Gravatar

#31 HonoDelLoce 11 år siden

Jeg snakkede faktisk om det med ål med min stedfader for nylig, da vi begge (og to af mine lillebrødre) er vilde med stegt ål.

Da jeg var et lille kid, der var ål så billigt, at det ofte var en "nødret", når der var lavvande i familiens kassebeholdning.

I dag er det jo nærmest en delikatesse! Vanvittigt !

Derudover er jeg faktisk ret vild med hestebøffer. Det er desværre kun blevet til en 4-5 stykker i tidens løb.

Til gengæld har jeg spist Findus-retter tit, så måske er jeg slet ikke blevet snydt på den konto alligevel.

Det underligste, jeg nogensinde har fået, var en slangeblæresuppe, hvor blæren blev "rørt ud" foran os ved bordet (ja, det var en kinesisk restaurant). Det smagte i øvrigt forfærdeligt :/
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#32 Skeloboy 11 år siden

davenport (24) skrev:
Hvad er der med ål??? Det smager da fortræffeligt. Er det ulovligt eller noget, for det får jeg da jævnligt.. Og det er heller ikke helt billigt.

Kisbye (25) skrev:
Tror ikke det er ulovligt at fange ål endnu, men ålen er udrydningstruet, så det er noget der diskutteres. Det er også grunden til det er blevet så dyrt.
Jeg bliver da også ofte budt på ål, men har aldrig tænkt så meget over det før for nyligt.

Ål er meget udrydningstruet. Man anslår, at der er 1% af ålebestanden tilbage i forhold til for 20-30 år siden.

Problemet er, at Danmark og Sverige som nogen af de eneste lande ikke har stoppet ålefangst. Derfor ødelægger vi de andres lande forsøg på at få bestanden til at vokse...

Men ja, det smager vildt godt!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#33 davenport 11 år siden

Jeg kender da til ålefangst i mit område, hvor privatpersoner ligger rør ud, og så bare tager ved i hver ende og så har en ål med hjem. Men jeg vidste sgu ikke det var et truet dyr. Faktisk troede jeg det modsatte. Der kan man bare se.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#34 HelmerJ 11 år siden

Det der med ålerør er pænt ulovligt... Men meget brugt
Man må gerne fange dem med net og ruser, så vidt jeg husker

Af mindre almindelige kødprodukter har jeg være over elg, rensdyr, kænguru, bison, struds, melorm, solsort, gråspurv. Personligt vil jeg gerne smage det hele... især let røget jedi, tror det er super mørt

Nogen der ved om det er ulovligt at tilberede truede dyr?
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#35 Åkepool 11 år siden

Hmm, jeg er ikke så bevandret udi anderledes spiser.

Det "vildeste" er vel at jeg har samlet levende blåmuslinger op direkte fra stranden og spist dem.

Ellers er det mere "normale" retter som Sværdfisk, blækspruttegryderet og min papmorfars selvskudte duer, knaldet ned et par timer før aftensmad, der er det jeg har prøvet.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#36 Highland Park 11 år siden

Vinbjergsnegle, haggis og tyrenosser - mums!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#37 davenport 11 år siden

Jeg har ladet mig forstå, at i Mexico udgør en ½ fad et måltid. Er der nogen der kan bekræfte det, for så har jeg godt nok drukket mig mæt mange gange gennem tiderne!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#38 Tommy Kristensen 11 år siden

"Det "vildeste" er vel at jeg har samlet levende blåmuslinger op direkte fra stranden og spist dem."

Muslinger kan ophobe virus og bakterier, der normalt ville forsvinde ved kogning, og fødevarestyrelsen anbefaler derfor, at man ikke spiser dem rå. Algegifte i muslingerne er en helt anden sag, der hjælper selv kogning ikke. Så man må da anse, at det at spise dem rå, faktisk er en del vildere en så meget andet :)

Jeg må indrømme, at jeg ikke er så vild med "mærkelige" ting, så har ikke spist frøer, snegle, marsvin eller lign. Har dog forsøgt mig med mere traditionelle ting som bison, struds, kænguru, menneske mv. Det pudsige er dog, at jeg synes at en frø, snegl eller lign er lidt "mærkeligt" eller ulækkert - mens jeg ikke har det fjernest imod at sætte tænderne i en [url= - man ved det egentligt er pænt nasty, men det smager jo alligevel lidt godt :)

Gravatar

#39 Kisbye 11 år siden

menneske?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#40 Tommy Kristensen 11 år siden

Skulle bare se om nogen faldt over det...

Skriv ny kommentar: