem rå, faktisk er en del vildere en så meget andet :)

rart at vide at jeg slap uden mén :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#47 jessup 11 år siden

Ja foir gras smager fantastisk og er også noget svineri at spise.
This is just until June
Gravatar

#48 Thomsen 11 år siden

Jeg var sindssygt kræsen som barn (as in: jeg levede i et par år mere eller mindre af ris og ærter med ketchup), så jeg har aldrig lært at eksperimentere så meget. Jeg tror, det mest eksotiske, jeg har spist, har været blæksprutte, kanin og due. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#49 Tommy Kristensen 11 år siden

Jeg elsker god grov leverpostej og fin fransk pate - men står af når det kommer til foie gras. Ikke af etiske årsager, måske anden ikke er blevet tvangsfodret, men blot er depressiv, og derfor har trøste-spist voldsomt? Jeg synes bare det efterlade min gane i en slippery tilstand jeg ikke bryder mig om.
Gravatar

#50 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg har forresten også smagt nyre. Det smager ikke særlig godt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: