Er det ikke bare at cykle forbi en dyrehandel og købe en skildpadde, også vente til den dør, der kommer nok til at gå et par år, men måske er det ventetiden værd? :)
Et par år? Skal vi ikke mere sige 30-50 år :P
Så længe et dyr ikke er udryddelsestruet vil jeg ikke have noget imod at spise det, men jeg tror faktisk aldrig jeg har spist noget "eksotisk" dyr.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Jeg ville gerne nå dertil, hvor jeg turde smage på alt :) - men kan ikke få mig selv til det. Var ekstrem kræsen som lille, og noget af den "angst" for at prøve nyt hænger stadig ved.
Skildpaddesuppe kan man desværre ikke rigtig lave længere, mener jeg.
Har ikke prøvet vildt eksotiske ting, men har da smagt krokodille, kænguru og ål, som jo også er ved at være et eksotisk dyr(og jeg mener, det burde forbydes at sælge ål).
Hvad er der med ål??? Det smager da fortræffeligt. Er det ulovligt eller noget, for det får jeg da jævnligt.. Og det er heller ikke helt billigt.
Mht. kræsenhed, så har jeg altid haft noget med ost. Jeg kan ikke spise det koldt eller som smøreost. Men på pizza og den slags - keine problem! Det eneste jeg spiser kold ost i er en Special Club fra Taste It i Kolding. Det kan jeg godt lide, ikke om jeg fatter det...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Tror ikke det er ulovligt at fange ål endnu, men ålen er udrydningstruet, så det er noget der diskutteres. Det er også grunden til det er blevet så dyrt. Jeg bliver da også ofte budt på ål, men har aldrig tænkt så meget over det før for nyligt.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Nej, det er ikke ulovligt at fange ål, men så vidt jeg ved, følger Danmark ikke EU's anbefaling mht. hvor mange der må fanges. Om det så gør en forskel i forhold til bestanden, aner jeg ikke.
Jeg er selv stor fan af røget og stegt ål, som noget af det eneste fisk, jeg gider at spise, men springer det over, da skidtet er truet.
#21 davenport 11 år siden
Der står dog:
Det er ikke længere tilladt at slagte og spise skildpadder så denne opskrift er kun at betragte som et spøjst indslag her på kogebogen.
#22 TP-DK 11 år siden
Et par år? Skal vi ikke mere sige 30-50 år :P
Så længe et dyr ikke er udryddelsestruet vil jeg ikke have noget imod at spise det, men jeg tror faktisk aldrig jeg har spist noget "eksotisk" dyr.
#23 Skeloboy 11 år siden
Skildpaddesuppe kan man desværre ikke rigtig lave længere, mener jeg.
Har ikke prøvet vildt eksotiske ting, men har da smagt krokodille, kænguru og ål, som jo også er ved at være et eksotisk dyr(og jeg mener, det burde forbydes at sælge ål).
#24 davenport 11 år siden
Mht. kræsenhed, så har jeg altid haft noget med ost. Jeg kan ikke spise det koldt eller som smøreost. Men på pizza og den slags - keine problem! Det eneste jeg spiser kold ost i er en Special Club fra Taste It i Kolding. Det kan jeg godt lide, ikke om jeg fatter det...
#25 Kisbye 11 år siden
Jeg bliver da også ofte budt på ål, men har aldrig tænkt så meget over det før for nyligt.
#26 davenport 11 år siden
#27 Wangsgaard 11 år siden
+1 - snaps
#28 Slettet Bruger [3649718972] 11 år siden
Jeg er selv stor fan af røget og stegt ål, som noget af det eneste fisk, jeg gider at spise, men springer det over, da skidtet er truet.
#29 Snaden 11 år siden
Ellers spiser jeg sådan set alle dyr. Jeg er ikke så kræsen.
#30 Kisbye 11 år siden