Gravatar

#1 davenport 11 år siden

Jeg kunne godt tænke mig, at få jeres synspunkt på det følgende:
Hvordan har i det med at spise noget som hest? Og også andre dyr, som vi ikke spiser i Danmark.
For mit vedkommende, kan jeg huske vi har spist hest, da jeg var lille, men det er blevet udfaset efterhånden. Min svigerfar har fortalt, at da han var lille, fik de kun hakkebøf af hest, fordi oksekød simpelthen var for tørt til at de gad spise det på den måde.
Jeg tænker bare, der er jo masser af forskellige dyr, som vi sagtens kunne spise, men som man nærmest væmmes ved, ved bare tanken om at sætte tænderne i dem.
I Sydamerika har jeg forstået, at man spiser marsvin som vi spiser svin, sikkert fordi der er mange af dem.
Og min oldemor tilberedte ofte et søndagsmåltid af krager, som min far og onkel blev sendt ud for at skyde. Jeg kan slet ikke forestille mig at æde en krage, det er så forbandet ulækkert, men de siger at det smager rigtig godt.

Hvad er det mest utraditionelle dyr du har spist? Jeg tror det vildeste jeg har prøvet var frø og snegle, som faktisk var lækkert, hvis man lige lod være at tænke på hvad det reelt var man stoppede i munden.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg har det fint nok med hest. Jeg har spist krokodille, frø, snegle, haj, skorpion og melorme. Men så igen - jeg æder hvad som helst.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 frahm-2 11 år siden

et øjeblik troede jeg at du var på vej ud i fortællingen om Klods Hans, men så nåede du lige at dreje af. Tak for det.

Kænguru er faktisk rigtig godt, hvis det er tilberedt ordentligt. Jeg smagte også krokodille i Australien, hvilket var en lidt speciel oplevelse. Det var OK i den lille pindemadsagtige portion jeg fik, men jeg tror at en hel bøf ville have været lidt for gummi-agtig i konsistensen.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 11 år siden

#3 Jeg spiste en hel krokodillebøf og synes mægtigt godt om det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 frahm-2 11 år siden

når du siger haj, taler vi så almindelig sildehaj? og i så fald er det værd at prøve?
En af mine lokale fiskehandlere har den fra tid til anden, men jeg har aldrig nået at slå til.
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 11 år siden

#5 Det var da jeg var mindre jeg smagte haj. Jeg tror muligvis det var en sildehaj. Jeg var dog ikke helt oppe og ringe. Husker det som værende lidt i liga med tun.
Gravatar

#7 Tommy Kristensen 11 år siden

Er det ikke lidt problematisk at spise haj? Når en stor del af dem er udrydningstruet? Der er vel en grund til at f.eks sildehajen er fredet i EU?
Gravatar

#8 Slettet Bruger [3649718972] 11 år siden

Jeg har vist ikke rigtigt spist noget specielt, men jeg har ingen problemer med det, så længe dyret er dødt og tilberedt. Detdér med at spise levende dyr, er jeg ikke helt nede med.
Gravatar

#9 frahm-2 11 år siden

ærgerligt. Jeg har ellers store forventninger til det, men mon ikke jeg prøver det en dag ved lejlighed alligevel. Det er jo en af de eneste former for hajer man efterhånden kan tillade sig at spise.

Kom i øvrigt lige i tanke om, at hval og moskus, da også skal føjes til listen. Moskus var super godt og mørt, mens hvalen var overhældt med så meget salt og mærkelig sovs, at jeg ærligt talt ikke aner hvad det var jeg smagte.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 11 år siden

#7 Som sagt er det vel en 20 år siden. Jeg var fuldstændig amoralsk på daværende tidspunkt!

Skriv ny kommentar: